.

FAQ: Mijn aanvraag voor nummerbehoud is afgewezen, hoe kan dat?

  • 6 December 2011
  • 87 reacties
  • 29346 Bekeken


Toon eerste bericht

87 reacties

Badge +8
Hallo moderators,

Ook bij mij is een tweede verzoek tot aanvraag van nummberhoud niet gelukt: ik ontving de melding dat mijn nummer zogenaamd was afgesloten.
Bij de eerste afwijzing heb ik toen direct  contact opgenomen met mijn huidige provider en die vertelde mij dat er niet eens een aanvraag van nummerbehoud was gedaan, ook niet door Simyo.

Ik heb toen de juiste gegevens verstrekt via [email]porteringen@simyo.nl[/email] waarop er een tweede afwijzing volgde.

Wat nu te doen?

Met vriendelijke groet,

Lennie


Hoi Lennie,

Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met mijn collega, en dat er een nieuw verzoek gedaan is bij je oude provider. Zodra we daar bevestiging van krijgen, ontvang je van ons weer een email.

Groetjes,
Charlene
Hallo moderators,

Ook bij mij is een tweede verzoek tot aanvraag van nummberhoud niet gelukt: ik ontving de melding dat mijn nummer zogenaamd was afgesloten.
Bij de eerste afwijzing heb ik toen direct  contact opgenomen met mijn huidige provider en die vertelde mij dat er niet eens een aanvraag van nummerbehoud was gedaan, ook niet door Simyo.

Ik heb toen de juiste gegevens verstrekt via [email]porteringen@simyo.nl[/email] waarop er een tweede afwijzing volgde.

Wat nu te doen?

Met vriendelijke groet,

Lennie
Badge +8
Hoi Jilven,

Bedankt voor je privébericht.

We hadden inderdaad de reden gekregen dat het nummer afgesloten was, maar als ze jou verzekeren dat alles in orde is, dan gaan we het gewoon nog een keertje proberen. Bij prepaid gaat dat meestal hartstikke snel.
Je ontvangt nog een email van ons, zodra je oude provider heeft geantwoord op het verzoek, net als vorige keer.

Groetjes,
Charlene
Badge +8
hallo,

Ik heb ook nummer behoud aangevraagd, maar kreeg de melding dat mijn nummer zou zijn afgesloten.
Heb met provider gebeld maar er is niks aan de hand. Nr is vrij om te gaan. heb ook gelijk simkaartnummer enzo gechecked, alle gegevens kloppen.
Heb het gemeld en gevraagd of er een 2de poging gedaan kon worden en vervolgens is het stil.

Mijn nummer is een prepaid nr en ik heb al mijn beltegoed al op gemaakt. Kan dus ff niets op dit moment (alleen gebeld worden), wel erg vervelend.

Kan iemand mij vertellen wat de status op dit moment is? 

alvast bedankt.


Hoi Jilven,

Hoe heb je ons laten weten dat je een nieuw verzoek wilde doen? Telefonisch of via de email?
Zou je mij voor de zekerheid een privébericht kunnen sturen met het te behouden nummer, provider en het simkaartnummer?
Dan zorg ik ervoor dat er een nieuw verzoek gedaan wordt, voor zo snel mogelijk.

Groetjes,
Charlene
hallo,

Ik heb ook nummer behoud aangevraagd, maar kreeg de melding dat mijn nummer zou zijn afgesloten.
Heb met provider gebeld maar er is niks aan de hand. Nr is vrij om te gaan. heb ook gelijk simkaartnummer enzo gechecked, alle gegevens kloppen.
Heb het gemeld en gevraagd of er een 2de poging gedaan kon worden en vervolgens is het stil.

Mijn nummer is een prepaid nr en ik heb al mijn beltegoed al op gemaakt. Kan dus ff niets op dit moment (alleen gebeld worden), wel erg vervelend.

