.

Dieren liefhebbers


Reputatie 7
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 5116 reacties
Hoi allemaal,

Er zijn een aantal forumleden die duidelijk een liefde voor dieren hebben! Nu ben ik erg benieuwd of jullie huisdieren hebben? Van katten tot honden en van ganzen tot ratten 😉 Ik ben benieuwd naar al jullie foto's en vooral verhalen. Iedereen weet dat deze lieve diertjes vaak niet zo onschuldig zijn als ze eruit zien 😉 Laat ik aftrappen: Maak kennis met Castiël. Mijn prachtige Europese korthaar van 6 jaar oud. Hij is ontzettend lief en knuffelig. Er is altijd een maar, hij vindt het heerlijk om mijn prullenbak leeg te trekken en daarbij al het vuil lekker door het huis te smeren. Bedankt... kat ;)

Groetjes,
Angela


244 reacties

Reputatie 6
Badge +4

@RicoK schapen zijn hele mooie wezens en ze eten het gras op in ons park en op andere plekken.

Dieren zijn vaak slimmer dan mensen.....

@abj jij kunt misschien beter een kookrubriek opzetten hier op Simyo ?  Als ik een schaap zie denk ik niet meteen aan ze opeten.... En tip in het algemeen, eet niet ieder dag vlees!

 

@Friesian een hele klus om aquarium helder te houden, zoals je weet heb ik er vroeger ook een gehad. Vind het heerlijk rustgevend om naar te kijken en hij is mooi bij jou.

 

Wens jullie alle 3 een mooi weekend,

Groetjes van Frida

 

 

Reputatie 7

@abj oh ja, de smaak is goed hoor. Maar ik kan echt genieten van schapen. Het zijn van die domme simpele wezens.

@Friesian Dat heb ik nog niet eerder gezien, slangen naar een emmer om aquarium leeg te halen🤣 maar het is te hopen dat er geen visjes mee komen of had je die er al uit gehaald?

Groetjes

Frida uit vlaaienland 😀

Er gaan geen vissen mee, ook niet eruit gehaald, die in de tuin rond gaan kuieren. 😀

Wekelijks een waterwissel van 50% omdat ik de EI methode gebruik.

Water aanvullen gaat ook weer zonder sjouwen met emmers omdat ik een beetje lui ben uitgevallen.

Gardena waterdief aan de keukenkraan. Slang aangesloten naar bak, zie foto.

 

 

Goed uitgerust in de wei. Elektrisch net. Ik denk dat het misschien Texelaren zijn..

3 kg wol als ze geschoren zijn nietwaar @Frida .

Mooie foto's!!

@RicoKop Texel zijn een aantal dierenartsen actief met keizersnede tijdens het lammer seizoen.

Reputatie 7

Ik kan zo genieten van schapen! 😊

Reputatie 6
Badge +4

@Friesian @RicoK  Afgelopen week op ons balkon in de bloemekes voorzijde een dagpauwoog vlinder, niet spectaculair maar wel heel mooi om te zien als je koffie drinkt.  En gister, 7 september 2023 zijn ze weer gearriveerd, de schaapjes in het park die goed werk verrichten en al het gras en kruiden weer wegeten en dus weer een mooi gezicht, doet me denken aan vroeger op onze boerderij.

 

Groetjes

Frida

 

Reputatie 6
Badge +4

@Friesian Dat heb ik nog niet eerder gezien, slangen naar een emmer om aquarium leeg te halen🤣 maar het is te hopen dat er geen visjes mee komen of had je die er al uit gehaald? Het kan goed zijn dat ik bevangen ben door de hitte het is nu 30 graden bij ons in Limburg, dat ik jouw bericht niet goed kan bevatten misschien. 

 

Groetjes

Frida uit vlaaienland 😀

@Friesian Ik betwijfel of dit met lui zijn te maken heeft. Ik zou het eerder efficiënt willen noemen. 👍🏻

Wanneer je tussendoor last van spit krijgt helpt het ook. 😇

Reputatie 7

@Friesian Ik betwijfel of dit met lui zijn te maken heeft. Ik zou het eerder efficiënt willen noemen. 👍🏻

Omdat ik een beetje lui ben uitgevallen 😀 ben ik bezig met de waterwissel zonder met emmers te moeten sjouwen.

