.

Beantwoord

Waarom wordt de factuur niet per e-mail toegezonden?

  • 25 January 2015
  • 7 reacties
  • 620 Bekeken

Badge
Waarom wordt de factuur niet toegezonden per e-mail?

Kan geheel automatisch geschieden en er hoeft aan de bestaande mail (melding dat de factuur klaar staat) alleen maar een PDF worden toegevoegd.

Dat is voor mij (e.v.a.) een stuk makkelijker en overzichtelijker dan in te moeten loggen in een omgeving, te zoeken en te downloaden, zeker wanneer ik weer in het buitenland zit.

Bij andere providers (waaronder Telfort, ook een KPN-dochter) gebeurt dat namelijk wel.
Bovendien is het bijkomende voordeel dat ik dan een jaar na het beëindigen van een abonnement ook nog de beschikking heb over mijn facturen.

Misschien is het mogelijk het verzenden van de factuur als optie in te stellen bij Mijn Simyo.
icon

Beste antwoord door Ali 26 January 2015, 17:26

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Hoi simonlebon,

Bedankt voor je suggesties.

Het meesturen van de factuur per e-mail is een veel voorkomende vraag onder onze klanten.

Op dit moment is het niet mogelijk om de factuur (als bijlage) mee te sturen. De betalingen worden niet door ons verricht maar door Buckaroo Stichting Derdengelden. Zij sturen ook de facturatiemails uit naar de klanten.

In verband met privacy is er besloten om geen klantgevoelige informatie per e-mail te communiceren. Misschien dat er in de toekomst verandering in komt, maar voorlopig is daar nog niets van bekend.
Badge
Dat is een van de meest gebruikte drogredenen; "In verband met de privacy...". Wel vreemd dat het bij andere KPN-dochters wel mogelijk is, kennelijk is daar de privacy geen issue.

Wanneer het verzenden per email als optie wordt aangeboden heeft de klant de keuze. Gelukkig beseffen steeds meer bedrijven (behalve banken) dat zij zich meer op de wensen van de klant moeten richten.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Simonlebon,

Dat komt omdat die betalingsbeheer in eigen huis hebben.
Simyo gebruikt Buckaroo. Welke het gehele proces verzorgen.
Simyo wel de gehele factuur dus niet aan hun geven in verband met privacy.

Kan je je daarin vinden?
Badge
Nee, dat is te simpel geredeneerd.
Buckaroo neemt de incasso op zich en Simyo (of KPN) de facturatie.

Als de factuur niet opgemaakt wordt door Buckaroo maar door Simyo, zou de laatste geautomatiseerd de factuur per e-mail naar de klanten kunnen toezenden. Dat zou kunnen voor, op of na het moment waarop de incassogegevens naar Buckaroo verstuurd worden.

Aangezien het een veelvoorkomende vraag is, is het blijkbaar toch een wens van meerdere klanten. Ik kom nog uit de tijd waar telefoonrekening per post werden verzonden en wil mijn archief op peil houden. Simyo is niet het enige bedrijf waar ik diensten afneem, en de meeste bedrijven sturen gelukkig wel de facturen per e-mail en/of post. Dat is gewoon erg prettig.

Het gaat mij een beetje om de handeling/het principe. Ik neem een dienst af en krijg daarvoor een factuur. Alleen bij Simyo (en sommige ander dienstverleners) moet ik mijn factuur zelf op gaan halen. Bovendien kan mij, als ik bijvoorbeeld in conclaaf lig met Simyo, de toegang tot het webportaal ontzegd worden. Dan liggen mijn facturen dus achter slot en grendel.

Ik denk over dingen na en vraag mij altijd af hoe het beter zou kunnen. Dat doe ik op mijn werk ook en dat heeft meerdere malen zijn vruchten afgeworpen, zowel in werkprocessen als in klantwaardering/loyaliteit. Ik denk zelf dat dat in tijden van crises essentieel is voor het voortbestaan van een onderneming.

Ik ben kritisch, maar beargumenteer wel waarom en hoe zaken ook anders kunnen. Zie ook mijn andere postings.
Ik probeer positieve veranderingen teweeg te brengen, maar dat is nooit makkelijk. Vaak is het lastig mensen te laten inzien waarom je zaken beter anders kunt regelen (bijvoorbeeld de getoonde gegevens in Mijn Simyo).

Privacy-gevoeligheid kun je wel als argument aanvoeren, maar dan moet dat wel de werkelijke reden zijn en moet je toch eerst zelf je zaakjes op orde hebben.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi simonlebon,

Je kunt het van maikel.twinnie te simpel geredeneerd vinden, maar het is, zoals Ali hierboven al aangeeft, wel de reden. Zal jij 'in conclaaf' liggen met Simyo, zouden wij nooit je facturen achterhouden. Sterker nog, je kunt elk bedrijf succesvol aanklagen als zij je de toegang tot je factuur weigeren 🙂.

Nu zijn wij wel druk bezig om over te gaan op ons eigen betalen en facturatie systeem. Hierdoor is het in de toekomst wel mogelijk is om je een e-mail met factuur kunnen sturen.

Groet! Tiury
Hoi Simyo,

Ik ben ook voor het automatisch verzenden van de factuur. Ik kan 'm dan meteen in m'n boekhoudsysteem laten opnemen en scheelt mij heel veel tijd!

vr groet
Brammmm
Reputatie 5
Badge +11
Hoi brammmmm,

Ik begrijp wat je bedoelt: je kunt vanuit de mail meteen opslaan. Maar dat kan toch ook vanaf Mijn Simyo?

Reageer