.

FAQ: Mijn aanvraag voor nummerbehoud is afgewezen, hoe kan dat?

  • 6 December 2011
  • 87 reacties
  • 29346 Bekeken


Toon eerste bericht

87 reacties

Hallo,

Ik had een prepaid simkaart en ben nu overgestapt naar een sim only abbonement. Ik wil nu mijn oude nummer van mijn prepaid simkaart behouden alleen dit lukt niet. De eerste keer lukte het niet omdat ik op mijn prepaid 12 cent in het rood stond, maar dat is inmiddels opgelost. Nu heb ik nogmaals nummerbehoud aangevraagt via de site alleen ik kreeg dit als reden waarom het niet wou : 'De reden opgegeven door je vorige provider is: Overstap van prepaid naar sim-only abonnement dient via mijn simyo (prepaid) te gebeuren.'. nouja ik snap dus niet wat ik nou precies moet doen.
Badge +2
Beste kevint,

Ook voor jou hebben wij inmiddels een nieuwe aanvraag bij je vorige provider ingediend. Zodra wij een terugkoppeling hebben van je vorige provider zullen wij je hier per mail van op de hoogte stellen.

Groetjes,

Arie
Hallo,
Ook ik heb hetzelfde bericht gekregen als hierboven, ik zou een vekeerde serviceprovider hebben. Ik heb naar porteringen gemaild of zij de aanvraag voor een tweede keer konden indienen maar heb daar nog geen reactie op ontvangen. Intussen is het 4 dagen gleden dat ik de mail gestuurd heb. Is het mogelijk via deze weg nummerbehoud een tweede keer aan te vragen?
Badge +2
Beste antonmid en Baszz,

Door een storing is er iets misgegaan met bepaalde aanvragen waardoor jullie deze melding hebben gekregen. Wij zullen bij deze alsnog een aanvraag indienen. Zodra wij een terugkoppeling hebben van Ben zullen wij jullie hiervan op de hoogte stellen.

Groetjes,

Arie
Hallo,

Ik heb exact hetzelfde probleem als antonmid. Ik heb een afwijzing van Simyo ontvangen voor nummerportering met als reden: andere serviceprovider.

Volgens de klantenservice van Ben hebben zij geen aanvraag ontvangen en staat niets nummerportering in de weg.

Ik hoor graag wat ik kan doen om dit op te lossen.


Gr. Sebastian.
Nummerbehoud is nu goedgekeurd door T-Mobile, 5 november is de dag. Het nummer van de simkaart was dus net dat andere dan ik had doorgegeven.
hallo,

Ook bij mij ging het porteren niet goed. Ik kreeg de volgende mail van simyo:

Je vorige provider heeft aangegeven dat we je huidige mobiele nummer 06******* Ā op dit moment niet kunnen overzetten naar je Simyo simkaart.
De reden opgegeven door je vorige provider is: andere serviceprovider.

Maar bij navraag bij Ben zeiden ze dat er nooit een aanvraag is binnengekomen.Ā 
Mijn mail naar de simyo klantenservice met alle benodigde informatie Ā leverde verder ook
alleen een standaard antwoord op.Ā 

graag hoor ik hoe ik dit moet oplossen.

groet,

AntonĀ 

Ps op mijn verzoek om een nanosim bij de klantenservice heb ik ook nog geen reactie gekregen.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi tafkap72,

We hebben een nieuwe aanvraag in laten dienen op basis van je doorgegeven gegevens. Ik heb de gegevens inmiddels verwijderd ivm je privacay. Het is inderdaad noodzakelijk om het juiste simkaartnummer door te geven als je gebruik maakt van een duo simkaart. Je kunt deze opvragen bij T-mobile. We hebben wel alvast een nieuw verzoek ingediend met het simnummer zoals je in de reactie had aangegeven. Wanneer dit nummer niet correct is, ontvang je hier vanzelf weer een bericht over.

Groetjes,

Alex
Hallo,

ik heb een mail gestuurd naar porteringen met de volgende inhoud. Is dit voldoende om mijn nummerbehoud opnieuw aan te vragen?

Michel

Hallo,

Ik schijn een verkeerd simkaartnummer te hebben opgegeven. Hierbij mijn T-Mobile gegevens, want ik wil graag nummerbehoud! Nieuw tijdelijk symio nummer is 0682004187.

Klantnummer: 1.13507221

Nummers op de achterkant van mijn simkaart:

Bovenste nummer: 8931162112

onderste nummer: 530422737 (deze heb ik opgegeven in mijn aanvraag).

Ik heb nu een duosim, maar ik weet niet of dat het probleem veroorzaakt. Mocht dat zo zijn dan hoor ik dat graag! Mocht mijn nummer namelijk niet mee over kunnen gaan ga ik afzien van dit abonnement.

Dank voor de terugkoppeling en medewerking.

Michel WIllems
Hallo,

ik heb een mail gestuurd naar porteringen met de volgende inhoud. Is dit voldoende om mijn nummerbehoud opnieuw aan te vragen?

Michel

Hallo,

Ik schijn een verkeerd simkaartnummer te hebben opgegeven. Hierbij mijn T-Mobile gegevens, want ik wil graag nummerbehoud! Nieuw tijdelijk symio nummer is 06*

Klantnummer: *

Nummers op de achterkant van mijn simkaart:

Bovenste nummer: *

onderste nummer: * (deze heb ik opgegeven in mijn aanvraag).

Ik heb nu een duosim, maar ik weet niet of dat het probleem veroorzaakt. Mocht dat zo zijn dan hoor ik dat graag! Mocht mijn nummer namelijk niet mee over kunnen gaan ga ik afzien van dit abonnement.

Dank voor de terugkoppeling en medewerking.

Michel WIllems

06*
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum eborger,

Vervelend om te horen dat je lang hebt moeten wachten. Hier wordt aan gewerkt. Ik zie dat er 2x nummerbehoud was aangevraagd voor hetzelfde nummer. Vandaar dat ons systeem een foutmelding gaf. Er is nu 1 aanvraag in behandeling waarbij het telefoonnummer op 7/9 wordt over gezet.

Groetjes,

Alex
En wat betekent "De reden opgegeven door je vorige provider is: onbekend nummer."
Waarbij mijn vorige provider Simyo zelf is, maar dan met een prepaid sim.
Oftewel: jullie kennen mijn oude account en de nieuwe aanvraag (met aanvraag nummerbehoud), wat kan daar aan mis gaan...

Heb vandaag al drie geprobeerd de klantenservice te bellen maar elke keer na 10 minuten maar opgehangen. Tevens mail gestuurd naar porteringen, maar ik neem aan dat ik daar de volle drie werkdagen antwoordtermijn mag wachten (ticketĀ 196672).
Ergo op z'n vroegst weet ik woensdag pas waar ik aan toe ben.

Ik zal m'n oude SIM maar eens gaan verknippen om in m'n nieuwe foon te kunnen gebruiken, want dit schiet voor geen meter op.

Reageer