 

Reputatie 6
Badge +4

@Friesian Dat is weer eens geheel iets anders dan dat je gewend was met werken maar wel lekker sportief zo met een “bike” en lekker in de buitenlucht. 

 

Jouw aquarium ziet er schitterend uit en een kunst om alles zo helder te houden dat je de vissen ziet genieten.

Ik heb inmiddels een switch gemaakt @Frida ik heb een foto gemaakt, spraybar anders gemaakt..

Ik ben trouwens sinds een paar jaar postbezorger en bevalt me erg goed. Leuk werk om te doen met de officiële postbike. 

Reputatie 6
Badge +4

@Friesian Thanks en ja klopt helemaal en leuk .

Ik hoop dat er nog meer dierenliefhebbers zijn die iets plaatsen hier, ik knuffel met elke hond die ik tegenkom in het park of in de bossen (vraag het wel eerst netjes aan de baas😀)

Gister zat er wel een duif hier op ons balkon en die was zo tam, had ook een ring aan zijn poot en bleef tot vanmorgen vroeg zitten en toen was hij weg. Misschien een lange vlucht achter de rug? Een bakje water weggezet, ik had geen duivenvoer in huis 😏

 

Verder hebben we nu ineens mieren op ons balkon, die haal ik weg hoor.😎

En ook heel bijzonder, laatst een kolibrievlinder (niet te verwarren met Kolibrie vogel)  in een bloem hier ook op ons balkon, prachtig diertje. Voor de aardigheid doe ik er een foto van bij die ik van internet heb gehaald. Ik was niet snel genoeg toen om zelf een foto te maken helaas.. De eerste keer dat ik een kolibrievlinder zag was in Rossum aan de de rivier de Waal, prachtig !

 

Jammer dat Cash er niet meer is maar hij heeft wel een mooie honden leeftijd mogen bereiken en jullie hebben er veel plezier mee beleeft. 

Een erg leuke foto, een leuke hond, een leuke herinnering.. 

Reputatie 6
Badge +4

@Friesian 

@Seren 

Hier ook geen huisdieren meer en Oppasboxer Cash die jullie wel kennen van vorige berichten en foto's die is helaas op 28 mei 2021 ons ontvallen op de leeftijd van bijna 13 jaar…….Hij kwam regelmatig een weekje logeren bij mijn man en mij of een weekendje en we gingen regelmatig met hem naar Zeeland op vakantie, prachtige tijden en mooie herinneringen aan die lieverd, hij had een echt speciaal karakter….een uit duizend……Cash was de boxer van onze Brabantse vrienden.

 

Dus hier nog een keer een mooie foto van lieve Cash toen hij nog wat jonger was en op ons balkon in Limburg. Wij namen hem altijd vaak mee naar de bossen, dat vonden hij en wij ook geweldig.

 

Reputatie 7
Badge +6

Even dit topic uit de mottenballen halen. 

Zelf heb ik inmiddels wat andere vissen nu in het aquarium, sumatraantjes weggedaan. 

Er zijn een aantal nieuwe forumleden actief…

Welke huisdieren hebben jullie? Wil je dat met ons delen? Graag met foto's. 

Leuk @Friesian 😀.

Helaas heb ik zelf geen huisdieren maar er zullen vast wel andere (nieuwe) actieve forumleden zijn die dit wel hebben. Zou het leuk vinden om foto's te zien! 🐹🐶🐱

Even dit topic uit de mottenballen halen. 

Zelf heb ik inmiddels wat andere vissen nu in het aquarium, sumatraantjes weggedaan. 

Er zijn een aantal nieuwe forumleden actief…

Welke huisdieren hebben jullie? Wil je dat met ons delen? Graag met foto's. 

Reputatie 6
Badge +4

@Friesian Stuurde net een berichtje met foto er bij maar die deed het niet, 2e kans:

 Het is weer mooi geworden bij jou. Wel een werk om het aquarium helder te houden.

