.

FAQ: Mijn aanvraag voor nummerbehoud is afgewezen, hoe kan dat?

  • 6 December 2011
  • 87 reacties
  • 29346 Bekeken


Toon eerste bericht

87 reacties

Badge +6
Hoi patstro,

Welkom op het forum van Simyo! :)

Wat vervelend dat je deze problemen ervaart met je aanvraag voor nummerbehoud, dat is zeker niet de bedoeling 😞.

Ik zie dat onze afdeling Nummerbehoud vrijdagmiddag nogmaals een verzoek voor je heeft ingediend, maar nu met een handmatige opmerking toegevoegd dat het simkaartnummer juist is. Door deze opmerking toe te voegen, zal het verzoek handmatig door de Nummerbehoud-afdeling van Ben moeten worden verwerkt en hopelijk deze keer wel worden goedgekeurd! :)

Helaas kan ik voor het moment je niets anders aanraden, dan nog even geduld te hebben en het antwoord van Ben af te wachten.. daar zal je binnen enkele dagen per mail van op de hoogte worden gebracht 🙂.
Beste Simyo,

Het lukt maar niet om klant te worden van jullie. Nummerbehoud wordt elke keer afgewezen. Ik heb al 4x gebeld met de klantenservice van Simyo. Ze beloven er werk van te maken, maar echter geen resultaat. Ben klantenservice zegt dat de gegevens kloppen.

Huidige provider: BEN (maand abonnement)  06XXXXXXXX Simkaartnummer: XXXXXXXXXXXXXXXXXX 

Tijdelijk Simyonummer: 06XXXXXXXX

Ik weet het niet meer. Toch maar niet verder gaan met Simyo? Ik geef 100% de juiste gegevens door. 
ik volg de processen, die Simyo vraagt.

Ben ik de dupe van "Het Systeem"? Waarom belt Simyo niet gewoon Ben op i.p.v. 5 x met "het systeeem" te proberen te porteren, dat blijkbaar niet goed werkt?

Help!!  :) 🙂 🙂 Jullie lijken mij echt een goede provider, als ik maar klant kan worden.....

Groet,

Patrick Stroosnijder
Badge +6
Bedankt het is nu gelukt

groetjes Inge


Hoi goosjein,

Fijn dat het is gelukt, dankjewel dat je dit nog even laat weten! 🙂
Bedankt het is nu gelukt

groetjes Inge
Badge +6
Hallo allemaal,

Ik sluit mij aan bij de mensen van wie het nummerbehoud blijkbaar niet loopt zoals het zou moeten gaan. Ik heb hetzelfde probleem met mijn overgang van Telfort naar Simyo. Telfort weigert het nummer te porteren omdat het nummer niet juist is. Maar ik heb echt een simkaart van Telfort met een 13-cijferig nummer erop. Dus, schiet mij maar lek.

Ik wil graag over naar Simyo, maar Telfort stelt dat hun eigen simkaartnummer niet bestaat of niet geldig is of wat dan ook.

Kan mij iemand van dienst zijn? Bij Simyo, want bij Telfort kanik, denk ik, lang wachten?


Hoi Cor Menger,

Welkom op het forum!
Ik heb de afdeling nummerbehoud een nieuw verzoek laten indienen. Je ontvangt van ons een e-mail zodra er antwoord is.
Badge +6
Ik heb geprobeerd om  mijn nummer over te laten dragen.  Mijn huidige provider is Bliep maar die vind ik niet terug in jullie lijstje.
Ik heb bij mijn eerste poging  T mobile opgegeven maar toen is mijn nummeroverdracht geweigerd wegens onbekend nummer.

Kunnen jullie me laten weten hoe het nu verder moet ?

Groetjes Inge


Hoi Goosjein,

Welkom op het forum!
Ik heb de afdeling nummerbehoud een nieuw verzoek laten indienen. Zodra wij antwoord hebben ontvangen krijg je een e-mail van ons.
Hallo allemaal,

Ik sluit mij aan bij de mensen van wie het nummerbehoud blijkbaar niet loopt zoals het zou moeten gaan. Ik heb hetzelfde probleem met mijn overgang van Telfort naar Simyo. Telfort weigert het nummer te porteren omdat het nummer niet juist is. Maar ik heb echt een simkaart van Telfort met een 13-cijferig nummer erop. Dus, schiet mij maar lek.

Ik wil graag over naar Simyo, maar Telfort stelt dat hun eigen simkaartnummer niet bestaat of niet geldig is of wat dan ook.

