.

Beantwoord

Hoge kosten door verbruik buiten de internet bundel. Waar ligt dit aan?

  • 18 August 2023
  • 34 reacties
  • 370 Bekeken

Veel dataverbruik bij beide nummers ik zou binnen 14 dagen 40 gb en 12gb verbruikt hebben. Nog nooit gehad. Degene met 12gb verbruikte nooit meer als 1.gb. alles op de forums gelezen maar dit ruikt gewoon naar de misdaad.

icon

Beste antwoord door Seren 21 August 2023, 12:34

Bekijk originele reactie

34 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Je kunt in je mobiel zien welke apps dit verbruik hebben veroorzaakt😉

Ja dat zie ik ook daarom zeg ik ook stinkt naar de misdaad 40gig heb ik nooit verbruikt en het abbo met 12gig word gebruikt door mijn moeder die heeft nog nooit meer als 1gig verbruikt in haar leven. Het klopt van geen kant. 

Reputatie 7
Badge +6

Dan moeten het de kaboutertjes zijn geweest🤔

Ja de kabouters van simyo denk dat dit het hele verdien model is van Sim only abbo's. Nog nooit van me leven zo'n hoog data verbruik gehad en nu na 3 maanden Symio wel. Klantenservice is onbereikbaar op elke manier. Opzeggen blijft je enige optie.

Reputatie 7

@Smaling Dat is een stevig dataverbruik. Je legt nu wel heel snel en makkelijk de schuld bij een ander, lees Simyo, terwijl het toch echt de simkaart is die het verbruik heeft geregistreerd.

Zoals @Ron H aangeeft, heb je al eens gekeken in het/de toestel(len) of je kunt zien welke apps erg hoog dataverbruik laten zien? Heeft een toestel misschien als hotspot gediend? 

Ja tuurlijk 

Reputatie 7

@Smaling Waar reageer je op? En wat bedoel je er mee?

Dat ik niet achterlijk ben en alles gecheckt hebt en het onmogelijk is het hoge dataverbruik is niet te verklaren. Al helemaal niet bij het toestel van 12gb omdat deze van de 15 dagen er 10 uit heeft gestaan.

Reputatie 4
Badge +2

Veel dataverbruik bij beide nummers ik zou binnen 14 dagen 40 gb en 12gb verbruikt hebben. Nog nooit gehad. Degene met 12gb verbruikte nooit meer als 1.gb. alles op de forums gelezen maar dit ruikt gewoon naar de misdaad.

@Smaling , 99,999% kans dat het geen misdaad of een technisch probleem betreft. Als je toestellen hebt met Android kijk dan eens hier: https://www.androidplanet.nl/tips/dataverbruik-controleren-op-android/

Bovendien kun je je datalimiet per abonnement instellen waarmee de dataverbinding bij het bereiken van de limiet wordt gestopt. En dan nog dit:  Simyo stuurt als waarschuwing SMS’jes bij 80 en 100% van het overeengekomen (maandelijks) dataverbruik. 

Ja leuk allemaal die waarschuwingen heb ik ook gehad wat wil je daar mee zeggen? Dat het dan ineens normaal is. Kom op allemaal leuk en aardig simyo zelf is onbereikbaar en hoe iedereen ook praat heb al meer als 20 jaar Android toestellen en dit is nog nooit gebeurd hier voor het eerst en het 12gb abbo is er 1 die mijn moeder gebruikt en die.verbruikt nooit veel

Ja leuk allemaal die waarschuwingen heb ik ook gehad wat wil je daar mee zeggen? Dat het dan ineens normaal is. Kom op allemaal leuk en aardig simyo zelf is onbereikbaar en hoe iedereen ook praat heb al meer als 20 jaar Android toestellen en dit is nog nooit gebeurd hier voor het eerst en het 12gb abbo is er 1 die mijn moeder gebruikt en die.verbruikt nooit veel

Dat je mischien iets had moeten ondernemen om te voorkomen dat het verbruik steeg?

Maar misschien schrijf ik nu iets heel raar. 

Ja heel raar idd Aanname gebaseerd op wat. Als je nooit zulk verbruik heb en je krijgt melding van 80% ga ik kijken idd en wat blijkt Android heeft het niet geregistreerd maar voor de zekerheid alles wat uit kon uit gezet met als gevolg halve dag later 100%

Dan stond dus niet alles uit. Anders komt die realtime 100% waarschuwing niet. 

Maar ik wens je verder veel succes met de oplossing.

Een Simyo moderator zal naar verwachting morgen reageren.

 

Zeg ook niet dat ik alles uit heb gezet toch alles wat uit kon. Als je niet kan lezen reageer dan niet.

maar voor de zekerheid alles wat uit kon uit gezet met als gevolg halve dag later 100%

Dan lijkt het alsof je op jouw mijn Simyo niet alles hebt uitgezet, met name Internet in Nederland. Owhja, en misschien is het goed om te vermelden dat degene die reageerden dat doen als vrijwilliger en ook op een zondag.

Zeg ook niet dat ik alles uit heb gezet toch alles wat uit kon. Als je niet kan lezen reageer dan niet.