Kan iemand mij vertellen wat de status op dit moment is? 

alvast bedankt.
Reputatie 5
Badge +10
Bedankt voor je terugkoppeling Fonske
Hey Fonske,

De aanvraag was in eerste instantie bij Vodafone ingediend en om deze reden afgewezen. Wij hebben de aanvraag om jouw nummer over 5 werkdagen te behouden nu naar Blyk verstuurd. We zullen je per email op de hoogte houden over de status van jouw aanvraag.


Jow bedankt wayne
ik heb al bericht ontvangen, dus zal nu waarschijnlijk helemaal goed komen
Reputatie 2
Badge +1
Hey Fonske,

De aanvraag was in eerste instantie bij Vodafone ingediend en om deze reden afgewezen. Wij hebben de aanvraag om jouw nummer over 5 werkdagen te behouden nu naar Blyk verstuurd. We zullen je per email op de hoogte houden over de status van jouw aanvraag.
Dag simyo,

ook bij mij is mijn nummerbehoud afgewezen. Ik wilde mijn nummer overzetten van blyk (Vodafone) naar simyo, maar dit is niet gelukt wegens "technische redenen". Wat houden deze technische redenen in? En hoe kan dit verholpen worden?

groetjes Fonske


Owja, ook is mijn sim niet bereikbaar op dit moment
Dag simyo,

ook bij mij is mijn nummerbehoud afgewezen. Ik wilde mijn nummer overzetten van blyk (Vodafone) naar simyo, maar dit is niet gelukt wegens "technische redenen". Wat houden deze technische redenen in? En hoe kan dit verholpen worden?

groetjes Fonske
Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum nathalie18,

Zou je mij in een privebericht even het correcte simkaartnummer van jouw Vodafone aansluiting toe kunnen sturen zodat wij de aanvraag opnieuw in kunnen dienen?
hallo,


ik vind dit diep triest. eerst heb ik een maand moetten wachten om mijn nummer over te laten zetten, krijg ik een berichtje dat het niet is gelukt. ik de klantenservice bellen en die zou dat netjes regelen. maar nee hoor na nog een maand wachten heb ik nog niks gehoord. kunnen jullie dat nu of zsm regelen???
jammer genoeg zit ik nu al aan simyo vast anders had ik dit nooit gedaan.!!!



gr nathalie.
Badge +6
Mijn nieuwe simkaart is al geactiveerd. Ik kreeg veel later de mededeling dat ik mijn oude nummer niet kon gebruiken. Ik begin hier zo van te balen!! Is er dan niemand bereikbaar?

Hoi Wouterdezeeuw,

Volgens de gegevens is op 6-12 je telefoonnummer overgezet van prepaid naar het abonnement. Je kan gebruik maken van je abonnement met je te behouden telefoonnummer.
Badge +6
Ik ben bezig met het overzetten van 4 mobiele telefoonummers naar Simyo. Mijn huidige provider staat niet in jullie lijst op de pagina voor nummerbehoud. Na contact via twitter (@simyonl) advies gekregen om dan maar KPN te kiezen en vervolgens de gegevens van de huidige provider naar [email]porteringen@simyo.nl[/email] te mailen. Dat heb ik dus gedaan. De mails (waarin ik steeds telefonummers heb genoemd en de gegevens van mijn huidige provider) krijg ik terug met de vraag "om welk nummer gaat het?", terwijl dat nota bene in het onderwerp van de mail staat en 3x in de tekst genoemd wordt!
Inmiddels heb ik van porteringen@simyo.nl 4 e-mails gehad met afwijzing aanvraag nummerbehoud met als reden "andere serviceprovider"... duh

Wat moet ik nu doen om mijn nummers te behouden? Ik heb zelfs mijn huidige provider (Mobile Service) zo ver gekregen om een mail met alle benodigde informatie en akkoord naar porteringen@simyo.nl te laten sturen, maar ook dat heeft blijkbaar niet geholpen.