Kan mij iemand van dienst zijn? Bij Simyo, want bij Telfort kanik, denk ik, lang wachten?
Ik heb geprobeerd om  mijn nummer over te laten dragen.  Mijn huidige provider is Bliep maar die vind ik niet terug in jullie lijstje.
Ik heb bij mijn eerste poging  T mobile opgegeven maar toen is mijn nummeroverdracht geweigerd wegens onbekend nummer.

Kunnen jullie me laten weten hoe het nu verder moet ?

Groetjes Inge
Badge +6
Hallo,

Ik heb nummerbehoud al 3 keer aangevraagd(3 maal anders ingevuld), ik heb al drie keer de afwijzing dat het simkaartnummer en telefoonnummer niet overeenkomen(telfort).
Ik heb nu een mail gestuurd twee dagen geleden maar daar heb ik nog geen reactie op.
Ik zie nu via dit forum dat meer mensen met telfort hetzelfde probleem hebben.
Wat kan ik doen dat het nummerbehoud nu wel kan worden geregeld?
Mijn telfortabonnement loopt 11 december af.

Ik hoop z.s.m. op reactie. Bijvoorbaat dank.

Groet Henk


Hoi Henk Luijk,

Welkom op het forum!
Ik heb de afdeling nummerbehoud een bericht gestuurd om een nieuw verzoek voor nummerbehoud in te dienen. Zodra er antwoord is van je huidige provider krijg je van ons per e-mail een bericht hierover.

Hallo,

Mijn nummerbehoud is nu twee keer afgewezen.
De eerste keer had ik 30 cijfers i.p.v. 20 ingevuld. (de andere tien zijn het telefoonnummer)
De tweede keer heb ik dat gecorrigeerd, waar na ik de volgende melding kreeg:

Antwoord van je vorige provider:
De aanvraag is afgewezen vanwege de volgende reden:
Er is al een eerder verzoek tot nummerbehoud voor dit nummer goedgekeurd door de vorige provider.

Het probleem is dus dat een eerder verzoek tot nummerbehoud dus niet goedgekeurd is.
Kunt u mij helpen.


Hoi Henri3,

Welkom op het forum!
In het systeem zie ik dat wij gisteren je telefoonnummer hebben overgenomen van je huidige provider.

Hoi,
Ik en mijn vriendin hebben beiden enkele dagen geleden een abonnement afgesloten bij Simyo, waarbij we onze telefoonnummers van Ben graag willen behouden. Gisteren kregen we echter allebei deze e-mail:

Je vorige provider heeft aangegeven dat we je huidige mobiele nummer 06******** op dit moment niet kunnen overzetten naar je Simyo simkaart.

De reden opgegeven door je vorige provider is:
| |

Via Mijn Simyo kun je de gegevens van je nummerbehoud aanvraag wijzigen. Nadat je hebt ingelogd, zie je een blauwe balk
in het tabblad Overzicht van waaruit je de gegevens kunt aanpassen. We dienen daarna een nieuwe aanvraag in. Heb je vragen over de afwijzing, neem dan contact op met je vorige provider.


We hebben al contact gezocht met Ben om te zien wat er aan de hand is, maar misschien kunnen jullie ons ook wat meer vertellen over wat er aan de hand is?

Mvg,
LPAS


Hoi LPAS,

Welkom op het forum!
Ik zie in het systeem dat het telefoonnummer van je vriendin en die van jou op 18 december zullen worden overgenomen door Simyo.
Op 20 november hebben wij dit aan jullie bevestigd per e-mail.
Hoi,
Ik en mijn vriendin hebben beiden enkele dagen geleden een abonnement afgesloten bij Simyo, waarbij we onze telefoonnummers van Ben graag willen behouden. Gisteren kregen we echter allebei deze e-mail:

Je vorige provider heeft aangegeven dat we je huidige mobiele nummer 06********  op dit moment niet kunnen overzetten naar je Simyo simkaart.

De reden opgegeven door je vorige provider is:
|  |

Via Mijn Simyo kun je de gegevens van je nummerbehoud aanvraag wijzigen. Nadat je hebt ingelogd, zie je een blauwe balk in het tabblad Overzicht van waaruit je de gegevens kunt aanpassen. We dienen daarna een nieuwe aanvraag in. Heb je vragen over de afwijzing, neem dan contact op met je vorige provider.


We hebben al contact gezocht met Ben om te zien wat er aan de hand is, maar misschien kunnen jullie ons ook wat meer vertellen over wat er aan de hand is?

Mvg,
LPAS
Hallo,

Mijn nummerbehoud is nu twee keer afgewezen.
De eerste keer had ik 30 cijfers i.p.v. 20 ingevuld. (de andere tien zijn het telefoonnummer)
De tweede keer heb ik dat gecorrigeerd, waar na ik de volgende melding kreeg:

Antwoord van je vorige provider:
De aanvraag is afgewezen vanwege de volgende reden:
Er is al een eerder verzoek tot nummerbehoud voor dit nummer goedgekeurd door de vorige provider.

