.

Beantwoord

Nieuw nummer op bestaand abonnement. Hoe doe ik dat?


Hallo, ik heb al een aantal jaar een sim-only abonnement bij jullie en wil graag mijn telefoonnummer veranderen, maar het abonnement behouden.
Ik heb een heel mooi nummer op een prepaid kaart weten te bemachtigen en wil die gaan gebruiken op mijn huidige abonnement.
Ik weet uiteraard dat hier administratiekosten aan vast zitten.

Ik neem aan dat jullie de gegevens van het nieuwe nummer en de sim-kaart willen hebben? Hoe te handelen?

Met vriendelijke groet,
Rudolf
icon

Beste antwoord door Tiury 7 April 2016, 13:59

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Rudolfus, welkom op het Simyo forum :)

Goed dat je een nieuwe simkaart hebt weten te bemachtigen met een mooi nieuw nummer. Je kunt in dit geval zélf via Mijn Simyo nummerbehoud aanvragen. Dit doe je onder het kopje Instellingen > Simkaart. Hier vul je de gevraagde gegevens in, waarna wij het nummer naar Simyo overzetten in plaats van jouw huidige Sim Only nummer.

Gaat je dit lukken of heb je hier nog vragen over 🙂?

Groetjes, Tiury
Hoi Tiury

Dank voor je antwoord, ik heb dit toevallig net voor je reactie gedaan. :D
Ik dacht eerst dat dat alleen van toepassing was op een nieuw te nemen abonnement, maar na eens goed te hebben gekeken zag ik dat dit betrekking heeft op de huidige simkaart, wat jij nu bevestigt.

Kwestie van afwachten denk ik.. :)

[edit] Heb ook net de bevestiging gehad dat het nieuwe nummer overgezet kan worden. Alleen is me niet duidelijk of ik ook een nieuwe simkaart krijg (met mijn huidige abonnement uiteraard). Indien dit het geval is, kan er dan meteen een nano-sim gestuurd worden? Heb mijn huidige sim destijds zelf geknipt, maar die paste niet echt lekker in m'n S6.

Alvast bedankt!

Groetjes, Rudolf
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Rudolfus,

Goed om te zien dat het aanvragen van nummerbehoud is gelukt!

Ik zie dat de aanvraag inmiddels is goedgekeurd en dat jouw nummer op 19-04-'16 wordt overgezet.

Dit gaat niet gepaard met een nieuwe simkaart. Als je een nieuwe simkaart nodig hebt kun je deze natuurlijk altijd aanvragen via Mijn Simyo. Je ontvangt van ons dan een 3-1 simkaart, waar je elk gewenst formaat uit kunt drukken.

Kan ik je nog ergens anders mee helpen?

Groetjes,
Sean
Hoi Sean,

Dank voor je reactie.

Regelmatig komt het voor dat als iemand mij probeert te bellen, bij mij de telefoon (Galaxy S6) niet overgaat en er niets gebeurt. De beller hoort hem dan wel overgaan en hangt vervolgens op opdat ik niet opneem. Ik zie dan ook geen "oproep gemist" o.i.d. staan terwijl ik gewoon goed bereik heb. Dit probleem is niet specifiek plaatsgebonden. Dit had ik met mijn vorige telefoon (met dezelfde simkaart) ook.

Vandaar dat ik vermoed dat ik door het zelf knippen van de simkaart wellicht de chip heb beschadigd?

Groetjes,
Rudolf
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Rudolfus,

Wat een rare kwestie zeg! Super onhandig voor je!!

Dit lijkt me niet iets wat te maken heeft met het eventueel beschadigen van de simkaart. Het kan zijn dat je toestel in de 'niet storen stand' staat. Dat kun je zien bij de instellingen van je toestel. Wanneer je toestel in de 'niet storen stand' staat, dan kun je ook niet gebeld worden. Je kan het ook checken door je simkaart in een ander toestel te doen en het daar te testen.

Is dit de oplossing voor jou?

Groetjes,
Caspar
Dank voor je reactie, maar instellingen e.d. heb ik natuurlijk al als eerst uitgesloten.
Het is een "intermittend" probleem wat zich dus af en toe voordoet.

Omdat het een verbindingsprobleem lijkt, en het bij meerdere toestellen voorkomt bij goed bereik, en het dus niet aan het toestel ligt verdenk ik de simkaart.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Rudolfus,

De Samsung S6 heeft volgens mij een Nano sim, die heel erg (en af te raden) lastig om te knippen. Je moet namelijk in de chip knippen, waardoor je essentiële componenten kunt raken. Dat gezegd hebbende, heb ik je zojuist een nieuwe simkaart toegestuurd 🙂. Die ontvang je binnen 2-3 werkdagen.

Dit heeft geen invloed op je nummerbehoud, dus je kunt deze straks gewoon activeren en in gebruik nemen! Laat je ons weten of de problemen hiermee zijn opgelost?

Groetjes, Tiury
Hoi Tiury,

Mijn S6 heeft inderdaad een nanosim en het knippen was een heel erg nauwkeurig en delicaat klusje en ik vermoed dat de chip toch door mijn actie beschadigd is geraakt. Uiteraard zijn de kosten voor de vervangende simkaart voor mijn eigen rekening!

Dank je wel voor je actie!

Groetjes, Rudolf
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Rudolfus,

Kijk, dan zal het vast daaraan hebben gelegen. Ik heb de simkaart toch kosteloos verstuurd 😉! Ik hoor het van je of deze het wel goed doet.

Groetjes, Tiury
Super bedankt en ik laat het uiteraard hier weten of deze problemen weg zijn/blijven!
Nogmaals bedankt!

Groetjes, Rudolf
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Rudolfus,

Graag gedaan namens Tiury 😃

Groetjes,
Sean
Nog even een update, de nummerwijziging is vlekkeloos verlopen en de nieuwe sim werkt zo te zien prima. Heb geen klachten meer uit mijn omgeving gehad dat ik niet te bereiken ben.

Ik heb ook een zakelijke telefoon, dus dan bellen ze daar op als ik op mijn prive niet te bereiken zou zijn, vandaar de makkelijke controle.

Dus nogmaals bedankt voor de goede service! 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Rudolfdezoveelste,

Fijn dat je dit nog even komt laten weten 🙂 Heel goed dat alles vlekkeloos is verlopen en dat je nieuwe simkaart helemaal goed werkt! Als wij nog iets kunnen doen, dan horen we het graag.

Groetjes,
Angela

Reageer