.

Beantwoord

0909 bellen niet mogelijk?

  • 8 August 2012
  • 67 reacties
  • 7427 Bekeken


Toon eerste bericht

67 reacties

Reputatie 4
Badge +10
Hoi Nienke-Fleur, welkom op het Simyo forum :D

Ik heb nog niet eerder gehoord van 0900Prepaid. Het ziet er wel leuk uit. Alleen ik weet niet of het betrouwbaar is. Weet jij dat misschien of heeft iemand anders hier al ervaringen mee? 😮 Als het werkt, dan zo het inderdaad heel handig zijn.
Voor mensen die wel graag bij symio blijven voor de voordelige tarieven, maar wel 090x nummers willen bellen is dit misschien iets:
https://www.0900prepaid.nl/index.html
(gevonden toen ik zelf even ging googelen naar de mogelijkheden)
je kan dan een account met tegoed hebben, en dan bel je een normaal (020-...) nummer, wat je vervolgens doorverbindt met een 090x nummer van je keuze, zo kun je toch 090x nummersbereiken, zonder last te hebben van die blokkade (en is vaak ook nog veel goedkoper dan direct via een provider). Je betaalt je normale belkosten aan symio, en de kosten voor het 090x nummer worden van je 0900prepaid saldo betaalt.
ik ga het zelf in ieder geval een kans geven, en ik hoop dat anderen er ook iets aan hebben!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi frans steffin,

Wat goed om te lezen dat jij het wĆ©l eens bent met het besluit om deze diensten te blokkeren 🙂 Zeker als je zoiets hebt meegemaakt, begrijp ik dat je dit niet nogmaals wil meemaken en meteen hebt opgebeld!

Het is erg lastig om telefoons te hacken en te gebruiken op deze manier, maar niet onmogelijk 🙂

Gelukkig is het bij Simyo klanten niet mogelijk!
Reputatie 7
Badge +9
Ik wilde net Simyo vragen om mijn nummer te blokkeren voor 0906 nummers. Blijkt dat dat niet hoeft want Simyo heeft dat al voor me gedaan. Gelukkig maar. Het schijnt namelijk dat criminelen je nummer kunnen misbruiken om dure 0906 te bellen zonder dat je daar weet van hebt. En het gebeurt meestal in de nacht. Hoe dat kan begrijp ik niet, maar het gebeurt wel. Zelf heb ik iets dergelijks bij mijn vorige provider ondervonden met betaalde sms diensten. Zonder dat ik het wist werden enkele dagen tientallen sms'jes verstuurt naar het zelfde nummer. En het ging verdomd snel. Om de 20 sec een sms. Omdat ik regelmatig mijn beltegoed controleer kwam ik er snel achter en heb de dienst direct kunnen blokkeren. De schade was beperkt tot een paar tientjes, maar toch zonde van het geld. dit forum lees ik dat er cliƫnten zijn die het niet eens zijn met de policy van Simyo en overwegen naar een andere provider over te stappen. Deze mensen moeten zich naar eens goed achter hun oor krabben. Stel je wordt smorgens wakker , blijkt dat in de nacht met jouw nummer dure 0906 nummers zijn gedraait en je een paar honderd euro's armer bent geworden, als je geld genoeg hebt en jou dit niets uitmaakt moet je inderdaad verkassen naar een andere provider. Van mij mag Simyo mij bemoederen als het in mijn belang is.
Vriendelijke groet,
Frans


