.

Beantwoord

Waarom lukt het niet om verbinding te maken met Telekom.de?

  • 19 August 2018
  • 47 reacties
  • 2012 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1
Goedemidddag!

Al enige tijd merk ik als ik in Duitsland ben dat ik niet kan verbindingen met het netwerk Telekom.de, ik heb laatst bij jullie al mijn Sim laten resetten maar helaas is dit niet de oplossing geweest.
Het lijkt op een probleem die KPN-klanten ook hebben of hebben gehad:
https://forum.kpn.com/mobiel-internet-17/geen-verbinding-meer-met-telekom-de-453548

Zouden jullie willen proberen om dit probleem op te lossen?
Hier in de grensstreek is Telekom.de een goed en stabiel netwerk 🙂 Althans, dat was het! Haha
icon

Beste antwoord door Niels 20 August 2018, 15:25

Bekijk originele reactie

47 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hi Musicboyjur,

Dank voor je input! Laten we inderdaad hopen dat KPN er gauw op terug komt 🙂 Even afwachten dus!

Groetjes,
Jihane
Als ze aan het kijken zijn of mijn nummer toevallig is geblokkeerd, misschien kunnen ze die van @Musicboyjur ook meenemen in dat kijken. Hij is immers topicstarter en ervaart ook nog steeds hetzelfde.
Reputatie 2
Badge +1
Hoi Allemaal!

Is er inmiddels al een reactie vanuit KPN, betreft dit probleem?
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Musicboyjur,

Ik heb Thomas een bericht gestuurd hierover. Hij krijgt namelijk een reactie van KPN. Vanmiddag zal hij jouw vraag beantwoorden :)

Groetjes,
Ashweeta
De middag is voorbij.
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Iedereen,

Sorry voor het late antwoord. Het is inderdaad uitgezocht door KPN. Er zijn geen blokkades bekend en ook geen andere klachten hierover gek genoeg. Wel geven ze aan dat het soms nodig is om meerdere keren te proberen te verbinden. Dus bijv. 5 x achter elkaar proberen te verbinden met Telekom.de (of een ander buitenlands netwerk) voordat het lukt. Dit heeft te maken met het maximum aantal roaming-gebruikers op de netwerken.

Groetjes,
Thomas
Goedemidddag!

Al enige tijd merk ik als ik in Duitsland ben dat ik niet kan verbindingen met het netwerk Telekom.de, ik heb laatst bij jullie al mijn Sim laten resetten maar helaas is dit niet de oplossing geweest.
Het lijkt op een probleem die KPN-klanten ook hebben of hebben gehad:https://forum.kpn.com/mobiel-internet-17/geen-verbinding-meer-met-telekom-de-453548
Zouden jullie willen proberen om dit probleem op te lossen?
Hier in de grensstreek is Telekom.de een goed en stabiel netwerk 🙂 Althans, dat was het! Haha



Geen klachten zeggen ze dan 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Niet klachten die gemeld zijn bij KPN, tenminste. Hmmm, ik ga dit in de gaten houden en turven hoe vaak het voorkomt!

Groetjes,
Jihane
Dat forum is net als hier voorzien van medewerkers die bij , in dit geval, KPN werken. Daarom weet ik dat de klachten bestaan.
Reputatie 7
Badge +10
Nee ik snap wat je bedoelt, Ray! Ik geef alleen door wat KPN bedoelde met hun 'er zijn geen klachten verder'-opmerkingen. Zoals ik zei is het belangrijk dat we dit aankijken en dat ik dit nogmaals aankaart bij hen! Dan wordt er een dossier aangemaakt over dit probleem.

Groetjes,
Jihane
Helder @Jihane

Ik begreep dat KPN zei dat er geen andere klachten bij hun bekend zijn. 😆.
Reputatie 6
Badge +5
Haha, vast wel. In ieder geval zijn we er mee bezig :)

Groetjes,
Niels
Reputatie 7
Badge +9
Maandag en dinsdag was ik in Duitsland. Hier heb ik nadat ik het een paar keer forceerde via handmatig selecteren een flinke tijd op telekom.de gezeten. Op de terugweg merkte ik wel op dat telekom.de mij er op ruim 150 KM van de grens af gooide.

Daarna kwam ik daar niet meer op. Daar kan ik twee mogelijkheden uithalen: Telekom.de wil geen Nederlanders van net over de grens of Telekom.de heeft mindere dekking in het grensgebied.

Telekom.de was wel beter dan de andere providers. Mijn collega merkte dat zijn toestel op andere netwerken flink wisselde tussen geen service, 2g (E), 3g (H en H+) en 4g (LTE). Zelfs een twee keer een actief telefoongesprek kwijt geraakt...

Wat zijn wij toch weer verwent met de dekking van de providers hier!
Het gaat dus niet erg vanzelfsprekend, al zou dat wel moeten.

Haha, vast wel. In ieder geval zijn we er mee bezig :)

Groetjes,
Niels



Hoe staan de zaken ervoor @Niels ?
Reputatie 7
Badge +10
Hi Groentjuh en Ray,

Groentjuh, dankjewel voor je terugkoppeling! Je kon dus wel op het netwerk. De sterkte van het signaal, daar heeft KPN geen invloed op.

Verder zijn er nog geen aanvullende klachten bij KPN beland. Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +9
Je kon dus wel op het netwerk. De sterkte van het signaal, daar heeft KPN geen invloed op.
Ja, de aanhouder wint in dit geval.

Alleen de dekkingskaart laat geen grote gaten zien tussen Münster en Winterswijk, terwijl ik daar beiden keren (heen en terug) zelfs geeneens 2g kreeg. Laat staan 3g en 4g! De rest van mijn route (tussen de bergen) is bij alle providers één groot drama, maar daar viel telekom.de juist niet tegen. Jullie hebben daar geen effect op, maar het viel mij op dat mijn mobiel in het "grensgebied" niet welkom lijkt bij telekom.de
Het kpn forum heeft een topic hierover. Link staat in het hier in het topic.

O2 vind ik overigens de slechtste die je kan kiezen.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Groentjuh,

Klopt, volgens de dekkingskaart zou het prima moeten zijn!

Ray, hoe is de verbinding met O2?

Groetjes,
Jihane
Reputatie 6
Badge +5
Dat is inderdaad wel opvallend, Groentjuh! Onhandig dat het bereik in de bergen dan zo slecht is. Ray, je hebt het over dit topic, toch?

Groetjes,
Niels
Ja @Niels klopt..
Reputatie 6
Badge +5
Mooi, dan heb ik die bij deze nogmaals gedeeld 🙂
Reputatie 2
Badge +1
Hoi Allemaal!

Gisteren weer een keertje de grens overgestoken, helaas werkt Telekom.de nog niet zoals het hoor te zijn terwijl deze wel degelijk in de lijst van netwerken stond, bij proberen de verbinden krijg ik de melding dat er "geen service" is.
Is er al meer onderzoek gedaan over dit probleem en zijn er nog mensen binnen dit topic die nog steeds problemen ervaren?
Vodafone.de en O2 werkten uiteraard wel, maar helaas wel minder goed bereik.

KPN-klanten schijnen volgens het topic er geen last meer van te moeten hebben:
https://forum.kpn.com/mobiel-internet-17/geen-verbinding-meer-met-telekom-de-453548

Reageer