.

Nieuw bij Simyo VoLTE: bellen via het 4G netwerk [testers gezocht] (gesloten)



Toon eerste bericht

118 reacties

Ik zou mij graag als tester aan willen melden. In mijn regio is het 2G/3G signaal zwak. Ik zou daarom graag van het 4G netwerk gebruik maken om te bellen. Ik ben in het bezit van een OnePlus 5 en heb VoLTE geactiveerd.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Somme,

Dat moet helemaal goed komen! We houden je op de hoogte!

Groetjes,

Kevin
Reputatie 6
Badge +4
Hoi sapver,

Van harte welkom op het Simyo Forum! 🙂 Tof dat je ook mee wilt gaan testen, zeker als je via het 2G of 3G netwerk niet goed bereikbaar bent kan bellen over 4G uitkomst bieden. Ik zet je naam op mijn lijstje!

Groetjes,
Thomas
Reputatie 6
Badge +4
@Thomas Maar net als wat @Groentjuh schreef, het is goed dat dit soort dingen nu naar voren komen, daarom heet het ook testen. :)

Wel jammer dat het twee maanden kan duren :P


Precies! Dat laat maar weer eens zien hoe belangrijk een test(fase) is! 🙂 Laten we hopen dat het ze wat eerder klaar zijn ermee. We wachten het af! 😃
Badge
Bij mij staat er nu HD bij als ik bel.
Reputatie 7
Badge +9
Dat is echter nog geen VoLTE of VoWIFI. HD staat voor "HD Voice". HD Voice kan ook over het 3G netwerk... Als je nog verbonden bent met het 4G / LTE netwerk, dan heb je VoLTE.
Zag het voor het eerst. En bel vaak met oortjes in als ik bijvoorbeeld thuis een klantenservice of vrienden bel.
Reputatie 6
Badge +4
Goeie vraag! 😃 HD calling is inderdaad al langer, maar 't is nog niet bellen over 4G.

Als het goed is (en als je 4G internet gebruikt) dan zie je dat je telefoon terugschakelt naar 3G of H+ zodra je gaat bellen. Dat is een van de dingen die met VoLTE straks niet meer hoeft, en waardoor bellen 'sneller' gaat straks. In je screenshot zie ik bovenaan H+ staan dat is als het ware 3,75G.
Naja, vroeg het mij af. Ik had het nooit eerder gezien dus dacht dat het toch stiekem ergens met VOLTE te maken had. 😃
Kunnen jullie mij ook op de lijst met testers zetten?
Jullie mogen mij (graag zelfs) op de lijst zetten als tester!

Naja, vroeg het mij af. Ik had het nooit eerder gezien dus dacht dat het toch stiekem ergens met VOLTE te maken had. :DHet had zomaar gekund. 🙂 Trouwens wel fijn dat je telefoon al HD calling 'pakt' want dat is al een aardige vooruitgang.


Alleen naar mobiel. klopt dat?
Ben benieuwd want ik heb het nu alleen nog maar gezien als ik naar mobiele nummers bel.

Fijn weekend 🙂
Onlangs las ik een berich dat; Je belt alleen 4G als degene die je aan de lijn hebt ook 4G heeft. Zoniet dan valt de verbinding terug naar 3G.
Reputatie 7
Badge +6
Onlangs las ik een berich dat; Je belt alleen 4G als degene die je aan de lijn hebt ook 4G heeft. Zoniet dan valt de verbinding terug naar 3G.


Hier is het eea al over geroepen in dit topic.
Reputatie 6
Badge +4
Hi Iedereen,

Wat een goede vragen over VoLTE! 🙂 Ik heb het nagevraagd en daar heb ik weer wat nieuws van geleerd. Het maakt inderdaad uit of je verbind met iemand die ook 4G/VoLTE heeft of niet. Hieronder zet ik het even op een rijtje.

Bellen naar iemand met VoLTE > alle voordelen VoLTE/bellen via 4G
Gebeld worden door iemand met VoLTE > alle voordelen VoLTE/bellen via 4G

Bellen naar iemand zonder VoLTE of vaste telefoonlijn > Verbinding komt snel tot stand, gesprekskwaliteit afgestemd op de minst goede verbinding
Gebeld worden door iemand zonder VoLTE of vaste telefoonlijn > Verbinding komt langzamer tot stand, gesprekskwaliteit afgestemd op de minst goede verbinding

Het is dus zo dat de minst goede verbinding de bepalende factor is. Wel heb je als VoLTE beller dus altijd het voordeel dat je verbinding snel tot stand komt en ook internet op 4G blijft draaien tijdens je gesprek.

Als hier nog vragen over zijn, stel ze gerust ik zoek het graag voor jullie uit! :)

Groetjes,
Thomas
Hallo Thomas,

Heb ik een internetbundel nodig om te kunnen bellen over 4G?. Heb namelijk alleen een belbundel sim only abonnement.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Orphanmountain,

Voor het bellen met 4G heb je geen internetbundel nodig 🙂 Je kan gewoon gebruik maken van je belbundel! Heb je hier verder nog vragen over?

Groetjes,
Niels

Reageer