Als dit verhaal waar is ben ik wel benieuwd hoe het "hacken" van een simkaart op afstand in zijn werk gaat. Zonder de sim daadwerkelijk fysiek in handen te hebben lijkt het me vrij lastig om er mee te bellen/sms'sen.
Badge +1
Ik wilde net Simyo vragen om mijn nummer te blokkeren voor 0906 nummers. Blijkt dat dat niet hoeft want Simyo heeft dat al voor me gedaan. Gelukkig maar. Het schijnt namelijk dat criminelen je nummer kunnen misbruiken om dure 0906 te bellen zonder dat je daar weet van hebt. En het gebeurt meestal in de nacht. Hoe dat kan begrijp ik niet, maar het gebeurt wel. Zelf heb ik iets dergelijks bij mijn vorige provider ondervonden met betaalde sms diensten. Zonder dat ik het wist werden enkele dagen tientallen sms'jes verstuurt naar het zelfde nummer. En het ging verdomd snel. Om de 20 sec een sms. Omdat ik regelmatig mijn beltegoed controleer kwam ik er snel achter en heb de dienst direct kunnen blokkeren. De schade was beperkt tot een paar tientjes, maar toch zonde van het geld. dit forum lees ik dat er cliƫnten zijn die het niet eens zijn met de policy van Simyo en overwegen naar een andere provider over te stappen. Deze mensen moeten zich naar eens goed achter hun oor krabben. Stel je wordt smorgens wakker , blijkt dat in de nacht met jouw nummer dure 0906 nummers zijn gedraait en je een paar honderd euro's armer bent geworden, als je geld genoeg hebt en jou dit niets uitmaakt moet je inderdaad verkassen naar een andere provider. Van mij mag Simyo mij bemoederen als het in mijn belang is.
Vriendelijke groet,
Frans
Reputatie 5
Badge +11
en overal is wel iets op of aan te merken

Inderdaad, nobody is perfect. En dat geldt ook voor mobiele providers. Elke provider heeft zijn eigen sterke punten en dat is maar goed ook. Als alle provider dezelfde sterke punten en allemaal dezelfde minpunten niet zouden hebben, waren we allemaal hetzelfde geweest en dan heb je niets te kiezen.
Badge
hoi willem

kijk ik vind het ook jammer dat dat niet kan maar om gelijk over te stappen zie ik ook niet zitten omdat de provider mij goed bevalt en ik geen of weinig problemenĀ  mee heb . en overal is wel iets op of aan te merken

gr wil
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Willem K,

Ik zie dat je dezelfde vraag op twee plekken hebt gesteld. Om het forum overzichtelijk te houden, heb ik je vraag in het andere topic beantwoord 🙂
Je moet wel erg goed zoeken op de Simyo website om te vinden dat naar 0906 en 0909 nummers bellen niet mogelijk is, en smssen naar 3131 ook niet. Dat moet veel beter aangegeven worden, bijvoorbeeld bij de tarieven. Ik zal dan ook een andere provider gaan kiezen.
Badge +6
Hoi willes en UdoNiels,

Uit jullie berichten begrijp ik dat jullie liever zouden zien dat we onze klanten wel de mogelijkheid zouden geven om naar 0906- en 0909-nummers te bellen.

Simyo is een kleinere provider die weloverwogen keuzes maakt in de diensten die wel wel of niet mogelijk maken, maar niet Ć lles kunnen we aanbieden.

We zijn continu bezig om ons te verbeteren en luisteren hierbij ook zeker naar de klantvraag, dus wie weet dat dit in de toekomst nog eens zal gaan veranderen, maar tot die tijd is het niet mogelijk om via ons naar 0906- of naar 0909-nummers te bellen.
Badge
Deze Simyo agents pretenderen zogenaamd een fatsoenlijk antwoord op de vraag te geven maar papagaaien alleen hun management na met waardeloze en sociaal correcte reaguursels. Er is namelijk geen enkele valide reden om betalende klanten bepaalde telefoonnummers of diensten te ontzeggen. We hebben het hier over betalende klanten, geen kinderen.
Simyo handelt zogenaamd in het kader van klantbescherming tegen hoge kosten. Jaja...... Geef mij dan eens een goede motivatie waarom iedereen wƩl extra kosten kan maken nadat de bundels zijn overschreden? Blokkeer dat dan ook in het kader van "voorkomen van onnodig hoge kosten".
Het is appels met peren vergelijken. Echt bizar slecht dit en vraag me af of het uberhaupt wel wettelijk mƔg. Ik kan me namelijk een soortgelijk situatie herinneren van KPN een paar jaar geleden mbt dataverkeer. Bepaalde datastromen werden toen ook door jullie geblokkeerd.
Zo te zien valt de appel hier bij KPN/Simyo niet ver van de boom.
Schande! Neem gewoon je verlies en zet die netwerklijn open.
Badge
Gelukkig leven we in een vrij land. Daarom kan iedereen die vindt dat als hij / zij in zijn / haar keuzes beknot wordt, besluiten om elders zijn / haar heil te vinden.Ā 