Hoi Equipo B.V.,

Welkom op het forum!
De afdeling nummerbehoud heeft de afwijzingen aangepast en in middels een nieuw verzoek ingediend voor alle telefoonnummers.
Je wordt per e-mail op de hoogte gehouden van de status van het nummerbehoud.
Badge +6
Hallo! 

Ook mijn aanvraag voor nummer was in eerste instantie afgewezen. Dit omdat ik, blijkbaar, een verkeerd simkaartnummer had opgegeven. Nu heb ik een tijd geleden gebeld naar de klantenservice van Simyo en heb het goede nummer doorgegeven. Mij is verteld dat het daarna geregeld zou worden en dat ik bericht zou krijgen als mijn nummerbehoud was goedgekeurd. Ik heb echter nooit meer bericht gehad hierover. 

Nu is mijn abonnement per 3-12 ingegaan en heb ik mijn simkaart geactiveerd, maar hij doet het niet. Mijn telefoon gaat gewoon aan, maar er staat boven in de balk een tekentje met een simkaartje en een uitroepteken er naast. Daarbij heb ik ook geen netwerk of internet (zelfs niet op wif). Op internet heb ik gelezen dat ik mijn simkaart direct zou moeten kunnen gebruiken, maar dat mijn abonemment pas ingaat als mijn nummer is overgezet. 

Mijn vraag is of het normaal is dat mijn simkaart zo moeilijk doet en dat ik er niks mee kan? Ook vraag ik me af wanneer mijn nummer overgezet zal worden, zodat ik weer kan bellen, internetten enz. Ik heb alleen een mobiele telefoon en het is heel vervelend om totaal niet bereikbaar te zijn.

Groetjes, 

Laura Hormes


Hoi Lauhor,

Welkom op het forum!
Is het toestel dat je gebruikt wel simlock vrij? Het verzoek voor nummerbehoud is nogmaals afgewezen omdat het simkaartnummer niet klopt. Graag ontvang ik het juiste simkaartnummer zodat ik een nieuw verzoek voor je kan indienen.
Mijn nieuwe simkaart is al geactiveerd. Ik kreeg veel later de mededeling dat ik mijn oude nummer niet kon gebruiken. Ik begin hier zo van te balen!! Is er dan niemand bereikbaar?
Ik ben bezig met het overzetten van 4 mobiele telefoonummers naar Simyo. Mijn huidige provider staat niet in jullie lijst op de pagina voor nummerbehoud. Na contact via twitter (@simyonl) advies gekregen om dan maar KPN te kiezen en vervolgens de gegevens van de huidige provider naar porteringen@simyo.nl te mailen. Dat heb ik dus gedaan. De mails (waarin ik steeds telefonummers heb genoemd en de gegevens van mijn huidige provider) krijg ik terug met de vraag "om welk nummer gaat het?", terwijl dat nota bene in het onderwerp van de mail staat en 3x in de tekst genoemd wordt!
Inmiddels heb ik van porteringen@simyo.nl 4 e-mails gehad met afwijzing aanvraag nummerbehoud met als reden "andere serviceprovider"... duh

Wat moet ik nu doen om mijn nummers te behouden? Ik heb zelfs mijn huidige provider (Mobile Service) zo ver gekregen om een mail met alle benodigde informatie en akkoord naar porteringen@simyo.nl te laten sturen, maar ook dat heeft blijkbaar niet geholpen.
Hallo! 

Ook mijn aanvraag voor nummer was in eerste instantie afgewezen. Dit omdat ik, blijkbaar, een verkeerd simkaartnummer had opgegeven. Nu heb ik een tijd geleden gebeld naar de klantenservice van Simyo en heb het goede nummer doorgegeven. Mij is verteld dat het daarna geregeld zou worden en dat ik bericht zou krijgen als mijn nummerbehoud was goedgekeurd. Ik heb echter nooit meer bericht gehad hierover. 

