.

Vraag

[Test mee] De 'internetten in het buitenland test'. Inschrijvingen gesloten


Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Hey allemaal,

Internetten in het buitenland levert nog steeds vragen op. Sommige klanten kunnen niet altijd direct internetten. Vaak heeft dat te maken met niet correct ingestelde APN of algemene internet instellingen.

Het leek mij een goed idee om internet in het buitenland door 10 klanten te laten testen zodat we goed na kunnen gaan hoe internet in het buitenland wordt ervaren, of je tegen dingen aanloopt en hoe jij of wij dit kunnen oplossen. Met jullie input willen we onze internet dienst graag verbeteren. Daarom ben ik op zoek naar testers.

Wat ga je testen:

- werkt internet in het buitenland? (welke APN gebruik je)
- ontvang je een informatie sms nadat je de grens (buitenlandgrens) over bent?
- ontvang je een waarschuwings sms wanneer je op 80% van je kosten limiet zit?*
- ontvang je een waarschuwings sms wanneer je op 100% van je kosten limiet zit?*
- wanneer je ervoor kiest om na het bereiken van je limiet niet verder te internetten, werkt het dan ook echt niet meer?

Het belangrijkste is natuurlijk:

Hoe heb je het internetten in het buitenland precies ervaren? Wat zou Simyo precies beter kunnen doen?

* kosten limiet is 50 euro excl. btw

Wat hebben we nodig?

- testers
- iemand die naar het buitenland gaat voor 15 augustus (liefst ook 1 iemand buiten de EU)
- een iPhone gebruiker
- een Android gebruiker
- een Windows Phone gebruiker

Wie vind het leuk om mee te doen?

Alle datakosten tot 150 euro worden vergoed :)

Update: De inschrijving is inmiddels gesloten

Groetjes,

Alex

83 reacties

Reputatie 1
Badge +8
Hi Alex. Wat een goed idee!

Ik ga naar Amerika voor 3 weken en wil het data verbruik graag testen.
Ik heb een iPhone 5S dus kan ook evt 4G testen.
Als je meer info nodig hebt, stuur maar een prive bericht 😃
Badge +3
Leuk! Ik vertrek van16 juli tot 4 augustusnaar Frankrijk en heb een Iphone 4. Ik zou graag wat meer informatie ontvangen en wellicht testen....mijn dochter wil eventueel ook wel testen (ook simyo, zelfde vakantieperiode, alleen op mijn naam, iphone 4). Ik hoor het wel!
Ik ga op 25 juli op vakantie bijnen de EU en zou graag meetesten. Ik heb een Windows Phone (Nokia Lumia 1320). Kunnen prepaidgebruikers ook meetesten?
Lijkt me leuk om mee te doen. Eind juli ga ik 2 weken naar Frankrijk, ik heb een abo en kan testen met verschillende Androidtelefoons.
Hoi Alex!

Ik zit van midden tot eind juli in Portugal. Het lijkt me ook leuk om mee te helpen.
Ben zowel in het bezit van een Android als WP8 toestel.

Groeten,
Frits
Vanaf 6 juli ga ik voor 2.5 week naar Portugal. Kan het testen in een Sony Xperia Z, LG Optimus L9 of Apple iPhone 5S (maar net wat jullie willen 😉 )
Badge
IPhone 4 hier en die wil mee naar UK van 3 tm 7 juli, Oxford en omgeving.
Badge
Wil nog even toevoegen dat ik vorige maand in Duitsland niet op internet kwam. Telefoon gaf wel 3G aan maar kreeg maffe melding over dat ik geen toegang tot data mocht hebben.
Alle apn instellingen zoals hier op het forum staan geprobeerd, opnieuw opgestart, etc maar niets hielp. Daarom ben ik zeer benieuwd of ik straks in de UK mijn iPhone wel aan de praat ga krijgen.
Badge
Beste Alex

Ik ben in zeeland geld dat ook?.


Groetjes

Alex32
Hoi,

Ik doe graag mee. Ben voor 15 augustus in Frankrijk, Belgie en Duitsland. Ik en in het bezit van een Iphone 4S
Dag Alex,

Ik was net bezig de tarieven voor buitenlandgebruik op te zoeken tot ik je bericht tegen kwam, ook ik wil daarom wel testen. Ik ben afwisselend, tussen 15-7 en 15-8, in landen genoemd in zone I en II, in het bezit van Iphone5.
Beste Alex

Ik ga over 3 weken via Duitsland,Oostenrijk naar Italie(gardameer)

Bij deze wil me opgeven om internet te testen met een Android toestel

Groet,Arthur
Badge
Hi ik wil wel mee doen iPhone 5S dus ik kan 4G ook wel testen in het buitenland, gaan naar Frankrijk.
Ik zou mee willen doen voor het testen. Ik ga in augustus met de auto van NL naar eindbestemming Kroatie.
In de landen Duitsland, Oostenrijk en Slovenie toch meteen handig om te testen. 
De periode is begin 1wk  t/m eind-wk aug. Ik hoor hoe verder. groet Elvin
Ik kan tussen 17 juli en 2 augustus testen in Belgie en Frankrijk, met iPhone 4, Android of Windows Phone 8.1.
Badge
zou eventueel ook wel wat willen proberen. Maar hoe zit dat icm die nieuwe mogelijkheden, van lokaal internet tegoed kopen op je vakantiebestemming
ik ga van 7 - 21 juli naar Albufeira Portugal, heb een S3. 
Via deze weg wil ik mij opgeven om als tester te fungeren.

