.

Beantwoord

Waarom is mijn tarief verhoogd met €1,00?

  • 16 October 2023
  • 8 reacties
  • 97 Bekeken

Badge

Per 1 juni is het tarief voor mijn telefoon 06XXXXXXXX onverwacht verhoogd, met € 1,- Ik snap daar niets van

icon

Beste antwoord door Amy 20 October 2023, 10:48

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Per 1 juni is het tarief voor mijn telefoon 06xxxxxx onverwacht verhoogd, met € 1,- Ik snap daar niets van

@de Kunder , de vraag is relevant, echter vermeld hier uw 06 nummer niet, deze is daardoor openbaar. U hebt zeker nog 45 min. om deze te verwijderen. 

Ga daarvoor in uw bericht naar de drie puntjes en kies voor ‘bewerk’. Is bewerken niet meer mogelijk dan moet een moderator dat voor je doen. 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @de Kunder,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je contact opneemt!

Allereerst heb ik jouw 06-nummer in het bericht aangepast aangezien het niet is toegestaan om privégegevens de delen in jouw bericht, voor je eigen veiligheid 😊. Bedankt voor je reactie @Kaas Berrie!

Bedoel je dat jouw abonnement per 1 oktober is verhoogd met €1,00? Dit komt namelijk door de inflatiecorrectie die wij hebben moeten toepassen, hier heb je ook een e-mail over ontvangen. Alle informatie over de inflatiecorrectie kan je hier terugvinden. 

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Groetjes,
Amy

Badge

Ik bedoel niet dat mijn abonnement per 1 oktober verhoogd is, maar dat ik per 1 juni opeens € 1, meer moest gaan betalen. Die inflatieverhoging snap ik wel, dat is duidelijk gecommuniceerd. Sinds die - onterechte- verhoging per 1 juni betaal ik voor twee toestellen een verschillende abonnementsprijs. Ik geloof niet dat er iemand is bij Simyo die van deze gang van zaken ook maar iets begrijp. Daarom blijf ik ook corresponderen met Klachtenkompas van de Consumentenbond.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @de Kunder,

Bedankt voor je reactie. Mijn excuses. Ik heb zojuist even meegekeken naar jouw aansluiting en zie inderdaad dat je voorheen goedkoper uit was met jouw abonnement. Ik zie dat je tussendoor de internetbundel had verhoogd naar 6GB, hierna heb je weer een bundelwijziging gedaan naar je de bundel die je voorheen had namelijk, 2GB. Voorheen maakte je gebruik van de oude tarieven en was je dus €1,00 goedkoper uit. 

Een paar keer per jaar hebben wij nieuwe bundels en acties waardoor je bij het wijzigen van de bundels soms goedkoper maar soms ook iets duurder uit kan zijn. Ik kan me voorstellen dat je dit graag anders had gezien, het spijt me dat we hierin niet meer voor je kunnen betekenen. Zojuist heb ik twee cadeautjes voor je klaargezet in Mijn Simyo > Overzicht. Hopelijk maakt dit het een beetje goed. 

Mocht je nog vragen hebben dan horen wij het graag!

Groetjes,
Amy

Badge

Eigenlijk heb ik geen vragen meer, maar wel opmerkingen. Er is bij Simyo dus niemand die mij kan uitleggen waarom ik per 1 juni voor het ene abonnement € 7,- en voor het andere (waarvo0r ik per mei 2023 GB 's had bijbesteld )_€ 8,- betaal. Dat van die inflatie snap ik wel: het abonnement van € 7,- is ook met die correctie verhoogd. Die ‘nieuwe bundels en acties’ : volgens mij is dat niet op deze affaire van toepassing. En met die cadeautjes kan ik ook weinig beginnen: ik heb ze niet nodig. Als gebaar kan ik het wel op prijs stellen.

De stand van zaken is nu: voor het ene abonnement betaal ik € 7,59 en voor het andere het foutieve bedrag van € 8,68.

Helaas: niemand kan mij dit verschil uitleggen. Jammer

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @de Kunder,

Bedankt voor je reactie. Jammer dat het nog niet duidelijk voor je is. In mijn vorige bericht die ik om 10:48 heb geplaatst heb ik exact aangegeven wat de reden is dat je sinds 1 juni €1,00 duurder uit bent. 

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +9

Ik kan als behulpzame klant niet in de systemen meekijken, maar ik weet wel wat daar is gebeurd.

Op een zeker moment heb jij twee gelijke abonnementen afgesloten met dezelfde prijs en dezelfde hoeveelheid minuten/SMS/MBs.

Daarna heb jij van het nu duurdere abonnement een bundel gewijzigd. Bij deze handeling verviel die oude bundel. Waarschijnlijk had die oude bundel een actietarief!

Daarna ging je weer terug naar een bundel met dezelfde grootte als je had voor de bijstelling van mei 2023. Hierbij kon je echter niet terug naar de bundel met dat actietarief, maar enkel naar het normale aanbod (wat kennelijk 1 euro duurder was).

Waarschijnlijk als je bij het goedkopere abonnement bij bijstellen kijken, krijg je opties om naar andere bundels over te stappen. En mogelijk ook naar bundels van dezelfde grootte, maar die duurder zijn.

Zo heb ik de optie om van 6 GB voor €4,34 over te stappen naar 6 GB voor €7,59. Als ik dus mijn databundel zou aanpassen naar een grotere of kleinere, dan kan ik enkel terug naar de 6 GB voor €7,59. Op diezelfde manier is bij jou dat ene abonnement duurder geworden dan de andere.

Zie hieronder het aanbod dat ik bijvoorbeeld nu krijg onder "Bundel wijzigen”:

 

Reputatie 7
Badge +7

Bedankt voor je uitgebreide uitleg @Groentjuh! Dat waarderen we 😊.

Reageer