Als je niet meer respectvol kunt reageren, tel dan eerst tot tien of slaap er een nachtje over. Niemand heeft beweerd dat je achterlijk zou zijn.👍

Mede klanten nemen de moeite om, ook jou, te helpen waar ze kunnen. Feit is ook dat het erg druk is op de klantenservice.

Na een nachtje geslapen te hebben is er niks niet respectvol aan om iemand die reageert maar niet leest waarop die reageert daarop te wijzen. Jouw reactie daar integen loopt tegen het achterlijke aan. En druk op de klantenservice betekend gewoon te weinig personeel !! 

Reputatie 5
Badge +3

- - -

Jouw reactie daar integen loopt tegen het achterlijke aan. 

- - - 

Nou, nou. Is dit nu echt nodig? 

Respect graag @Smaling 

Na een nachtje geslapen te hebben is er niks niet respectvol aan om iemand die reageert maar niet leest waarop die reageert daarop te wijzen. Jouw reactie daar integen loopt tegen het achterlijke aan. En druk op de klantenservice betekend gewoon te weinig personeel !! 

Jammer dat je blijkbaar niet de tip hebt gelezen om internet uit te zetten. Dat zou je voortaan beter wel optijd doen. En te weinig personeel dient zich helaas niet alleen bij Simyo voor. Jammer van je reactie. Jammer en idd onnodig.

Respect komt van 2 kanten toch sorry hoor maar er word gereageerd maar niet gelezen. Houd dan gewoon je reactie voor je. Als je niks toe te voegen heb reageer dan niet

Reputatie 7

@Smaling Je begon je topic al met door te zeggen dat Simyo criminelen, misdadigers, zijn. Althans dat het daar naar ruikt. Dat is al een niet zo erg positieve start…… Ik begrijp je gevoel uit onmacht, omdat je er geen idee van hebt hoe of wt er mis is is gegaan. Maar dat jouw simkaart dit heeft geregistreerd is een vaststaand feit. Jij hebt de data verbruikt. Daar kun je gewoon niemand anders de schuld van geven dan je jezelf. Maar je weet niet wat je dan verkeerd hebt gedaan. En daar proberen wij Forum Experts en andere behulpzame klanten je vrijwillig, ook op zondag, bij te helpen. Maar je blijft maar het vingertje wijzen. Sterker, je wordt uiterst onaangenaam. Nogmaals, ik kan me je gevoel uit onmacht heus voorstellen, maar blijf dan wel in hemelsnaam correct. En dat ben je niet, verre van, en dat is jammer, erg jammer, voor jezelf.

Morgen zal een moderator = Simyo medewerker @Amy @Roeqajja @Seren hier reageren. 

Heel veel succes gewenst.

 

 

Ik weet niet wie er wijst of onmacht heeft maar wederom iemand die reageert zonder te lezen. Als je al zo lang als er internet is op mobiele netwerken hier gebruik van maakt en nog nooit zoveel heb verbruikt en het enige wat gewijzigd is is dat je een 2e abbo bij simyo heb. Is 1 en.1 2

Ja leuk allemaal die waarschuwingen heb ik ook gehad wat wil je daar mee zeggen? Dat het dan ineens normaal is. Kom op allemaal leuk en aardig simyo zelf is onbereikbaar en hoe iedereen ook praat heb al meer als 20 jaar Android toestellen en dit is nog nooit gebeurd hier voor het eerst en het 12gb abbo is er 1 die mijn moeder gebruikt en die.verbruikt nooit veel

Toch wel bijzonder dat je al meer dan 20 jaar Android telefoons hebt terwijl dat het Android platform voor mobiele telefoons pas sinds 2007 er is.

https://www.unitedconsumers.com/blog/mobiel/ontstaan-mobiele-telefoon.jsp

 

 

 

.

Sinds 2003 is er android dus zo bijzonder is het niet sinds 2008 op je mobiel maar voor die tijd was er al alles mogelijk om je dataverbruik te achterhalen en zelfs al zou je het niet kunnen achterhalen als je leest zie je dat dit gewoon abnormaal is. Als je zo punctioneel wilt doen 

Sinds 2003 is er android dus zo bijzonder is het niet sinds 2008 op je mobiel maar voor die tijd was er al alles mogelijk om je dataverbruik te achterhalen en zelfs al zou je het niet kunnen achterhalen als je leest zie je dat dit gewoon abnormaal is. Als je zo punctioneel wilt doen 

Natuurlijk heb ik, en anderen ook, gelezen dat het verbruik abnormaal is, stevig zoals @RicoK al heeft opgemerkt. Maar feit is ook als je punctioneel wilt doen dat je akkoord bent gegaan met de algemene voorwaarden waarin men bij paraaf 7 erg duidelijk is over de gemaakte kosten bij gebruik van de geleverde dienst. De simkaart heeft het verbruik geregistreerd op het netwerk wat ook RicoK al aangeeft.

Een moderator zal waarschijnlijk met je mee willen kijken of er sprake kan zijn van een coulance. Zij zal vragen via een privebericht verwacht ik naar beide 06 nummers.

 

Succes.

Reageer