Het probleem is dus dat een eerder verzoek tot nummerbehoud dus niet goedgekeurd is.
Kunt u mij helpen.
Hallo,

Ik heb nummerbehoud al 3 keer aangevraagd(3 maal anders ingevuld), ik heb al drie keer de afwijzing dat het simkaartnummer en telefoonnummer niet overeenkomen(telfort).
Ik heb nu een mail gestuurd twee dagen geleden maar  daar heb ik nog geen reactie op.
Ik zie nu via dit forum dat meer mensen met telfort hetzelfde probleem hebben. 
Wat kan ik doen dat het nummerbehoud nu wel kan worden geregeld?
Mijn telfortabonnement loopt 11 december af.

Ik hoop z.s.m. op reactie. Bijvoorbaat dank.

Groet Henk
Badge +8
Hallo,

Ik had prepaid en wil dus een abonnement, hierbij wilde ik nummerbehoud.
Dit werd echter afgewezen. 
En weet niet wat ik nu moet doen, kan iemand mij aub helpen?

M.v.g. Rick.
Hallo,

Ik heb dus al een nieuwe simkaart en een tijdelijk nummer waarmee ik op Mijn Simyo kan inloggen.
Met mijn nummer wat ik wilde behouden kan ik niet meer inloggen.
Op mijn simyo staat er dus niet dat ik over kan stappen.

M.v.g.


Hoi Rick van Beek,

Ik zie het al. Jij bent minderjarig en jouw ouders hebben dus een nieuwe bestelling geplaatst voor je op hun naam. In principe kun je je nummer niet zo laten overzetten, en zou je om over te stappen de link gebruiken. Maar dat kan jij dus niet, omdat je geboortedatum dat niet toestaat. Jouw situatie is daarmee een uitzondering, dus kunnen we je nummerbehoud handmatig in orde maken.
Je zou trouwens nog wel gewoon moeten kunnen inloggen in Mijn Simyo met je prepaid. Daar is verder niks mee gebeurd. Je hebt daar nog een klein beetje beltegoed op, dus dat kun je het beste nog even opmaken 😉
Houd je email in de gaten, dan weet je wanneer we je nummer overzetten op de nieuwe simkaart. Dan kun je die gaan gebruiken :)

Groetjes,
Charlene
Hallo,

Ik heb dus al een nieuwe simkaart en een tijdelijk nummer waarmee ik op Mijn Simyo kan inloggen.
Met mijn nummer wat ik wilde behouden kan ik niet meer inloggen.
Op mijn simyo staat er dus niet dat ik over kan stappen.

M.v.g.
Badge +6
Hallo,

Ik had prepaid en wil dus een abonnement, hierbij wilde ik nummerbehoud.
Dit werd echter afgewezen. 
En weet niet wat ik nu moet doen, kan iemand mij aub helpen?

M.v.g. Rick.


Hoi Rick van Beek,

Welkom op het forum!
Zoals Scotsman aangeeft dien je in te loggen op je persoonlijke pagina van je prepaid aansluiting en dan te klikken op de overstap link.
Je dient er wel voor te zorgen dat je bankrekening actief is. In dit topic lees je meer over hoe je dient over te stappen van prepaid naar abonnement.

@ Scotsman bedankt voor het meedenken
Reputatie 7
Badge +9
Ga naar Mijn Simyo en kies daar de link dat je wilt overstappen naar een sim only abonnement. Je houdt gewoon je nummer en je kan je oude sim blijven gebruiken. Als alles meezit is het in minder dan twee werkdagen geregeld.
Hallo,

Ik had prepaid en wil dus een abonnement, hierbij wilde ik nummerbehoud.
Dit werd echter afgewezen. 
En weet niet wat ik nu moet doen, kan iemand mij aub helpen?

M.v.g. Rick.
Badge +6
Ik heb nummerbehoud aangevraagd en dat is afgewezen (was van Telfort). Telfort kent de combinatie niet van mijn telefoonnummer en simkaart.
Na wat zoekwerk op internet blijkt dat er bij een simkaart van telfort de cijfers 893126 moeten worden geplaatst.
Als ik dit online via mijn simyo wil wijzigen krijg is steeds de melding dat ik deze nummers al een keer gebruikt heb. Hoe nu verder?


