.

Beantwoord

Waarom heb ik geen NL-alert ontvangen?

  • 7 December 2015
  • 13 reacties
  • 1335 Bekeken

Ik heb mijn toestel ingesteld om NL-alert te ontvangen.
Ik heb echter geen bericht ontvangen. Nu las ik dat dit te maken kan hebben met het 4G netwerkt.
Hoe zit dat nou precies?
Mijn toestel is een Wolfgang en deze is wel geschikt om NL alert te ontvangen.
icon

Beste antwoord door Tiury 8 December 2015, 11:56

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 1
Badge +5
Hoi pa4jj,

Ik zelf heb wel een alert ontvangen, een maat van mij met 4g simyo heeft het ook ontvangen.

Raar dat jij niks hebt ontvangen?
Misschien iets met de mast waar je aan hing?

Zlef zou ik het ook niet echt verder mee kunnen helpen, dat zou iemand van simyo je verder kunnen helpen.

Mvg,

Simnlru
Badge
Mijn telefoon staat ingesteld voor NL-Alert, en ik heb geen bericht ontvangen (3G).
Mijn telefoon Samsung Young staat ingesteld volgens de aanwijzingen van NL-alert (NIET via 4G).
In het verleden kreeg ik wel een alert bericht, deze keer niet. Ik heb wel een goed bereik. Bij overheid.nl werd ik doorverwezen naar de provider (Simyo); volgens de helpdeskmedewerker was er geen storing hierover bekend. Vreemd dat een noodsignaal niet meer doorkomt. Ik heb ook mijn tel. nog gecontroleerd qua instellingen en gebruik, maar daar is niets mis mee.
Mijn Luma 950XL met simyo 4G geen melding. Telefoon van mijn vrouw Lumia 930 ook geen bericht, ook simyo 4G.
Nog nooit heb ik een NL-Alert melding op mijn Nokia Lumia 520 gekregen. Ik zit op 3G. Vandaag 7 december dus ook niet. Volgens de instel hulp is het voldoende als je Windows Phone 8.1 hebt. Het toestel is dan automatisch goed ingesteld.
Ik heb en Microsoft Lumia 535 dubbelsim.komt via microsoftt uit Frankrijk en heb ook nooit geen NL-Alert gekregen ik heb een Simyo Prepaid abb,Wie weet hoe ik hem in kan stellen voor NL-Alerrt ,2 sim staat uit.
Reputatie 7
Badge +9
S5 goed ingesteld, geen alert ontvangen (4G).
Ik heb hem wel ontvangen op mijn Lumia 535 met Windows Mobile 10 (preview).

Ik heb en Microsoft Lumia 535 dubbelsim.komt via microsoftt uit Frankrijk en heb ook nooit geen NL-Alert gekregen ik heb een Simyo Prepaid abb,Wie weet hoe ik hem in kan stellen voor NL-Alerrt ,2 sim staat uit.

Open berichten, kies voor instellingen en kies voor instellingen noodberichten wijzigen. Kijk daar of NL-Alerts aan staat.
hier wel ontvangen, lollipop 5.1 en g3
@Raytje: Dee instelling die je noemt heb ik niet. Ik heb een Luma 950XL (en wordt dus standaard geleverd met Windows 10)
Reputatie 7
Badge +9
Nexus 5 (die volgens mij standaard goed is ingesteld!) heeft gewoon het bericht binnen gehad. Ik weet alleen niet of dat via 2g, 3g of 4g kwam, want zelf lag ik om 12:00 lekker relaxed in een zwembad...
@Raytje: Dee instelling die je noemt heb ik niet. Ik heb een Luma 950XL (en wordt dus standaard geleverd met Windows 10)

Dat is raar want de WM10 versie met de 950 en 950XL zijn geleverd heb ik als preview. Zelfde build.

En als je het doet door instellingen te openen, dan systeem - berichten en dan naar beneden scrollen. Daar zou "instellingen wijzigen voor noodberichten" moeten staan boven het nummer van de sms centrale. Die openen en dan moet je de Alerts aan of uit kunnen zetten.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi allemaal, bedankt voor jullie berichtjes en het meedenken met elkaar 🙂.

Omdat er nog veel onduidelijkheid bestaat over de werking van NL-alert, zowel bij klanten, Simyo medewerkers, NL-alert medewerkers en zélfs netwerkspecialisten, heb ik een klein beetje onderzoek gedaan hiernaar. Hier is uit gekomen dat het netwerk (van welke provider dan ook) geen enkele invloed heeft op het versturen en ontvangen van een NL-alert. Het is een pushbericht, direct van een zendmast bij jou in de buurt. Dit gaat dus niet via een berichtcentrale van een van de providers in Nederland.

Helaas kunnen wij hier dus ook geen support voor bieden, dan aan te geven om hier contact over op te nemen met NL-alert 🙂.

Groetjes, Tiury

Reageer