Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

• Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

• Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Vraag

[Test mee] De 'internetten in het buitenland test'. Inschrijvingen gesloten

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Hey allemaal,

Internetten in het buitenland levert nog steeds vragen op. Sommige klanten kunnen niet altijd direct internetten. Vaak heeft dat te maken met niet correct ingestelde APN of algemene internet instellingen.

Het leek mij een goed idee om internet in het buitenland door 10 klanten te laten testen zodat we goed na kunnen gaan hoe internet in het buitenland wordt ervaren, of je tegen dingen aanloopt en hoe jij of wij dit kunnen oplossen. Met jullie input willen we onze internet dienst graag verbeteren. Daarom ben ik op zoek naar testers.

Wat ga je testen:

- werkt internet in het buitenland? (welke APN gebruik je)
- ontvang je een informatie sms nadat je de grens (buitenlandgrens) over bent?
- ontvang je een waarschuwings sms wanneer je op 80% van je kosten limiet zit?*
- ontvang je een waarschuwings sms wanneer je op 100% van je kosten limiet zit?*
- wanneer je ervoor kiest om na het bereiken van je limiet niet verder te internetten, werkt het dan ook echt niet meer?

Het belangrijkste is natuurlijk:

Hoe heb je het internetten in het buitenland precies ervaren? Wat zou Simyo precies beter kunnen doen?

* kosten limiet is 50 euro excl. btw

Wat hebben we nodig?

- testers
- iemand die naar het buitenland gaat voor 15 augustus (liefst ook 1 iemand buiten de EU)
- een iPhone gebruiker
- een Android gebruiker
- een Windows Phone gebruiker

Wie vind het leuk om mee te doen?

Alle datakosten tot 150 euro worden vergoed :)

Update: De inschrijving is inmiddels gesloten

Groetjes,

Alex

83 reacties

Reputatie 1
Badge +8
Hi Alex. Wat een goed idee!

Ik ga naar Amerika voor 3 weken en wil het data verbruik graag testen.
Ik heb een iPhone 5S dus kan ook evt 4G testen.
Als je meer info nodig hebt, stuur maar een prive bericht 😃
Badge +3
Leuk! Ik vertrek van16 juli tot 4 augustusnaar Frankrijk en heb een Iphone 4. Ik zou graag wat meer informatie ontvangen en wellicht testen....mijn dochter wil eventueel ook wel testen (ook simyo, zelfde vakantieperiode, alleen op mijn naam, iphone 4). Ik hoor het wel!
Ik ga op 25 juli op vakantie bijnen de EU en zou graag meetesten. Ik heb een Windows Phone (Nokia Lumia 1320). Kunnen prepaidgebruikers ook meetesten?
Lijkt me leuk om mee te doen. Eind juli ga ik 2 weken naar Frankrijk, ik heb een abo en kan testen met verschillende Androidtelefoons.
Hoi Alex!

Ik zit van midden tot eind juli in Portugal. Het lijkt me ook leuk om mee te helpen.
Ben zowel in het bezit van een Android als WP8 toestel.

Groeten,
Frits
Vanaf 6 juli ga ik voor 2.5 week naar Portugal. Kan het testen in een Sony Xperia Z, LG Optimus L9 of Apple iPhone 5S (maar net wat jullie willen 😉 )
Badge
IPhone 4 hier en die wil mee naar UK van 3 tm 7 juli, Oxford en omgeving.
Badge
Wil nog even toevoegen dat ik vorige maand in Duitsland niet op internet kwam. Telefoon gaf wel 3G aan maar kreeg maffe melding over dat ik geen toegang tot data mocht hebben.
Alle apn instellingen zoals hier op het forum staan geprobeerd, opnieuw opgestart, etc maar niets hielp. Daarom ben ik zeer benieuwd of ik straks in de UK mijn iPhone wel aan de praat ga krijgen.
Badge
Beste Alex

Ik ben in zeeland geld dat ook?.

Groetjes

Alex32
Hoi,

Ik doe graag mee. Ben voor 15 augustus in Frankrijk, Belgie en Duitsland. Ik en in het bezit van een Iphone 4S
Dag Alex,

Ik was net bezig de tarieven voor buitenlandgebruik op te zoeken tot ik je bericht tegen kwam, ook ik wil daarom wel testen. Ik ben afwisselend, tussen 15-7 en 15-8, in landen genoemd in zone I en II, in het bezit van Iphone5.
Beste Alex

Ik ga over 3 weken via Duitsland,Oostenrijk naar Italie(gardameer)

Bij deze wil me opgeven om internet te testen met een Android toestel

Groet,Arthur
Badge
Hi ik wil wel mee doen iPhone 5S dus ik kan 4G ook wel testen in het buitenland, gaan naar Frankrijk.
Ik zou mee willen doen voor het testen. Ik ga in augustus met de auto van NL naar eindbestemming Kroatie.
In de landen Duitsland, Oostenrijk en Slovenie toch meteen handig om te testen. 
De periode is begin 1wk  t/m eind-wk aug. Ik hoor hoe verder. groet Elvin
Ik kan tussen 17 juli en 2 augustus testen in Belgie en Frankrijk, met iPhone 4, Android of Windows Phone 8.1.
Badge
zou eventueel ook wel wat willen proberen. Maar hoe zit dat icm die nieuwe mogelijkheden, van lokaal internet tegoed kopen op je vakantiebestemming
ik ga van 7 - 21 juli naar Albufeira Portugal, heb een S3. 
Via deze weg wil ik mij opgeven om als tester te fungeren.

