.

Beantwoord

Waarom kunnen mensen mij niet horen?

  • 2 May 2020
  • 9 reacties
  • 540 Bekeken

Ik heb een abonnement dat maandelijks opzegbaar is. Sinds kort heb ik problemen met bellen - de ontvanger hoort mij niet. Dit probleem is er ook als ik de sim in een ander toestel stop. Ik heb proberen dit op te lossen door simyo te bereiken via Facebook, Whatsapp en via mijnsimyo bin abbonoment opzeggen aan te klikken dat ze me terug bellen. Simyo reageert niet en faalt dus op alle fronten - inclusief het leveren van een dienst waar ze me wel voor laten betalen. Ik ga nu definitief veranderen van provider, maar zag dat vandaag dat het abonnement weer een nieuwe maan is ingegaan. Natuurlijk heb ik daar niets aan omdat het niet eens werkt. Hoe zeg ik per onmiddellijk met behoud van nummer op?

 

icon

Beste antwoord door Ouael 3 May 2020, 13:29

Bekijk originele reactie

9 reacties

Opzeggen met behoud van je nummer kan alleen door een andere provider te zoeken, daar nummerbehoud aan te vragen. Daar staat ook hoe lang het proces gaat duren. Bij Simyo heb je een maand opzegtermijn. Dus als je bij Simyo zelf opzegt ben je jouw nummer kwijt. 

 

Succes met alles. 

 

Wat is mijn opzegtermijn met nummerbehoud?

Heb je een Simyo Sim Only abonnement en wil je je telefoonnummer meenemen naar een andere provider? Dan heb je een opzegtermijn van één maand.

Let op: Heb je een jaarabonnement? Kijk dan tot wanneer je abonnement loopt. Je vindt deze informatie op Mijn Simyo onder het kopje Instellingen - Abonnement. Je kunt twee maanden van tevoren je opzegging indienen.
Zie je geen einddatum? Dan is je jaarcontract al verlopen en wordt je contract maandelijks stilzwijgend onder dezelfde voorwaarden verlengd. Je bent nu vrij om op te zeggen óf om over te stappen naar een andere provider.

Afkopen
Heb je nog een lopend contract? Dan kun je je abonnement afkopen. Wil je daar meer over weten? Kijk dan hier.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/wat-is-mijn-opzegtermijn-met-nummerbehoud-2550?c=121

Reputatie 7
Badge +9

Informatie van Ray lijkt me duidelijk en zulke voorwaarden gelden ook min of meer voor andere telecombedrijven. 
Jammer dat je per direct weg wilt. Ik snap dat je ervan baalt dat je niet kunt bellen. Dat een bedrijf in het weekend beperkter bereikbaar is, is niet zo vreemd hoor.  Onmiddellijk zonder consequenties een abo opzeggen met behoud van nummer kan bij geen enkele provider. Althans niet als het ook nog jouw bedoeling is om direct met je oude nummer al bij een andere provider te kunnen gaan bellen. Je huidige nummer moet eerst overgezet worden naar die nieuwe provider en daar gaat sowieso tijd overheen.

Heb je de chatmogelijkheid ook geprobeerd? Een reset van je Sim kaart door Simyo zou nog een oplossing kunnen zijn. 
Via de chat is er een snelle reactie. Zij kunnen jouw Simkaart resetten. Er is ook een mod aanwezig op dit moment. Je zult dan wel moeten reageren of je dit wilt🤔

 

Reputatie 7
Badge +9

Graag gedaan! :rolling_eyes:

Reputatie 4
Badge +4

Hallo Hegski,

 

Wat zuur dat de andere persoon je niet hoort. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Het kan ook aan de persoon liggen die je probeert te bellen. Heb je dit ook met andere nummers die je probeert te bereiken? Ik wil samen met je op zoek naar een oplossing door morgen de technische dienst van KPN te bellen. Ik kan dit morgen voor je doen.

Wil je liever overstappen? Dan vinden wij dat jammer, maar ook dat kan. Je kan nummerbehoud aanvragen bij een nieuwe provider. Die zegt je oude aansluiting op en neemt je nummer. Dit gebeurt na een wettelijke opzegtermijn van dertig dagen. Je betaalt alleen voor de dagen dat je simkaart actief bij ons is. Dus je betaalt niet meer dan nodig.

 

Bedankt Ray & de leon 💪🎉

 

Groetjes,

Ouael

Dank voor de reacties. Voor de duidelijkheid, ik snap best dat in het weekend er niet meteen een reactie is, maar ik heb verspreid over bijna een week Simyo via meerder manieren te bereiken - whatsapp, direct messaging, telefoongesprek aanvragen via de website. Ze reageerden simpelweg niet, bijna een week lang. Ik ben nu eindelijk via chat met ze in contact en ze gaan een reset doen.

 

Dankje Ouael. Via chat doen ze nu een reset en ik ga daarna kijken of het weer werkt. Ter info, het probleem deed zich met regelmaat (dus niet altijd) bij meerder ontvangers voort, en van mijn kant ook met meerder toestellen. Mijn frustratie (en de reden waarom ik overstappen overwoog) was het gebrek aan reactie, gedurende vrijwel een week. Nu is er in ieder geval actie. Mijn vraag mbt tot onmiddellijk overstappen, had te maken met de stelling dat een wettelijke opzegtermijn van dertig dagen niet geldig is als simp gedurende die 30 dagen hun dienst niet kan leveren. Afijn, ik wacht even af of de reset heeft gewerkt. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Hegski,

 

Erg vreemd dat het eerst helemaal niet gelukt is om contact op te nemen met de verschillende kanalen van onze klantenservice, dit heb ik nog niet eerder gehoord. 

 

Graag hoor ik of de reset heeft geholpen! Als het niet helpt, er is geen andere oplossing en je hebt nog steeds problemen met bellen, zullen we natuurlijk kijken of we de 30 dagen termijn kunnen verkorten of zelfs schrappen. 

 

Groetjes,

Tessanne 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Hegski,

 

Erg vreemd dat het eerst helemaal niet gelukt is om contact op te nemen met de verschillende kanalen van onze klantenservice, dit heb ik nog niet eerder gehoord. 

 

Graag hoor ik of de reset heeft geholpen! Als het niet helpt, er is geen andere oplossing en je hebt nog steeds problemen met bellen, zullen we natuurlijk kijken of we de 30 dagen termijn kunnen verkorten of zelfs schrappen. 

 

Groetjes,

Tessanne 

Yep...als spookklant ‘test’ ik de klantenservice wel eens uit.:sunglasses: En om Simyo een beetje scherp te houden.:sunglasses:   Bellen, appen of chatten….ik heb altijd heel vlot met iemand contact. Dus inderdaad vreemd dat het je door een hele week heen niet gelukt is.. :thinking:

Neemt niet weg dat ik ook benieuwd ben of de reset geholpen heeft en zo niet,  dan vind ik de geboden oplossing van Simyo heel netjes.

Reputatie 6
Badge +6

Zo jammer altijd als je een issue hebt en anderen kunnen het niet reproduceren :joy:  We wachten het af Hegski!

Reageer