Succes verder!Ā 


wel een makelijk antwoord vind ik dit
Badge
ja ik snap dit ook niet wouw ook 0909 nr bellen maar is geblokeerd vreemde zaak toch zeker als je rekeningen netjes betaald worden
Reputatie 2
Badge +6
Hoi JeffBr,

Welkom op het forum :)

Ik zie dat je hier en hier ook je reactie hebt geplaatst. Het is niet de bedoeling om dezelfde vraag op meerdere plekken op het forum te plaatsen. Ik wil je daarom vragen om in dit topic te reageren. Zo houden we het forum overzichtelijk en gebruiksvriendelijk 🙂 Ook kunnen we je zo sneller helpen.

Ik begrijp dat je het misschien niet helemaal eens bent met de bedrijfsvoering van Simyo over het wel of niet kunnen bellen naar 0909 en 0906 nummers, maar het is simpelweg een dienst die wij niet aanbieden 😞 Het ziet er ook niet uit dat dit snel gaat veranderen in de nabije toekomst.

Dat je het graag wil gebruiken snap ik ook, het is heel leuk om mee te doen aan bijvoorbeeld zo'n radio-actie die je omschrijft. Daar zijn wel alternatieven voor, zoals bijvoorbeeld een Whatsapp sturen. Dat kan bij de meeste zenders. Sommige zenders hebben zelfs een app waarmee je direct kan communiceren met de DJ's.

Hopelijk kun je je vinden in mijn antwoord. Als je hier nog vragen over hebt, geef ik daar graag antwoord op 🙂
Persoonlijk ben ik het met jullie eens en vind het absoluut idioot dat een Simyo voor mij gaat denken en 'mij tegen mijzelf gaat beschermen' door deze functies uit te schakelen. Ben ik een 10 jarige of een mongool of zo.? Ik heb idd ooit voor Simyo als budget provider gekozen, maar
dat wil nog niet zeggen dat jullie voor mij moeten gaan denken en handelen.? Ik heb mij de afgelopen WK weer groen en geel geƫrgerd dat ik niet mee kon doen aan die Radio538 acties. In een andere post werd geantwoord dat je dan maar via een vaste lijn moest gaan bellen (als je opdat moment in de auto zit en binnen een minuut moet reageren...!!) En dat die telefoontjes niet gratis zijn, ja dat snap elke boeren.... nog wel. En dat ik die zelf moet betalen, dat snap elke boeren... ook wel. En dat dat mijn eigen verantwoordelijkheid is, ook dat snap elke boeren.... met een IQ van 4 nog wel.
Simyo, je bent al een hele tijd mijn provider en redelijk tot mijn tevredenheid (op een onoplosbaar probleem met mijn Iphone4 destijds na), maar je moet mij niet als een klein kind of puber behandelen. Daar kan ik niet zo goed tegen.

En mag ik jullie ĆØĆØn tip geven, voor als jullie weer met een BS antwoord komen......

