.

Beantwoord

Nummerbehoud vanuit HollandsNieuwe naar Simyo wordt steeds afgewezen. Hoe komt dat?

  • 25 September 2015
  • 12 reacties
  • 708 Bekeken

Badge
Beste Simyo,

Vorige week ben ik overgestapt van HollandsNieuwe naar Simyo, in verband met directe ontbinding van het contract doordat ik hen ingebreke gesteld heb. Nu wilde ik uiteraard graag mijn oude nummer behouden en heb ik dus nummerbehoud aangevraagd. Dit heb ik ondertussen al 4 keer gedaan en alle keren gingen fout doordat mijn nummer bij HN onbekend zou zijn. Hierom heb ik ook met hen contact gehad, waaruit uiteindelijk bleek dat het een week zou duren voor het nummer uit hun systeem was als actief. Toen dat ook niet bleek te werken (dat was na de 3e afwijzing), zouden ze dit verder gaan onderzoeken. Vandaag kreeg ik de volgende mail van hun klantenservice:

U gaf aan dat u nummerbehoud heeft aangevraagd van hollandsnieuwe naar simyo.
Het nummer 06** staat nog vrijgegeven in ons systeem.
Wij raden u aan om nog een aanvraag te doen bij simyo met de volgende gegevens:

Telefoon nummer: 06**
Simkaartnummer: **
En de aanvraag dient gedaan te worden voor minimaal 5 dagen in de toekomst vanaf de datum van de aanvraag.


Deze gegevens heb ik gekopieerd en opnieuw in de aanvraag gekopieerd om ervoor te zorgen dat ik er geen fouten in stonden (deze bleken er ook niet te zijn). Nu werd mijn aanvraag met dezelfde reden ("Telefoonnummer onbekend bij vorige provider. Neem contact op met uw vorige provider") afgewezen, en wel binnen een kwartier. Dit vind ik eerlijk gezegd wel erg snel. Nu vraag ik me af of Simyo nog iets in het systeem heeft staan, waardoor hij automatisch geweigerd wordt, want HN verzekerd me dat het nu zou moeten werken.

Alvast bedankt voor de hulp,
Kim
icon

Beste antwoord door Tiury 28 September 2015, 10:48

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi KimBraat,

Welkom op het Simyo Forum.

Allereerst. Het is niet verstandig je 06-nummer in het topic te vermelden.
Medewerkers van Simyo zien dit al en dit is een openbaar forum. Dus iedereen kan het zien.

Wel is het een gek verhaal.
Binnen een kwartier een afgewezen aanvraag. Theoretisch zou het kunnen als systeem a naar systeem B een bericht stuurt en die stuurt direct is terug. In de praktijk is het ook mogelijk als het zo gaat als in de vorige regel uitgelegd, maar meestal duurt het iets langer.

Heb je HN dit al laten weten?
Wat zijden zij er van?

Een medewerker van Simyo zal pas maandag reageren i.v.m. het weekend.
Hopelijk heb je toch een fijn weekend!
Badge
Hoi Maikel,

Bedankt. Helaas kwam ik er net nadat ik mijn bericht gepost had erachter dat ik een van mijn nummers vergeten was te censureren (de mail was gewoon copy-paste). Helaas kon ik nergens vinden of en hoe een bericht aan te passen is, dus ik kon hem niet censureren. Hopelijk kan een mod dat alsnog voor mij doen.

Ik vond dit ook wel erg snel gaan, maar omdat ik zowel Simyo als HN niet meer telefonisch kon bereiken, besloot ik op dit forum wat te vragen - wellicht is er een member met tips. Maandag ga ik sowieso weer contact opnemen met beide klantenservices in de hoop dat we eruit kunnen komen.

Fijn om te horen dat het in ieder geval niet aan mij ligt dat ik het gek vind dat het zo snel afgewezen is.

Hartelijk dank voor je hulp in ieder geval en ook een fijn weekend (gaat bij mij trouwens ook wel lukken).

MVG
Kim
Reputatie 6
Badge +10
Hoi KimBraat,

Allereerst: welkom op het forum en goed om te zien dat je het bericht alsnog zelf hebt kunnen aanpassen! Zo blijft je 06-nummer ook echt privé.

Wat onhandig dat deze aanvragen afgewezen blijven worden. Volgens onze gegevens is het nummer dat je doorgeeft geen 06-nummer van HollandsNieuwe, maar van een andere provider. Dat het nummer niet goed actief zou zijn in het systeem, zou er inderdaad mee te maken kunnen hebben.

Helaas kunnen wij vanaf deze kant niets anders doen dan nog een aanvraag versturen met dezelfde gegeven, maar vrezen we dat deze ook wederom afgewezen zal worden. Het is verstandig om contact op te nemen met HollandsNieuwe en het bovenstaande verhaal uit te leggen. Zij zouden wat aanpassingen in het systeem moeten maken, voordat het nummer overgezet kan worden.

Laat je me weten als je dat hebt gedaan?

Groetjes, Tiury

Bedankt voor de hulp maikel.twinnie!
Badge
Beste Tiury,

Helaas heb ik mijn nummer niet aan kunnen passen in mijn post, ik denk dat je mijn nummers die ik al gecensureerd had zie, maar in de tweede zin van de e-mail is nog een ongecensureerde zichtbaar. Ik kan deze niet zelf aanpassen, is het mogelijk dat deze alsnog gecensureerd wordt?