Nu is mijn abonnement per 3-12 ingegaan en heb ik mijn simkaart geactiveerd, maar hij doet het niet. Mijn telefoon gaat gewoon aan, maar er staat boven in de balk een tekentje met een simkaartje en een uitroepteken er naast. Daarbij heb ik ook geen netwerk of internet (zelfs niet op wif). Op internet heb ik gelezen dat ik mijn simkaart direct zou moeten kunnen gebruiken, maar dat mijn abonemment pas ingaat als mijn nummer is overgezet. 

Mijn vraag is of het normaal is dat mijn simkaart zo moeilijk doet en dat ik er niks mee kan? Ook vraag ik me af wanneer mijn nummer overgezet zal worden, zodat ik weer kan bellen, internetten enz. Ik heb alleen een mobiele telefoon en het is heel vervelend om totaal niet bereikbaar te zijn.

Groetjes, 

Laura Hormes
Ik heb een abonnement aangevraagd ter vervanging van mijn prepaid, dat ik ook bij simyo heb lopen. Nu heb ik net mail gehad dat mijn nummer behoud niet kan doorgaan.  De reden opgegeven door je vorige provider is: Overstap van prepaid naar sim-only abonnement dient via mijn simyo (prepaid) te gebeuren.  Heb ik dus geprobeerd, maar ik krijg steeds foutmeldingen dat het om een simyo nr gaat. Dus bel ik klantenservice. Sta 10 min in de wacht en bel dus nog maar eens. In 1x iemand aan de lijn. Ik moet KPN lijn aanklikken. Doe ik, vervolgens krijg ik dezelfde melding, ik meld dat aan de klantenservice, zij gaat voor me informeren, maar voor ik antwoord krijg, wordt de lijn verbroken. Nog maar eens bellen, maar ik kom er niet meer tussen. Graag wil ik weten wat het probleem is. Ondertussen dus niet erg bereikbaar voor mijn klanten. Ik hoor graag van jullie.
mvrg Wouter
Reputatie 5
Badge +10
Hallo,

Ik wil overstappen van een prepaid kaart (bij simyo) naar een sim-only abonnement bij simyo. Ik heb dus een nieuw abonnement aangevraagd, met nummerbehoud (nu kwam ik er later achter dat je vrij gemakkelijk kunt overstappen door in te loggen bij simyo en bij 'Selfservice' een sim-only abonnement van je prepaid kaart te maken, maar daar ben ik nu te laat mee. Beetje raar dat dit nergens staat vermeld wanneer je een nieuw abonnement aanvraagt). Ik heb mijn nieuwe kaart en tijdelijke nummer al binnen, maar ik kreeg een mail dat het nummerbehoud is afgewezen. In de mail stond: 'De reden opgegeven door je vorige provider is: Overstap van prepaid naar sim-only abonnement dient via mijn simyo (prepaid) te gebeuren'. Is het nog mogelijk mijn ouder nummer te behouden? Ik heb geen idee wat ik moet doen.

Alvast bedankt.

Gr. Randy Slob


Welkom op het forum Randy,

Ik heb je gegevens doorgestuurd naar de technische dienst. Ik zie dat je al gebruik hebt gemaakt van de nieuwe simkaart. Het telefoonnummer zal uiterlijk 18:00 zijn over gezet.

Ik zie nu de optie die ik waarschijnlijk had moeten gebruiken in Mijn Simyo. Moet ik nu opnieuw een abonnement aanvragen om mijn nummer te behouden? De sim-kaart van mijn vorige aanvraag is al onderweg. Weet iemand wat ik het beste kan doen?

Bij voorbaat dank voor je reactie.

René


Welkom op het forum ReneH,

In jouw geval kun je alsnog vanaf je persoonlijke pagina overstappen naar het abonnement met nummerbehoud. Je kunt het nieuw ontvangen pakket ongeopend retour sturen. Ik raad je aan de simkaart in ieder geval niet te activeren. Op die manier kunnen er geen kosten in rekening worden gebracht.

