.

Beantwoord

Waarom lukt het niet om verbinding te maken met Telekom.de?

  • 19 August 2018
  • 47 reacties
  • 2021 Bekeken


Toon eerste bericht

47 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Hoi Ray,

Pff, ik snap dat je liever gewoon een beter netwerk wilt hebben in het buitenland. Helaas hebben we echt geen invloed op buitenlandse netwerken. :(

Ik had je graag een andere oplossing gegeven, maar ik raad je toch aan om het te blijven proberen. Ik hoop dat het alsnog beter zal gaan werken. Houd je ons op de hoogte?

Groetjes,
Sarah
Ik ben inmiddels weer in ons kikkerlandje.

Ik snap best dat Simyo daar geen invloed op heeft. Maar is het dan teveel gevraagd om het na te gaan bij KPN aangezien dit al een tijd speelt, ook bij hun klanten?

Want wat is het nut als je kan kiezen uit 3 netwerken maar je mag er op 1 na niet mee verbinden. En die je wel kan kiezen is het slechtste.

Roam like home is het toch?
Reputatie 7
Badge +10
Welkom terug, Ray!

Ja, dat is inderdaad niet prettig! Je kon eerst wel ook verbinden met Vodafone toch? En daarna alleen maar met o2?

Groetjes,
Jihane
Ja klopt. Maar Telekom.de is de beste maar al maanden niet te registreren. De telefoon verbindt automatisch met o2 zodra je de grens over gaat.
Reputatie 2
Badge +1
Ik herken mij ook nog steeds in bovenstaande probleem, O2-de en Vodafone.de verbinden bij mij moeiteloos, alleen Telekom.de maakt geen verbinding in Duitsland terwijl deze bij ons over de grens ook de beste is, hopelijk wordt bekend waaraan het ligt. Overgens had ik dit probleem ook in Kroatië bij T-Mobile dus het lijkt eerder dat roaming gebruikers van Simyo niet in het buitenland mogen verbinden met netwerken van T-Mobile, maar hopelijk kan KPN de oplossing vinden 🙃
Reputatie 7
Badge +10
Hi Musicboyjur,

Dank voor je input! Laten we inderdaad hopen dat KPN er gauw op terug komt 🙂 Even afwachten dus!

Groetjes,
Jihane
Als ze aan het kijken zijn of mijn nummer toevallig is geblokkeerd, misschien kunnen ze die van @Musicboyjur ook meenemen in dat kijken. Hij is immers topicstarter en ervaart ook nog steeds hetzelfde.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Musicboyjur,

Ik heb Thomas een bericht gestuurd hierover. Hij krijgt namelijk een reactie van KPN. Vanmiddag zal hij jouw vraag beantwoorden :)

Groetjes,
Ashweeta
De middag is voorbij.
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Iedereen,

Sorry voor het late antwoord. Het is inderdaad uitgezocht door KPN. Er zijn geen blokkades bekend en ook geen andere klachten hierover gek genoeg. Wel geven ze aan dat het soms nodig is om meerdere keren te proberen te verbinden. Dus bijv. 5 x achter elkaar proberen te verbinden met Telekom.de (of een ander buitenlands netwerk) voordat het lukt. Dit heeft te maken met het maximum aantal roaming-gebruikers op de netwerken.

Groetjes,
Thomas
Goedemidddag!

Al enige tijd merk ik als ik in Duitsland ben dat ik niet kan verbindingen met het netwerk Telekom.de, ik heb laatst bij jullie al mijn Sim laten resetten maar helaas is dit niet de oplossing geweest.
Het lijkt op een probleem die KPN-klanten ook hebben of hebben gehad:https://forum.kpn.com/mobiel-internet-17/geen-verbinding-meer-met-telekom-de-453548
Zouden jullie willen proberen om dit probleem op te lossen?
Hier in de grensstreek is Telekom.de een goed en stabiel netwerk 🙂 Althans, dat was het! Haha



Geen klachten zeggen ze dan 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Niet klachten die gemeld zijn bij KPN, tenminste. Hmmm, ik ga dit in de gaten houden en turven hoe vaak het voorkomt!

Groetjes,
Jihane
Dat forum is net als hier voorzien van medewerkers die bij , in dit geval, KPN werken. Daarom weet ik dat de klachten bestaan.
Reputatie 7
Badge +9
Maandag en dinsdag was ik in Duitsland. Hier heb ik nadat ik het een paar keer forceerde via handmatig selecteren een flinke tijd op telekom.de gezeten. Op de terugweg merkte ik wel op dat telekom.de mij er op ruim 150 KM van de grens af gooide.

Daarna kwam ik daar niet meer op. Daar kan ik twee mogelijkheden uithalen: Telekom.de wil geen Nederlanders van net over de grens of Telekom.de heeft mindere dekking in het grensgebied.

Telekom.de was wel beter dan de andere providers. Mijn collega merkte dat zijn toestel op andere netwerken flink wisselde tussen geen service, 2g (E), 3g (H en H+) en 4g (LTE). Zelfs een twee keer een actief telefoongesprek kwijt geraakt...

Wat zijn wij toch weer verwent met de dekking van de providers hier!
Het gaat dus niet erg vanzelfsprekend, al zou dat wel moeten.

Haha, vast wel. In ieder geval zijn we er mee bezig :)

Groetjes,
Niels



Hoe staan de zaken ervoor @Niels ?
Reputatie 7
Badge +10
Hi Groentjuh en Ray,

Groentjuh, dankjewel voor je terugkoppeling! Je kon dus wel op het netwerk. De sterkte van het signaal, daar heeft KPN geen invloed op.

Verder zijn er nog geen aanvullende klachten bij KPN beland. Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +9
Je kon dus wel op het netwerk. De sterkte van het signaal, daar heeft KPN geen invloed op.
Ja, de aanhouder wint in dit geval.

Alleen de dekkingskaart laat geen grote gaten zien tussen Münster en Winterswijk, terwijl ik daar beiden keren (heen en terug) zelfs geeneens 2g kreeg. Laat staan 3g en 4g! De rest van mijn route (tussen de bergen) is bij alle providers één groot drama, maar daar viel telekom.de juist niet tegen. Jullie hebben daar geen effect op, maar het viel mij op dat mijn mobiel in het "grensgebied" niet welkom lijkt bij telekom.de
Het kpn forum heeft een topic hierover. Link staat in het hier in het topic.

O2 vind ik overigens de slechtste die je kan kiezen.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Groentjuh,

Klopt, volgens de dekkingskaart zou het prima moeten zijn!

Ray, hoe is de verbinding met O2?

Groetjes,
Jihane
Reputatie 6
Badge +5
Dat is inderdaad wel opvallend, Groentjuh! Onhandig dat het bereik in de bergen dan zo slecht is. Ray, je hebt het over dit topic, toch?

Groetjes,
Niels
Ja @Niels klopt..
Reputatie 2
Badge +1
Hoi Allemaal!

Gisteren weer een keertje de grens overgestoken, helaas werkt Telekom.de nog niet zoals het hoor te zijn terwijl deze wel degelijk in de lijst van netwerken stond, bij proberen de verbinden krijg ik de melding dat er "geen service" is.
Is er al meer onderzoek gedaan over dit probleem en zijn er nog mensen binnen dit topic die nog steeds problemen ervaren?
Vodafone.de en O2 werkten uiteraard wel, maar helaas wel minder goed bereik.

KPN-klanten schijnen volgens het topic er geen last meer van te moeten hebben:
https://forum.kpn.com/mobiel-internet-17/geen-verbinding-meer-met-telekom-de-453548

Reageer