Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Factuur e-mail-en in plaats van downloaden. Is dat mogelijk?


Badge +2
  • Startend Simyaan
  • 7 reacties
Team,
Op dit moment krijg ik elke maand een e-mail met de mededeling dat de factuur klaar staat.
Is er een mogelijkheid om het PDF bestand van deze factuur toe te voegen aan deze e-mail?

MvG - Will
icon

Beste antwoord door Groentjuh 23 mei 2018, 10:30

Simyo moderator Caspar heeft deze vraag recent hier beantwoord:

Ik snap heel goed dat jij je factuur per e-mail wilt ontvangen. Goed dat je dit aangeeft, zodat we weten dat hier vraag naar is.



Er zijn verschillende redenen waarom we de factuur niet per e-mail versturen, en de veiligheid is daar één van. Ik snap dat je daar je twijfels bij hebt, maar op een factuur staat wel degelijk gevoelige informatie. Alle 06-nummers die je hebt gebeld zijn daar bijvoorbeeld op te zien. Zo staat er weer meer gevoelige informatie op een factuur.



Ik zal zeker doorgeven dat er vraag is naar het automatisch ontvangen van de factuur per e-mail. Laten we kijken of dit op een veilige manier mogelijk is.
Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Hey Joachim,

 

Thanks voor je feedback! Friesian heeft inderdaad gelijk. Wij hebben voor die optie gekozen zodat er niet zomaar extra data gegeneerd wordt.

 

Groetjes,

Ouael

Ook ik zou graag willen dat de factuur gewoon per e-mail naar me gezonden wordt, in plaats van dat ik deze elke keer moet downloaden.

Joachim

Volgens mij is er nog een ander uitgangspunt.

Wordt deze methode niet gekozen uit veiligheidsoverwegingen? 🤔

Reputatie 7
Badge +5

Hé Joachim,

 

Ik kan me zeker voorstellen dat dit handiger werkt, ik kan dit nogmaals op onze wall of change hangen. Op deze manier weten ook deze afdelingen dat hier nog steeds behoefte aan is. Mocht ik hier nog iets van terug horen dan laat ik je dit weten. In ieder geval bedankt voor het meedenken!

 

Groetjes,

Daisy

Ook ik zou graag willen dat de factuur gewoon per e-mail naar me gezonden wordt, in plaats van dat ik deze elke keer moet downloaden. Het is toch geen doen dat je voor elke factuur die je moet ontvangen, ergens in een mijn-zus-en-me-zo moet gaan inloggen? Een minpuntje, bij een overigens goede service!

 

Joachim

Reputatie 5
Badge +5
Hoi EDF,

Bedankt voor je reactie. Ik kan me zeker goed voorstellen dat je alles graag snel bij de hand wilt hebben.

Wij hebben ervoor gekozen om alles centraal op je eigen account van Mijn Simyo te plaatsen. Zo kun je simkaart gegevens vinden, wijzigingen doorvoeren en je factuur op een centraal punt terugvinden.

Je idee over een link naar een downloadpagina ga ik op onze Wall of Change hangen. Op deze muur hangen we ideeën van collega's en klanten waar wekelijks naar gekeken wordt. De verantwoordelijke afdelingen worden hiervan op de hoogte gebracht en brengen, als het mogelijk is en als hiervoor wordt gekozen, de wijzigingen aan. Ik kan je niet beloven dat het in een nabije toekomst zal veranderen, maar als dit wel het geval is dan brengen we onze klanten natuurlijk op de hoogte.

@ Ray, zo'n link is inderdaad een goed idee!

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Els
Reputatie 7
Een link zou inderdaad een goeie kunnen zijn. Blijft de keuze bij de klant om hem dan wel of niet te downloaden.
Mijn provider van vaste telefonie stuurt de factuur als PDF bijlage per e-mail complete met ons aansluitnummer, maar zonder een lijst van gebelde nummers.
Mijn website-provider stuurt de factuur als PDF bijlage per e-mail.
Het online boekhoudpakket stuurt de factuur als PDF bijlage per e-mail.
Microsoft doet een link naar de factuur in de mail, zodat je met een simpele klik op de link in de mail direct de factuur op je scherm krijgt die je op kunt slaan als PDF (zonder in te hoeven loggen of uit een lijst met facturen te hoeven kiezen).
Bij de energieleverancier is de mail zelf de nota, compleet met specificatie.
Bij bol.com ook.
De waterleverancier doet de factuur als PDF bijlage bij de mail.
Alle leveranciers van goederen doen de factuur als PDF bijlage bij de mail.

Simyo is mijn de enige bij wie ik in moet loggen en op de website de factuur op moet zoeken.

Ik hoop dat dat daar snel een einde aan komt.
Alternatief is dat je vanuit de mail met een klik op een hyperlink direct de factuur op je scherm krijgt.