Onderschat de kracht van het internet niet als je negatieve reacties wilt oproepen.......
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Bianca987,

Welkom op het forum :)

We begrijpen heel goed dat klanten misschien liever zelf willen bepalen of ze naar 0909 of 0906 kunnen bellen. Er is alleen vanuit Simyo besloten om dit af te sluiten voor alle klanten. Het ziet er niet naar uit dat we dit binnenkort zullen omdraaien of klanten de keuze geven om zelf deze optie aan of uit te zetten. Je bent inderdaad niet de enige die er zo over denkt, maar we kunnen dit niet veranderen voor onze klanten.
Persoonlijk vind ik het erg jammer dat ik geen 0909 of 0906 nummers kan bellen, ik begrijp dat het een keuze is van Simyo om 0909 en 0906 nummers te blokkeren. Maar ik snap niet waarom, ik moet die rekening toch betalen en als ik zĀ’n nummer bel dan kies ik daar bewust voor en dan weet ik dat ik hier meer voor moet betalen.
Ik hoop dat jullie hier nog eens over na willen denken, of maakt er een keuze van net als Ā“bellen in het buitenlandĀ” die standaard uitstaat. Of hou een enquĆŖte onder de klanten. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ik de enige ben die dit zou willen.
Reputatie 5
Badge +11
Namens Dries: geen dank 😮
Dat is mooi, kan ik nu ook deze nummers bellen als het nodig is.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi piebas,

Er staat inderdaad een blokkade op je Tringg aansluiting voor het bellen naar 0900-nummers. Dit is ooit vanuit Tringg besloten om erop te zetten. Gelukkig hebben wij de mogelijkheid om die blokkade te verwijderen. Dat heb ik dus ook voor je gedaan. Je kunt nu met je Tringg aansluiting naar 0900-nummers bellen.

Je kunt ook altijd overstappen naar de nieuwe bundels van sim only. Misschien is dat voordeliger voor je 🙂 Als je dat wilt, moet je deze instructies volgen.

Heb ik je vraag zo goed beantwoord?
Kan ik wl 0900 nummers bellen als ik overstap naar een ander simyo-abonementĀ  i.p.v. mij huidige tring-abonement?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi marikevb

Jammer dat dit voor jou een reden is om over te stappen. Ik begrijp je punt, maar het is een bewuste keuze van Simyo. Helaas kunnen het bellen naar dit soort telefoonnummers niet voor je activeren.

Groetjes,

Alex
IK ben het met Paul eens, als klant van Symio vind ik het echt onzin dat dit voor mij wordt bepaald. Doe doen een keuze menu dat hij standaard uit staat en dat mensen het zelf kunnen activeren. Dan hebben ze zelf deze bewuste keus gemaakt. Dit is voor mij ook een reden om de overstap te gaan maken naar een andere provider. Vind het zo'n onzin.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi,



Is dit trouwens niet een beetje dom van simyo, zeker als ik naar het buitenland bellen aan heb staan betekend dit dus dat ik de boel flink kan flessen, want ik koop een simyo simkaartje, en ik ga lekker voor een hoop geld naar het buitenland zitten bellen, en simyo betaald, want als mijn gesprek is beeindigd gooi ik het kaartje weg en geen mens die me wat kan maken.


Hoi Birgitte,

Ons systeem herkend aansluitingen die een negatief saldo hebben. Die aansluitingen worden door de financiƫle afdeling in de gaten gehouden. Klanten met een negatief tegoed krijgen dan ook een bericht van ons.

Groetjes,

Alex
Hoi,

Klopt niet.

Wat is negatief beltegoed?

Bij Simyo kun je altijd je gesprek afronden, ook wanneer je beltegoed tijdens het gesprek op raakt. Het gevolg is dat je dan negatief beltegoed hebt.

Dus een torenhoge rekening zou tot de mogelijkheden kunnen behoren.


Is dit trouwens niet een beetje dom van simyo, zeker als ik naar het buitenland bellen aan heb staan betekend dit dus dat ik de boel flink kan flessen, want ik koop een simyo simkaartje, en ik ga lekker voor een hoop geld naar het buitenland zitten bellen, en simyo betaald, want als mijn gesprek is beeindigd gooi ik het kaartje weg en geen mens die me wat kan maken.

Reageer