Vorige week ben ik overgestapt van HollandsNieuwe naar Simyo, in verband met directe ontbinding van het contract doordat ik hen ingebreke gesteld heb. Nu wilde ik uiteraard graag mijn oude nummer behouden en heb ik dus nummerbehoud aangevraagd. Dit heb ik ondertussen al 4 keer gedaan en alle keren gingen fout doordat mijn nummer bij HN onbekend zou zijn. Hierom heb ik ook met hen contact gehad, waaruit uiteindelijk bleek dat het een week zou duren voor het nummer uit hun systeem was als actief. Toen dat ook niet bleek te werken (dat was na de 3e afwijzing), zouden ze dit verder gaan onderzoeken. Vandaag kreeg ik de volgende mail van hun klantenservice:
U gaf aan dat u nummerbehoud heeft aangevraagd van hollandsnieuwe naar simyo.
Het nummer 06** staat nog vrijgegeven in ons systeem.
Wij raden u aan om nog een aanvraag te doen bij simyo met de volgende gegevens:
Telefoon nummer: 06**
Simkaartnummer: **
En de aanvraag dient gedaan te worden voor minimaal 5 dagen in de toekomst vanaf de datum van de aanvraag.
Deze gegevens heb ik gekopieerd en opnieuw in de aanvraag gekopieerd om ervoor te zorgen dat ik er geen fouten in stonden (deze bleken er ook niet te zijn). Nu werd mijn aanvraag met dezelfde reden ("Telefoonnummer onbekend bij vorige provider. Neem contact op met uw vorige provider") afgewezen, en wel binnen een kwartier. Dit vind ik eerlijk gezegd wel erg snel. Nu vraag ik me af of Simyo nog iets in het systeem heeft staan, waardoor hij automatisch geweigerd wordt, want HN verzekerd me dat het nu zou moeten werken.
Alvast bedankt voor de hulp,
Kim
Beste antwoord door Tiury
Bekijk originele reactie