Groetjes,

Alex
Ik zie nu de optie die ik waarschijnlijk had moeten gebruiken in Mijn Simyo. Moet ik nu opnieuw een abonnement aanvragen om mijn nummer te behouden? De sim-kaart van mijn vorige aanvraag is al onderweg. Weet iemand wat ik het beste kan doen?

Bij voorbaat dank voor je reactie.

René
Ik wil van Simyo Prepaid naar Sim-only en heb nummerportering aangevraagd. Nu krijg ik onderstaande mail, met de melding dat het verzoek is afgewezen om de volgende reden:
"De reden opgegeven door je vorige provider is: Overstap van prepaid naar sim-only abonnement dient via mijn simyo (prepaid) te gebeuren."

Mijn vorige provider is toch echt Simyo zelf en ik heb via "Mijn Simyo" mijn Simyo abonnement aangevraagd. Wat nu?

M.vr.gr.
René
Hallo,

Ik wil overstappen van een prepaid kaart (bij simyo) naar een sim-only abonnement bij simyo. Ik heb dus een nieuw abonnement aangevraagd, met nummerbehoud (nu kwam ik er later achter dat je vrij gemakkelijk kunt overstappen door in te loggen bij simyo en bij 'Selfservice' een sim-only abonnement van je prepaid kaart te maken, maar daar ben ik nu te laat mee. Beetje raar dat dit nergens staat vermeld wanneer je een nieuw abonnement aanvraagt). Ik heb mijn nieuwe kaart en tijdelijke nummer al binnen, maar ik kreeg een mail dat het nummerbehoud is afgewezen. In de mail stond:  'De reden opgegeven door je vorige provider is: Overstap van prepaid naar sim-only abonnement dient via mijn simyo (prepaid) te gebeuren'. Is het nog mogelijk mijn ouder nummer te behouden? Ik heb geen idee wat ik moet doen. 

Alvast bedankt.

Gr. Randy Slob
Reputatie 5
Badge +10
Hallo,

Ik had een prepaid simkaart en ben nu overgestapt naar een sim only abbonement. Ik wil nu mijn oude nummer van mijn prepaid simkaart behouden alleen dit lukt niet. De eerste keer lukte het niet omdat ik op mijn prepaid 12 cent in het rood stond, maar dat is inmiddels opgelost. Nu heb ik nogmaals nummerbehoud aangevraagt via de site alleen ik kreeg dit als reden waarom het niet wou : 'De reden opgegeven door je vorige provider is: Overstap van prepaid naar sim-only abonnement dient via mijn simyo (prepaid) te gebeuren.'. nouja ik snap dus niet wat ik nou precies moet doen.


Welkom op het forum Nely Schutte,

We gaan een nieuw verzoek indienen om het telefoonnummer over te zetten. Je ontvangt vanzelf weer emails met informatie over je nummerbehoud aanvraag.

Ik heb een mailtje gekregen waarin staat dat ik het verkeerde simkaartnummer heb opgegeven. Ik heb op de site van Vodafone opgezocht waar mijn simkaartnummer precies stond, en hierbij mijn goede simkaartnummer:

*simkaartnummer* (spatie ALLEEN voor makkelijker lezen)

Gr. Robin Graaf


Welkom op het forum RobinGraaf,

We hebben een nieuw verzoek voor nummerbehoud ingediend. Om misbruik te voorkomen heb ik je simkaartnummer uit je reactie verwijderd.

Groetjes,

Alex
Ik heb een mailtje gekregen waarin staat dat ik het verkeerde simkaartnummer heb opgegeven. Ik heb op de site van Vodafone opgezocht waar mijn simkaartnummer precies stond, en hierbij mijn goede simkaartnummer:

*simkaartnummer* (spatie ALLEEN voor makkelijker lezen)

Gr. Robin Graaf

Reageer