.

Beantwoord

Geen bereik met bellen van Simyo - Overloon

  • 24 December 2013
  • 38 reacties
  • 2514 Bekeken

Is er een storing van het Simyo bellen signaal, bij postcode 5825. Helemaal geen bereik meer ! 
Ik heb al vele mensen gevraagd, en die hebben al vele telefoongesprekken gemist  of komen gewoon niet door!!
Graag zo spoedig mogelijk bericht, wij zijn zeer gedupeerd,
Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Charlene 27 December 2013, 16:18

Bekijk originele reactie

38 reacties

Badge +6
Hoi sashja,

Top, wat fijn om te horen dat het bereik nu goed is, fijn! 🙂
Na nog een week wachten, heb ik weer het hele proces voor de gsm herhaald.
Instellingen weer na gekeken, batterij er uit, sim eruit, 15min wachten enz..........

"Kan nie waar zijn " al een paar dagen vol bereik........(aanhouder wint toch....)

We zullen maar zeggen : Komt allemaal goed.....


Bedankt voor alle hulp      :D
Ik blijf voorlopig nog bij Simyo.

Met vriendelijke groeten,
Sashja
Reputatie 2
Badge +6
De instellingen staan op:
Draadloos en Netwerk (meer instellingen) > Mobiele Netwerken > Netwerkmodus > selecteer GSM (2G)

Daar was ik ook al achter gekomen......


Hoi sashja,

We vinden het heel vervelend voor je, maar op dit moment kunnen we de situatie niet voor je verbeteren 😞 Zoals al eerder is aangegeven zijn er verschillende antenne's bijgedraaid om de ontvangst te verbeteren. Het lijkt er op dat dit voor jou niet voldoende is.

Omdat je gebruik maakt van een prepaid kom je niet in aanmerking voor een eventuele coulance. Het spijt ons dat we je niet beter van dienst kunnen zijn. Ik denk dat je wel gemerkt hebt dat wij bij KPN alles geprobeerd hebben om onze dienst voor jou te verbeteren. Wij zijn er ook eerlijk in dat er op dit moment vanuit onze kant niet meer te verbeteren is. Je bent uiteraard helemaal vrij om je conclusies te trekken. Het spijt me dat we niet meer hebben kunnen doen.
De instellingen staan op:
Draadloos en Netwerk (meer instellingen) > Mobiele Netwerken > Netwerkmodus > selecteer GSM (2G)

Daar was ik ook al achter gekomen......
Badge +6
Hoi sashja,

Ik vind het erg vervelend dat je nog steeds problemen hebt met je bereik 😞.

Wat ik graag zou willen weten, is of je je telefoon op het 3G (UMTS) netwerk hebt ingesteld of op 2G (GSM)? Wanneer je telefoon op 3G staat ingesteld, zou ik je willen aanraden om je telefoon vast te zetten op het 2G netwerk, dat zou kunnen helpen :)

Ik verneem graag je bevindingen!
Ruim een week geleden.......ik zou laten weten hoe het bereik met mijn gsm is vergaan.

Nou, het is nog steeds het zelfde als op 24-12-2013......geen of soms een beetje bereik  !
Bij het programma Kassa, is gesuggereerd dat de verbinding weer goed was......dus echt niet bij alle inwoners !!
Die bewoners die op korte afstand van de KPN mast wonen, die nu buiten de kern is geplaatst,  hebben nu wat beter bereik.

Het is onderhand erg balen :mad:    vooral als je in gespek bent en de verbinding is in eens verbroken...   
Als... het eind februari nog het zelfde is kan ik nog een conclusie trekken.......
Reputatie 5
Badge +11
Ok , ik zal eind van volgende week laten weten of het bereik beter is geworden.
Gr.