Vakantie Turkije van 02-07-14 tot en met 10-07-14
Toestel: iPhone 5
Reputatie 5
Badge +10
Hoi allemaal,

Leuk dat jullie allemaal zo enthousiast zijn 🙂. Inmiddels hebben zich al ruim 10 testers aangemeld. Het is daarom niet meer mogelijk om je aan te melden. Ik zie ook dat er wat meer aanmeldingen zijn dan plekken. Ik kan dus alleen de eerste 10 aanmeldingen laten testen. Ik moet een aantal van jullie helaas teleurstellen 😞.

De volgende forumleden kunnen met de test mee doen

- Daxy
- Fressa
- Guno
- Flitz76
- rubenz
- dcl
- Niels
- Ygorrr
- Tuur
- wopper

@Fressa. 1 tester binnen het gezin is wel voldoende haha ;)

Ik ga al jullie gegevens verzamelen. Dit bericht krijgt zo snel mogelijk een vervolg.

Ik ga op 25 juli op vakantie bijnen de EU en zou graag meetesten. Ik heb een Windows Phone (Nokia Lumia 1320). Kunnen prepaidgebruikers ook meetesten?

Helaas is het niet mogelijk om met een prepaid aansluiting te testen 😞.

Groetjes,

Alex
Bij nader inzien wil ik me toch afmelden voor de test. Er wordt 150 euro vergoed, dus na 272 MB gaat de teller toch fors lopen met 55 euro per 100 MB.

[edit] Nu zie ik dat de selectie al is gemaakt, en ik er buiten val. Geen probleem dus 😉
Badge +3
:D:cool: Leuk! Ik wacht je bericht af Alex! Haha, nou hopelijk kan mijn dochter gebruik maken van de eu bundel die ze via een buitenlandse provider kan kopen ;-D
Badge
O wat leuk, ik mag testen! Spannend! Ben niet alleen in stad Oxford maar ook in (landelijke) gebieden in de buurt, dus leuk ook om te kijken hoe het bereik is.
Nu maar hopen dat ik wel verbinding kan maken in het buitenland 🆒
Leuk dat ik erbij zit.! Zie de details wel verschijnen
Hoi hoi,

Ik ben Esther en ga vanaf 1 augustus tot 15 augustus naar de Franse Alpen, ik zou graag mee testen.
Ik ben uberhaupt benieuwd of internet via Simyo in het buitenland werkt, vorig jaar had ik nog vodafone en zij hadden altijd een speciale buitenlandtarief voor internet.

Ik ben benieuwd en test graag mee :-)))

Groetjes
Esther Ballijns
Reputatie 5
Badge +10
Hoi hoi,

Ik ben Esther en ga vanaf 1 augustus tot 15 augustus naar de Franse Alpen, ik zou graag mee testen.
Ik ben uberhaupt benieuwd of internet via Simyo in het buitenland werkt, vorig jaar had ik nog vodafone en zij hadden altijd een speciale buitenlandtarief voor internet.

Groetjes
Esther Ballijns

Hoi Es1971,

Helaas hebben we inmiddels voldoende testers en is het niet meer mogelijk om mee te doen 😞.

Ik zou graag nog wat informatie willen van de onderstaande testers:

- Fressa, Guno, Flitz76, rubenz, ygorr, Tuur en wopper - van wanneer tot wanneer gaan jullie precies op vakantie?
- Guno Flitz76 en Tuur - welk type telefoon gebruiken jullie precies
- ygorr - naar welk land ga je precies?

Ik ben nu bezig om al deze informatie even op een rijtje te zetten.

Graag hoor ik van jullie 🙂.

Groetjes,

Alex
Badge +3
Hoi hoi,

Groetjes
Esther Ballijns

Hoi Es1971,

Helaas hebben we inmiddels voldoende testers en is het niet meer mogelijk om mee te doen 😞.

Ik zou graag nog wat informatie willen van de onderstaande testers:

- Fressa, Guno, Flitz76, rubenz, ygorr, Tuur en wopper - van wanneer tot wanneer gaan jullie precies op vakantie?
- Guno Flitz76 en Tuur - welk type telefoon gebruiken jullie precies
- ygorr - naar welk land ga je precies?

Ik ben nu bezig om al deze informatie even op een rijtje te zetten.

Graag hoor ik van jullie 🙂.

Groetjes,

Alex

Hi Alex,

Ik ga van 16 juli t/m 4 augustus op vakantie!
Groet, Fressa

Reageer