Vakantie Turkije van 02-07-14 tot en met 10-07-14
Toestel: iPhone 5
Reputatie 5
Badge +10
Hoi allemaal,

Leuk dat jullie allemaal zo enthousiast zijn 🙂. Inmiddels hebben zich al ruim 10 testers aangemeld. Het is daarom niet meer mogelijk om je aan te melden. Ik zie ook dat er wat meer aanmeldingen zijn dan plekken. Ik kan dus alleen de eerste 10 aanmeldingen laten testen. Ik moet een aantal van jullie helaas teleurstellen 😞.

De volgende forumleden kunnen met de test mee doen

- Daxy
- Fressa
- Guno
- Flitz76
- rubenz
- dcl
- Niels
- Ygorrr
- Tuur
- wopper

@Fressa. 1 tester binnen het gezin is wel voldoende haha ;)

Ik ga al jullie gegevens verzamelen. Dit bericht krijgt zo snel mogelijk een vervolg.

Ik ga op 25 juli op vakantie bijnen de EU en zou graag meetesten. Ik heb een Windows Phone (Nokia Lumia 1320). Kunnen prepaidgebruikers ook meetesten?

Helaas is het niet mogelijk om met een prepaid aansluiting te testen 😞.

Groetjes,

Alex
Bij nader inzien wil ik me toch afmelden voor de test. Er wordt 150 euro vergoed, dus na 272 MB gaat de teller toch fors lopen met 55 euro per 100 MB.

[edit] Nu zie ik dat de selectie al is gemaakt, en ik er buiten val. Geen probleem dus 😉
Badge +3
:D:cool: Leuk! Ik wacht je bericht af Alex! Haha, nou hopelijk kan mijn dochter gebruik maken van de eu bundel die ze via een buitenlandse provider kan kopen ;-D
Badge
O wat leuk, ik mag testen! Spannend! Ben niet alleen in stad Oxford maar ook in (landelijke) gebieden in de buurt, dus leuk ook om te kijken hoe het bereik is.
Nu maar hopen dat ik wel verbinding kan maken in het buitenland 🆒
Leuk dat ik erbij zit.! Zie de details wel verschijnen
Hoi hoi,

Ik ben Esther en ga vanaf 1 augustus tot 15 augustus naar de Franse Alpen, ik zou graag mee testen.
Ik ben uberhaupt benieuwd of internet via Simyo in het buitenland werkt, vorig jaar had ik nog vodafone en zij hadden altijd een speciale buitenlandtarief voor internet.

Ik ben benieuwd en test graag mee :-)))

Groetjes
Esther Ballijns
Reputatie 5
Badge +10
Hoi hoi,

Ik ben Esther en ga vanaf 1 augustus tot 15 augustus naar de Franse Alpen, ik zou graag mee testen.
Ik ben uberhaupt benieuwd of internet via Simyo in het buitenland werkt, vorig jaar had ik nog vodafone en zij hadden altijd een speciale buitenlandtarief voor internet.

Ik ben benieuwd en test graag mee :-)))

Groetjes
Esther Ballijns


Hoi Es1971,

Helaas hebben we inmiddels voldoende testers en is het niet meer mogelijk om mee te doen 😞.

Ik zou graag nog wat informatie willen van de onderstaande testers:

- Fressa, Guno, Flitz76, rubenz, ygorr, Tuur en wopper - van wanneer tot wanneer gaan jullie precies op vakantie?
- Guno Flitz76 en Tuur - welk type telefoon gebruiken jullie precies
- ygorr - naar welk land ga je precies?

Ik ben nu bezig om al deze informatie even op een rijtje te zetten.

Graag hoor ik van jullie 🙂.

Groetjes,

Alex
Badge +3
Hoi hoi,

Ik ben Esther en ga vanaf 1 augustus tot 15 augustus naar de Franse Alpen, ik zou graag mee testen.
Ik ben uberhaupt benieuwd of internet via Simyo in het buitenland werkt, vorig jaar had ik nog vodafone en zij hadden altijd een speciale buitenlandtarief voor internet.

Ik ben benieuwd en test graag mee :-)))

Groetjes
Esther Ballijns


Hoi Es1971,

Helaas hebben we inmiddels voldoende testers en is het niet meer mogelijk om mee te doen 😞.

Ik zou graag nog wat informatie willen van de onderstaande testers:

- Fressa, Guno, Flitz76, rubenz, ygorr, Tuur en wopper - van wanneer tot wanneer gaan jullie precies op vakantie?
- Guno Flitz76 en Tuur - welk type telefoon gebruiken jullie precies
- ygorr - naar welk land ga je precies?

Ik ben nu bezig om al deze informatie even op een rijtje te zetten.

Graag hoor ik van jullie 🙂.

Groetjes,

Alex


Hi Alex,

Ik ga van 16 juli t/m 4 augustus op vakantie!
Groet, Fressa

Reageer