Hoi Jan Bouw,

Welkom op het forum!
Ik heb de afdeling nummerbehoud gevraagd het simkaartnummer aan te passen en nieuw verzoek te sturen. Zodra wij bericht hebben ontvangen dan ontvang je een e-mail van ons hierover.
Ik heb nummerbehoud aangevraagd en dat is afgewezen (was van Telfort). Telfort kent de combinatie niet van mijn telefoonnummer en simkaart.
Na wat zoekwerk op internet blijkt dat er bij een simkaart van telfort de cijfers 893126 moeten worden geplaatst.
Als ik dit online via mijn simyo wil wijzigen krijg is steeds de melding dat ik deze nummers al een keer gebruikt heb. Hoe nu verder?
Reputatie 5
Badge +11
Natascha,

Als jij een nieuw verzoek kan indienen voor 24 november herl graag.
Ik zou je zeer erkentelijk zijn

Bedankt

Danielle

UOTE]

Hoi Dferber,

Welkom op het forum!
Ik heb het voor je bekeken in het systeem en ik zie dat de eerste datum dat je kan overstappen is 24 november. Deze datum hebben wij door gekregen van je huidige provider. Eerder overstappen is helaas niet mogelijk. Wil je dat wij een nieuw verzoek indienen voor 24 november?
[/quote]

Hi dferber,

We hebben een nieuw verzoek voor nummerbehoud ingediend voor 24 november. Binnen een week zul je een mailtje krijgen met (hopelijk positief) bericht hierover 😃
Natascha,

Als jij een nieuw verzoek kan indienen voor 24 november herl graag.
Ik zou je zeer erkentelijk zijn

Bedankt

Danielle

UOTE]Hallo
Ik heb al paar keer nummer behoud aangevraagd maar krijg bericht dat contract nog loopt ook als ik de einddatum van mijn kpn contract opgeef, 25 november a.s. heb wel al bevestiging kpn van opzegging per die datum. Nu kon ik helemaal niet de juiste datum aanvinken en werd er 7 oktober van gemaakt maar saar heb ik niets op gehoord. Wat nu ik wil wel erg graag mijn nummer houden

Groeten
Danielle


Hoi Dferber,

Welkom op het forum!
Ik heb het voor je bekeken in het systeem en ik zie dat de eerste datum dat je kan overstappen is 24 november. Deze datum hebben wij door gekregen van je huidige provider. Eerder overstappen is helaas niet mogelijk. Wil je dat wij een nieuw verzoek indienen voor 24 november?
[/quote]
Badge +6
Hallo
Ik heb al paar keer nummer behoud aangevraagd maar krijg bericht dat contract nog loopt ook als ik de einddatum van mijn kpn contract opgeef, 25 november a.s. heb wel al bevestiging kpn van opzegging per die datum. Nu kon ik helemaal niet de juiste datum aanvinken en werd er 7 oktober van gemaakt maar saar heb ik niets op gehoord. Wat nu ik wil wel erg graag mijn nummer houden

Groeten
Danielle


Hoi Dferber,

Welkom op het forum!
Ik heb het voor je bekeken in het systeem en ik zie dat de eerste datum dat je kan overstappen is 24 november. Deze datum hebben wij door gekregen van je huidige provider. Eerder overstappen is helaas niet mogelijk. Wil je dat wij een nieuw verzoek indienen voor 24 november?
Hallo
Ik heb al paar keer nummer behoud aangevraagd maar krijg bericht dat contract nog loopt ook als ik de einddatum van mijn kpn contract opgeef, 25 november a.s. heb wel al bevestiging kpn van opzegging per die datum. Nu kon ik helemaal niet de juiste datum aanvinken en werd er 7 oktober van gemaakt maar saar heb ik niets op gehoord. Wat nu ik wil wel erg graag mijn nummer houden

Groeten
Danielle
Badge +6
Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem als antonmid.  Ik mijn huidige provider gebeld. Hier werd aan mij verteld dat mijn simkaart en telefoonnummer gewoon geschikt zijn voor portatie. 

Graag hoor ik hoe wij dit zo snel mogelijk kunnen oplossen. Ik heb mijn nummer bij simyo  inmiddels al geactiveerd maar kan er dus geen gebruik van maken.

Groet,

Tarik


Hoi Tarik.M,

Welkom op het forum!
Ik zie in het systeem dat je contact hebt gehad met de telefonische klantenservice. Er is een nieuw verzoek ingediend bij je huidige provider. Zodra er terugkoppeling is ontvangen krijg je een e-mail van Simyo met de status van je nummerbehoud.
Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem als antonmid.  Ik mijn huidige provider gebeld. Hier werd aan mij verteld dat mijn simkaart en telefoonnummer gewoon geschikt zijn voor portatie. 

Graag hoor ik hoe wij dit zo snel mogelijk kunnen oplossen. Ik heb mijn nummer bij simyo  inmiddels al geactiveerd maar kan er dus geen gebruik van maken.

Groet,

Tarik

Reageer