Ik heb wel medelijden met de vissen in aquarium in Berlijn naast een lift in een hotel, is uit elkaar geklapt. Een miljoen liter water zat er in……. Vissen zijn bij de meesten niet in tel, bij jou wel en bij mij ook.

 

Wens jou mooie kerstdagen toe.

Groetjes van Frida

 

Reputatie 6
Badge +4

@Friesian Mooi geworden Friesian en ja een heel werk om schoon te houden. Lang geleden ook ooit een klein aquarium gehad.

 

Ik heb nog medelijden met de vissen in het aquarium in Berlijn wat naast een lift zat en uit elkaar is geklapt. Vissen zijn bij veel mensen niet in tel, bij jou wel en ook bij mij.

 

Wens jou mooie kerstdagen en groetjes uit Limburg van

Frida🌲

 

 

Na heel veel problemen met baardalg in het aquarium door een voedingsbodem van ongeveer een 3 cm onder grind ben ik opnieuw opgestart met mijn aquarium. Ik heb nu geen voedingsbodem en grind maar filterzand en capsules met voeding in de bodem voor de planten en natuurlijk ook vloeibare plantenvoeding voor via de waterkolom en een nieuwe, andere CO2 atomizer geïnstalleerd voor een betere oplossing, nevel van CO2.

Foto voor een snoeibeurt. Met flink veel groei van Sterrenkruid. 

Foto na, ook de Pogostemon Octopus is aan het groeien.... Vissen zijn gevoerd..... 

Links en rechts staan de buitenfilters van JBL. 

Reputatie 6
Badge +4

Wat toch een lieverd en mooi om te zien. Heerlijk toch dat hij jou aan het werk houdt 😀

Prachtige foto.

Met Billy gaat het erg goed. Maar tis wel een pittig kereltje. Een keiiiiiiigoeie kooiker die mij elke dag duidelijk zegt wanneer ik moet worden uitgebreid uitgelaten.

 

Reputatie 6
Badge +4

Dankjewel @Friesian ja lang geleden en leuk dat je reageerde op mijn berichtje.

Cash word erg gemist maar hij is van ouderdom gestorven. We hebben lang van hem mogen genieten.

Hoe is het met jou en je hondje Bobbie?

Leuk om weer van je te horen @Frida . Wat was Cash een erg leuke hond waaraan jullie dierbare herinneringen houden. Zowel voor jullie als oppas en de baasjes.

Wel een respectabele leeftijd voor de hond zelf, jullie allemaal hebben het wat dat betreft wel goed getroffen met die hond. 

Er zal ongetwijfeld de beste keuze zijn gemaakt voor de hond zelf en dat is altijd het beste, meteen ook het belangrijkste. Het is een onderdeel van de zorg voor elk dier. 

 

Prachtige foto, van een geweldige hond. 

Reputatie 6
Badge +4

Het is even geleden dat ik hier op het forum iets schreef. Kan te maken hebben gehad met de Coronaperiode……want het is 2 jaar geleden maar die heb ik gelukkig zonder kleerscheuren overleefd..

En het gaat zo goed met mijn Simyo abonnement dus prima, geen klachten meer te melden.

Ik zie dat het Dieren Liefhebbers forum nog steeds bestaat.

Hier heb ik regelmatig over Cash, mijn lieve en humoristische oppasboxer iets geschreven meestal met  een foto er bij.

Cash is helaas vorig naar mei 2021 overleden op bijna 13 jarige leeftijd en dat was verdrietig voor zijn baasjes maar ook voor mij als zijn oppasvrouwtje, ik mis hem nog steeds…..Het was een bijzondere boxer…...

Vorig jaar hebben we zijn as uitgestrooid in zee, uiteraard in Zeeland waar hij zo graag altijd was (en ik ook samen met mijn man en Cash)

We komen nog steeds regelmatig samen in Zeeland en het is daar genieten maar er ontbreekt iemand……..

Bijgaand een van de laatste foto's die van Cash werd genomen.

Groetjes van Frida uit Limburg

 

Reageer