Wat gek dat het nummer volgens jullie systeem niet bij HN hoort. Ik ga hier zeker weer contact met ze over opnemen, zeker omdat het net aangevraagde nummerbehoud weer om diezelfde reden is afgekeurd. De resultaten hiervan zal ik uiteraard doorgeven.

Hartelijk dank voor de hulp,
Kim
Reputatie 6
Badge +10
Hoi KimBraat,

Allereerst mijn excuses. Volgens mij zat ik gisterochtend nog een beetje te slapen en heb ik over dat nummer heen gelezen. Ik heb 'm meteen aangepast!

Voor nu wacht ik je reactie af 🙂. Zodra we de informatie krijgen die we nodig hebben, dienen we een nieuw verzoek voor je in. Alvast bedankt dat je me op de hoogte wil houden!

Groetjes, Tiury
Badge
Hoi Tiury,

Heel erg bedankt, zoiets kan nou eenmaal gebeuren.

Ik heb ondertussen contact gehad met HN, die aangeven dat het nummer toch echt vrijgegeven zou moeten zijn, maar dat ze in de loop van dit jaar nummers naar Vodafone aan het verplaatsen waren (wat ook mijn problemen die tot contractontbinding bij HN geleid hebben, zouden kunnen verklaren). Hierna heb ik een medewerker van Simyo gesproken, die zei dat mijn nummer inderdaad bij Vodafone staat. Hierop heb ik Vodafone gebeld, waar mijn nummer inderdaad staat, maar daar als gecanceld staat. Deze medewerker van Vodafone had weer contact met HN die zei dat het nummer wel als actief in hun systeem staat en dat dit in principe geen punt zou zijn, omdat hij deze sowieso alle aanvragen goedkeurd. De medewerker van Vodafone raadde mij echter toch aan het nummerbehoud opnieuw aan te vragen, maar dan met als provider Vodafone. Dit heb ik nu gedaan, waarvan ik de resultaten afwacht.

Een heel verhaal, maar wellicht schijnt dit wat licht op de situatie.

Groetjes,
Kim

Edit: helaas zijn ook deze aanvragen bij Vodafone weer afgekeurd wegens een onbekend nummer. Ik ga morgen weer contact opnemen met HN.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi KimBraat,

Oké, dan is het voor onze nummerbehoud helemaal duidelijk wat ze te doen staat. Wij pakken het nu verder voor je op, dat scheelt jou ook een hoop gebel en gedoe 🙂. We houden je per e-mail op de hoogte van de aanvragen.

Groetjes, Tiury
Badge
Beste Tiury,

Heel erg bedankt, dat scheelt mij inderdaad een hoop extra gebel (en dus kosten ;)) en gedoe (wat ook weer goed uitkomt, gezien ik wegens coschappen erg slecht bereikbaar ben).
Nogmaals bedankt voor de hulp en ik zie de e-mails met goede hoop tegemoet.

Groetjes,
Kim
Reputatie 6
Badge +10
Hoi KimBraat,

Nu hebben ze deze aanvraag weer afgewezen. Dit keer wel met een andere reden, waarvoor wij contact op moeten nemen met de provider. Zodra ik meer weet, breng ik je op de hoogte 🙂.

Groetjes, Tiury
Badge
Beste Tiury (en andere medewerkers die geholpen hebben),

Afgelopen donderdag kreeg ik van HollandsNieuwe onderstaande e-mail.

U heeft aangegeven nummerbehoud aan te willen vragen bij uw huidige provider. Dit is niet mogelijk omdat uw nummer al gedeactiveerd is bij ons. Hierbij willen wij u informeren dat wij uw abonnement hebben geheractiveerd en dat u opnieuw nummerbehoud kunt aanvragen bij Simyo.

Het bleek dat mijn nummer dus toch al gedeactiveerd was, iets wat elke medewerker die ik aan de lijn kreeg, ontkend heeft. Ik kan me haast niet voorstellen dat dit niet kan komen doordat jullie je als provider ermee zijn gaan bemoeien en opgekomen zijn voor een van jullie klanten. Hartelijk dank hiervoor.
Ik heb diezelfde middag telefonisch contact opgenomen met jullie klantenservice, om dit door te geven en weer een aanvraag te doen. Bij deze aanvraag heeft de medewerker toen ook de inhoud van bovenstaande e-mail bijgevoegd.

Hierna was het even stil, via mijnSimyo stond de oude aanvraag er nog altijd in (een van degene die ook al afgewezen was), dus het was voor mij nog spannend. Afgelopen maandag kreeg ik echter het bericht dat mijn nummer overgezet kan worden naar mijn Simyo simkaart per 07-10 (morgen dus).

Bij deze wil ik dus de medewerkers die dit voor mij hebben kunnen regelen heel erg bedanken, zonder jullie was het waarschijnlijk niet gelukt om HN het nummer te laten heractiveren en te laten porteren. Hartelijk dank hiervoor!

Groetjes,
Kim
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Kim,

Fijn dat het nu dan eindelijk geregeld is.
Rest mij dan niks anders op het moment dan dit te zeggen.

Van harte welkom bij Simyo waar jij, baas in eigen bundel bent!
Reputatie 4
Badge +10
Hoi KimBraat,

Wij zijn erg blij om te horen dat Hollands Nieuwe eindelijk de aanvraag heeft goedgekeurd 😃 Super! Ook wij willen je graag verwelkomen bij Simyo!

Reageer