We zijn benieuwd 🙂
Ok , ik zal eind van volgende week laten weten of het bereik beter is geworden.
Gr.
Badge +6
Hoi,

Zo net heb ik mjn telefoon uitgezet. En na ongeveer 10 minuten weer aangezet.
Het is nog steeds een klein puntje van de vier streepjes. En valt soms helemaal weg geen steepje meer. Dus nul, nul bereik !! Dus het heeft helemaal  niets geholpen........

Gr.


Hoi Sashja,

Het kan kloppen dat het nog niet werkt. In de loop van de volgende week moet het bereik zijn verbeterd.
Kan je ons eind volgende week laten weten of het bereik beter is dan zullen wij kijken voor een passende oplossing.
Hoi,

Zo net heb ik mjn telefoon uitgezet. En na ongeveer 10 minuten weer aangezet.
Het is nog steeds een klein puntje van de vier streepjes. En valt soms helemaal weg geen steepje meer. Dus nul, nul bereik !! Dus het heeft helemaal  niets geholpen........

Gr.
Badge +8
  Volgens het programma Kassa, moet het bereik weer goed zijn..... Nou bij mij dus echt niet  !! Ik heb binnenshuis een half streepje of helemaal geen bereik  !! Het gaat zo langzamerhand erg irritant worden..... Heeft Simyo hierop een antwoord wanneer het verholpen word.

Hoi Sashja,

Wat wij jullie vertelden, dat is wat ons wordt gezegd door KPN. Ik weet niet anders als dat de storing bij ons als opgelost wordt gemeld, terwijl jij dus nog weinig verbetering ervaart? Dat vind ik heel vervelend 😞
Ik heb wel even je simkaart opnieuw op het netwerk gezet. Wellicht vindt deze dan, als je je toestel even helemaal uitschakelt en daarna weer aanzet, de nieuwe, bijgedraaide, of bijgeplaatste masten wel.
Zou je dat even willen proberen en ons laten weten wat je ervaart?

Groetjes, Charlene
  Volgens het programma Kassa, moet het bereik weer goed zijn..... Nou bij mij dus echt niet  !! Ik heb binnenshuis een half streepje of helemaal geen bereik  !! Het gaat zo langzamerhand erg irritant worden..... Heeft Simyo hierop een antwoord wanneer het verholpen word.
Badge +6
Als je het schadeformulier van hier boven invult komt er dit te staan als dank.......

Hartelijk dank dat u de moeite heeft genomen om uw schade te melden, veroorzaakt door de storing bij KPN met mobiel bellen, sms’en en internetten in Frankrijk/Monaco.

Dat kan toch niet de bedoeling zijn.........het is in Overloon, Nederland !!

Foutje bedankt


Dit is wel klasse hoor,
Gisteren formulier ingevult , en vandaag al compensatie prepaid  gekregen :)

Maar helaas nog maar af  en toe een half streepje bereik 😕  dit is minder.


Hoi sashja,

Ehh ja, klein foutje inderdaad :eek:, maar fijn dat de compensatie inmiddels met je geregeld is :)

Hopelijk wordt je bereik binnenkort ook weer zoals je gewend was!
Badge +6
En het consumentenprogramma Kassa kwam maar eens langs...
De aflevering is hier (kassa website) te vinden en begint vanaf 00:20:43 en eindigd op 00:31:21 en is daarmee zo'n 00:11:38 lang.

Korte samenvatting:
De Antenne's, die door Ernst zijn genoemd zijn bijgedraait. Dit lost het niet op.
Inmiddels is een Noodoplossing aan de dichtbijzijde mast van Vodafone geplaatst. Hierdoor kunnen sommige mensen weer bellen, echter blijkt niet iedereen hierdoor te kunnen bellen.

Als compensatie krijgen klanten in overloon hun abonnementsgeld automatisch terug. Daarnaast is hier een formulier voor klanten die menen recht te hebben op compensatie van door hen geleden schade.


