.

Nieuw bij Simyo VoLTE: bellen via het 4G netwerk [testers gezocht] (gesloten)



Toon eerste bericht

118 reacties

Hallo Thomas,

Misschien een ideetje om de mensen een sms of emailtje te sturen als ze zijn omgezet naar bellen 4G volte. Weet niet of dit haalbaar is. Mensen die data cq internet gebruiken hebben al sowiezo altijd een 4G logo in het scherm dus als er bellen over 4G volte bijkomt is het moeilijk te weten dat ze omgezet zijn.

Groetjes, Orphanmountain.
@Thomas Wanneer gaat het starten? Vanaf juli lees ik.

Edit: Ik heb vernomen op Tweakers dat het met de Nokia's ook kan. Je hoeft niks te veranderen. Iemand linkte een mooie lijstje met ondersteunde toestellen op het Forum van de rooie..
Ik heb geen verdere vragen. Bedankt dat ik ook mag testen.
Je mag mij op de lijst zetten. Doe graag mee.
Reputatie 7
Badge +6

Hoi Con Cathalina,

 

Welkom terug bij Simyo en op ons forum! Wat balen dat de VoLTE / VoWIFI functionaliteit nog niet naar behoren werken… 

 

Ben je al wat wijzer geworden uit het topic dat Groentjuh gedeeld heeft? Staan de opties voor 4G en WiFi bellen aan in jouw toestel? Het klopt inderdaad dat de simkaart eerst 24 uur in het toestel moet zitten, is dat ook het geval? Wellicht dat het probleem zich vanzelf oplost. Ik ben erg benieuwd naar jouw reactie! 

 

Bedankt Groentjuh en Friesian! 

 

Groetjes,

Tessanne

Reputatie 6
Badge +4
Hi rwel,

Welkom op het Simyo Forum! 🙂

Top, ik heb je nummer op de lijst gezet. Ik ben benieuwd hoe VoLTE je gaat bevallen!

@ jgeurts graag gedaan natuurlijk :)

Groetjes,
Thomas
Ook ik heb interesse. Is het nog mogelijk om in te schrijven? 🙂
Wanneer wordt VoLTE aangezet voor ons? 😊
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Galerius,

Leuk je weer op het Simyo Forum te zien! 🙂 Natuurlijk kun je mee doen, je staat op de lijst!

@jgeurts Ha! Ik begrijp dat je niet kan wachten om het uit te proberen! :)

Eind deze week wordt VoLTE voor alle testers aangezet dus vanaf dan kun je gaan testen.

Als jullie nog vragen hebben, laat het dan gerust weten!

Groetjes,
Thomas
Ik doe graag mee met deze test! Ik heb een samsung s6 en binnenkort waarschijnlijk een oneplus6.Hoor graag of het mogelijk is!
Waarom zoeken jullie testers? Bij KPN zijn VoLTE en Vo-WIFI toch al operationeel?
Reputatie 7
Badge +9
Ik moet me terugtrekken, omdat mijn S7 dual SIM een buitenlandse ROM heeft zou ik mijn toestel eerst moeten flashen. Hierdoor verlies ik de garantie.
Ik heb geprobeerd met 1 SIM, maar ook dan is de VoLTE optie niet beschikbaar.
Bij KPN werkt het alleen met geschikte telefoons van iPhone, Samsung, Huawei, LG en Sony.
https://www.kpn.com/beleef/mobiel/supersnel-bellen-over-het-4g-netwerk-van-kpn.htm
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Robert89,

Leuk dat je mee wilt doen! We zetten je op de lijst! 😃

Jammer dat je niet mee kunt doen, Franswon! Uiteraard snap ik dat je de garantie niet wilt verliezen. :)

Groetjes,
Els
Zijn we inmiddels al begonnen?

Thomas schreef vorige week:
Eind deze week wordt VoLTE voor alle testers aangezet dus vanaf dan kun je gaan testen.

Want ik zie geen veranderingen.
Zijn we inmiddels al begonnen?

Thomas schreef vorige week:
Eind deze week wordt VoLTE voor alle testers aangezet dus vanaf dan kun je gaan testen.

Want ik zie geen veranderingen.


Dat vraag ik mij ook af?
Reputatie 7
Badge +6
Hoi Orphanmountain,

Leuk dat je ons op het Simyo Forum gevonden hebt, welkom! 🙂 Je staat nu op de lijst van deelnemers. Binnenkort kun je VoLTE gaan gebruiken, je kunt zien dat het werkt als je tijdens het bellen nog steeds 4G komt te staan in je telefoonscherm inderdaad. Je zult het (waarschijnlijk) direct merken doordat de gesprekskwaliteit veel beter is. Als je nog vragen hebt dan weet je ons te vinden!

@
Gisteren nog nagekeken maar geen 4G in het scherm bij gesprek.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Ik heb goed nieuws! De testfase gaat niet meer door, aangezien VoltE en Vo-wifi binnenkort live gaan. Ik kan nog niets zeggen over de exacte ingangsdatum, maar het zal op korte termijn allemaal gaan gebeuren! Ik zal iedereen in dit topic hier ook van op de hoogte houden.

Groetjes,
Jihane
Volgens mij werkt het nu 😊

Ze waren bij KPN vergeten het knopje om te zetten 😄
Volgens mij werkt het nu 😊

Ze waren bij KPN vergeten het knopje om te zetten 😄

Hallo jgeurts,

Hier nog niet geen 4Gicoontje bij het bellen.
Reputatie 7
Badge +9
Dat is natuurlijk goed en slecht nieuws! Het goede nieuws: binnenkort gaat VoLTE en Vo-wifi live. Het goede maar voor sommige slechte nieuws: Jullie hoeven niets te testen!

Ik hoop alleen dat deze binnenkort korter duurt dan deze binnenkort van 7 maanden terug:

Binnenkort kun je met Sim Only van Simyo bellen via 4G.

Testers gezocht[...]
Badge
Dat is goed nieuws! Hopelijk zal dan ook de problemen met 4G slechte telefoonverbinding in huis opgelost gaan worden.
Ik wacht op het verlossende bericht!
Somme
Reputatie 7
Badge +9
Jammer dat nog niet alles klaar bleek te zijn voor deze test. Gelukkig is dat precies waar een test voor is. Wel jammer dat verwacht wordt dat het nog 2 maanden duurt, voordat deze struikelblokken zijn opgelost.

Bedankt voor de MBs voor het "bellen via 4g"! Ik laat het cadeautje nog nog even staan, want ik denk dat ik de resterende 45% maand nog wel doorkom met de resterende 92.85% van mijn databundel. (Doorgaans gebruik tussen de 5 en 20% van mijn databundel 🤔)
Kan ik me nog aanmelden?
Reputatie 6
Badge +4
Hi Hocuspocus,

Leuk dat je ook op het Simyo Forum te vinden bent, welkom! 🙂

Je kunt je zeker nog aanmelden, bij dezen heb ik je op de lijst gezet. Zoals je hierboven leest gaat het wel nog even duren voordat we van start kunnen met de test. Zodra alles gereed is dan kun je dat hier lezen op het forum. 🙂 Als je nog vragen hebt dan weet je ons te vinden.

Groetjes,
Thomas

Reageer