Groeten en succes met de afweging.
Reputatie 7
Vermoed dat er weinig providers zijn die ze mailen. Meeste bieden een persoonlijke omgeving aan zoals hier bij Simyo de MijnSimyo omgeving.

De nieuwste factuur is altijd de 3e van boven. De 2 regels er boven zijn facturen die aangekondigd zijn.

Als Simyo geen privacygevoelige gegevens op een factuur zet dan staan er ook geen klantgegevens op. En dat kan natuurlijk niet.
Goedendag,
Ook ik vind het heel erg lastig dat de ik de factuur op moet halen. Ik heb twee abonnementen bij Simyo. Mijn werkwijze daarbij is:
  • Ik krijg van beide abonnementen elke maand de betaling te zien in mijn boekhouding met het factuurnummer te zien, gedownload van de bank.
  • Ik krijg 2x een mail dat er een factuur is en klik op de link in de 1e mail naar Mijn Simyo.
  • Daar moet ik mijn nummer en wachtwoord invoeren. Dat wachtwoord weet ik niet uit mijn hoofd, dus ik moet eerst mijn digitale wachtwoordenkluis openen en het wachtwoord opzoeken. Dan pas kan ik inloggen.
  • Vervolgens moet ik de juiste factuur erbij zoeken. Helaas staat het factuurnummer niet in het overzicht op de site, dus op goed geluk klik ik op de een factuur om te downloaden, soms is dat de verkeerde.
  • Die kan ik dan opslaan of afdrukken.
  • Dan moet ik de hele procedure voor het 2e abonnement volgen.
  • Eerst uitloggen, dan weer inloggen. Van het 2e abonnement weet ik het nummer niet uit mijn hoofd, dus ik moet het nummer en wachtwoord opzoeken.
  • Dan weer de factuur erbij zoeken op de website en hopen dat ik in 1x de factuur met het juiste nummer aanklik.
  • Die weer downloaden, opslaan of afdrukken.
Als ik de facturen per mail krijg is het:
  • Beide mails opzoeken
  • Bijlage van 1e mail opslaan of afdrukken
  • Bijlage van 2e mail opslaan of afdrukken
En klaar is kees.
Ik begrijp niet hoe Simyo dit 'gebruiksvriendelijk' kan noemen.

Het argument dat de hele lijst met gebelde nummers erop staat en dat dit privacy-gevoelige informatie is begrijp ik. Maar is het dan een idee alle privegevoelige informatie NIET op de factuur te zetten, zodat mijn factuur veel compacter is (geen 6-8 pagina's) en wel gewoon per mail meegestuurd kan worden. Als ik dan wil kijken wie en hoe vaak ik gebeld heb, log ik wel in op de website. Van het eigen telefoonnummer zouden dan alleen de laatste 3 cijfers weergegeven kunnen worden, zodat ik de facturen toch uit elkaar kan houden.

Ik ben het met de vele gebruikers eens: Ik wil graag van iedere leverancier dezelfde standaard werkwijze: Factuur als PDF bijlage bij de mail.

Tijd is geld. Als ik het in geld uitdruk is het voor mij goedkoper om een andere provider te zoeken, ook al betaal ik daar enkele euro's per maand meer, als ik de factuur maar als PDF per mail binnen krijg.

Graag hoor ik uw reactie.
Groeten!
Reputatie 6
Badge +4
Hoi willm,

Welkom op het Simyo Forum! 😉 Het forum is openbaar toegankelijk voor iedereen. Om je privacy te beschermen heb ik daarom je forumnaam even aangepast. Als je en andere forumnaam wilt hebben, laat het dan even weten.

Zoals Groentjuh al aangeeft is versturen wij de factuur niet per e-mail onder andere vanwege de bescherming van gevoelige informatie. Zoals je ziet vinden wij (net als de regelgevers in de EU) de privacybescherming heel belangrijk. 😉 Ik ben bang dat het dus even een paar keer klikken en inloggen in Mijn Simyo > Facturen kost om je factuur te downloaden.

Laat je het weten als je nog vragen hebt? :)

Bedankt voor antwoorden Groentjuh!

Groetjes,
Thomas
Reputatie 7
Badge +9
Simyo moderator Caspar heeft deze vraag recent hier beantwoord:
Ik snap heel goed dat jij je factuur per e-mail wilt ontvangen. Goed dat je dit aangeeft, zodat we weten dat hier vraag naar is.

Er zijn verschillende redenen waarom we de factuur niet per e-mail versturen, en de veiligheid is daar één van. Ik snap dat je daar je twijfels bij hebt, maar op een factuur staat wel degelijk gevoelige informatie. Alle 06-nummers die je hebt gebeld zijn daar bijvoorbeeld op te zien. Zo staat er weer meer gevoelige informatie op een factuur.

Ik zal zeker doorgeven dat er vraag is naar het automatisch ontvangen van de factuur per e-mail. Laten we kijken of dit op een veilige manier mogelijk is.

Reageer