Dankjewel voor het delen en de samenvatting, Groentjuh! 🙂
Dit is wel klasse hoor,
Gisteren formulier ingevult , en vandaag al compensatie prepaid  gekregen :)

Maar helaas nog maar af  en toe een half streepje bereik 😕  dit is minder.
Reputatie 4
Badge +4
Denk dat het formulier een copy pasta is van het formulier dat gebruikt is ten tijde van de storing in 't buitenland. Maar who cares, compensatie is compensatie. :o
Als je het schadeformulier van hier boven invult komt er dit te staan als dank.......

Hartelijk dank dat u de moeite heeft genomen om uw schade te melden, veroorzaakt door de storing bij KPN met mobiel bellen, sms’en en internetten in Frankrijk/Monaco.

Dat kan toch niet de bedoeling zijn.........het is in Overloon, Nederland !!

Foutje bedankt
Reputatie 7
Badge +9
En het consumentenprogramma Kassa kwam maar eens langs...
De aflevering is hier (kassa website) te vinden en begint vanaf 00:20:43 en eindigd op 00:31:21 en is daarmee zo'n 00:11:38 lang.

Korte samenvatting:
De Antenne's, die door Ernst zijn genoemd zijn bijgedraait. Dit lost het niet op.
Inmiddels is een Noodoplossing aan de dichtbijzijde mast van Vodafone geplaatst. Hierdoor kunnen sommige mensen weer bellen, echter blijkt niet iedereen hierdoor te kunnen bellen.

Als compensatie krijgen klanten in overloon hun abonnementsgeld automatisch terug. Daarnaast is hier een formulier voor klanten die menen recht te hebben op compensatie van door hen geleden schade.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Evie,

Ik heb je een privébericht gestuurd over je vraag over de tegemoetkoming.

Verder hebben wij vernomen dat er inmiddels schot zit in deze zaak. Er wordt een antenne in de buurt bijgesteld zodat er in ieder geval buitenshuis beter bereik zal zijn. Wanneer precies, weet ik helaas niet.
Nee dat klopt, sinds 23 dec. Mijn broer heeft ook simyo, en hij had ook al een bericht gestuurd. Ik had samen met hem afgewacht op uw reactie vandaar dat ik het zo laat doorgeef.
Reputatie 7
Hoi SimYo,

Ik ben woonachtig in Overloon, en heb al sinds 23 december geen bereik.
Hoorde van veel mensen dat ze gecompenseerd zijn voor de maandelijkse kosten.
Ook ik wil hier graag in aanmerking voor komen. 

Mvg


Hallo Evie,

Jij hebt al sinds 23/12 vorig jaar geen bereik?? 😕 Ik mag toch aannemen dat je hiervan wel melding hebt gemaakt bij SImyo? Ik zou al na een enkele uren contact hebben opgenomen met de Klantenservice.
Hoi SimYo,

Ik ben woonachtig in Overloon, en heb al sinds 23 december geen bereik.
Hoorde van veel mensen dat ze gecompenseerd zijn voor de maandelijkse kosten.
Ook ik wil hier graag in aanmerking voor komen. 

Mvg
Badge +8
Let er dan wél op dat ie niet van een provider is die gebruik maakt van het KPN netwerk!

Ben niet blond :) :)


Hoi sashja,

Haha, dat kunnen we niet zien aan een 06nummer 😉

Groetjes,
Charlene
Let er dan wél op dat ie niet van een provider is die gebruik maakt van het KPN netwerk!

Ben niet blond :) :)
Reputatie 5
Badge +11
Daar ben je dan mooi klaar mee.....
Toch naar een andere provider ???
Als het zo lang gaat duren !!
Kan alleen maar 112 bellen.....


Tja, inderdaad; ben je mooi klaar mee :(

Ik kan je echt geen tegemoetkoming geven voor kosten die je niet maakt, dus misschien is het wel het beste om voorlopig even een kaartje te kopen van een andere provider en daarmee te bellen totdat de mast weer is teruggeplaatst...
Let er dan wél op dat ie niet van een provider is die gebruik maakt van het KPN netwerk!

Reageer