.

Beantwoord

eSim overzetten op een nieuwe telefoon, hoe werkt dat?



Toon eerste bericht

49 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @ChrisR74

 

Bedankt voor je bericht. Ja zeker :). Je kunt mij even een privé bericht sturen met daarin jouw telefoonnummer, volledige naam, adres, en email adres. Ook ontvang ik graag een link naar deze topic! Ik mail de eSIM code dan gelijk even door.

 

Groetjes,

 

Nihad

Ook ik heb mijn oude al gedeactiveerd… en kan dus geen sms ontvangen… Is er voor ook een mogelijkheid dit via email te regelen?

 

 

Ook ik heb een eSim die niet meer werkt na het overzetten naar een andere telefoon. De app geeft aan dat de eSim wel geactiveerd is. Ik krijg geen sms’je 

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Taduus,

 

Zou je mij een privé  bericht kunnen sturen met daarin jouw volledige naam, telefoonnummer, adres, en email adres? Ik mail de code dan gelijk even door :).

 

Groetjes,

 

Nihad

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Frankio,

Bedankt voor je bericht. Dan kan zeker! Zou je hiervoor mij een privébericht kunnen sturen met jouw volledige naam, geboortedatum, postcode+huisnummer en e-mailadres? Dan verstuur ik deze code graag per mail naar je op 😊.

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @anne sophie,

Bedankt voor je bericht. Wat lastig dat het niet lukt om de eSIM te activeren op je toestel. Waar loop je precies vast? Tijdens het installeren van de eSIM is het belangrijk dat je geen andere (fysieke) simkaart in je toestel hebt. Anders krijg je namelijk een foutmelding in de Mijn Simyo app. Deze moet je dus eerst verwijderen uit je toestel. Zodra je de eSIM hebt geïnstalleerd kan je simkaart weer in je toestel.

Als je de validatiecode niet kunt ontvangen per sms, dan kun je mij een privébericht sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens. Ik stuur je de code dan per e-mail op.

Groetjes,
Roeqajja

Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem. Probeer mijn esmin over te zetten van m’n oude iPhone naar m’n nieuwe. Mijn vorige mobiel doet het niet meer en daardoor kan ik geen smsjes en ook geen validatie code ontvangen. Zouden jullie mij hierbij kunnen helpen?

 

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Lara olde Bolhaar,

Bedankt voor je bericht. Uiteraard kan ik je helpen om je eSIM over te zetten op je nieuwe telefoon!

Zou je mij een privé bericht kunnen sturen? Dan help ik je daar verder! 😊

Groetjes,
Seren

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Berg74,

Om een Simyo eSIM te activeren ga je in het toestel waarin je het Simyo nummer wil gebruiken naar de Mijn Simyo app. Daar ga je na het inloggen naar Instellingen > Simkaart. Daar zie je onderaan de optie om de eSIM te installeren. Wanneer je hier voor kiest ontvang je een sms met een validatiecode. Mocht je de validatiecode niet kunnen ontvangen hoor ik dat graag. Dan zal ik jou deze per mail toesturen. 

Groetjes,
Seren 

Die keuze heb ik helaas niet erbij staan, anders was het al gelukt. 
Bij instellingen staat alleen de optie vervangende simkaart aanvragen. 
wat nu? 

Reputatie 7
Badge +6

Je zou bijna zeggen dat je nieuwe telefoon geen esim ondersteund

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Jack,

 

Goeie vraag, goed dat je contact opneemt.

 

Je kan deze op je nieuwe telefoon installeren door de Mijn Simyo app te downloaden en daar de eSIM te activeren.

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Mark1999,

Bedankt voor je bericht. Wat leuk dat je een nieuwe telefoon hebt! Stuur mij gerust een privébericht met je 06-nummer en persoonlijke gegevens (geboortedatum, volledige adres en e-mailadres). Ik stuur je de validatiecode dan per e-mail 😊.

Groetjes,
Roeqajja

Hallo, ook ik heb een nieuwe iPhone
en de telefoon geeft aan dat ik contact op moet nemen met ‘KPN-NL’ 😂
Op mijn oude iPhone heb ik een e-sim van Simyo, maar die is niet meegekomen met het overzetten.

De Simyo app gecheckt en de validatie gestart.
Echter lukt de validatie van de e-sim niet omdat de sms niet wordt ontvangen…

Kan iemand hiermee helpen?

Dank alvast!

Wat is nu de juiste procedure?

Begin je op je oude telefoon of je nieuwe telefoon met de setting in de app?

(instellingen > simkaart > overstappen maar esim)?

In de antwoorden hierboven is het nogal onduidelijk. 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @wvh,

Bedankt voor je bericht. Ik help je hier graag mee verder!

Je kunt mij een privébericht sturen met je persoonlijke gegevens en 06-nummer. Ik zorg er dan voor dat je de validatiecode per e-mail ontvangt zodat je de eSIM kunt overzetten op je nieuwe telefoon 🙂.

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 7
Badge +6

Voorheen kregen we nog wel eens een nieuwsbrief per mail.

misschien een idee om dit soort informatie naar al je klanten te versturen 😆

Zorg dat je oude telefoon aanstaat en verbonden is met Simyo om een SMS te kunnen ontvangen.

Zorg dat je nieuwe telefoon geen simkaarten bevat en op wifi is aangesloten. Op je nieuwe telefoon vraag je met de Mijn Simyo app onder "instellingen > simkaart > overstappen naar esim” een eSim aan.

Op je oude telefoon ontvang je nu via SMS een activatiecode.

Deze activatiecode in de SMS op je oude toestel dien je in te geven op de nieuw telefoon in de Mijn Simyo app (volgens mij ook weer onder "instellingen > simkaart > overstappen naar esim”.) Zodra deze activatiecode is ingegeven zal de Mijn Simyo app de eSim installeren op je nieuwe telefoon.

Zodra dat is gelukt en je bereik hebt met je nieuwe telefoon kun je de simkaart (of eSimkaart) uit je oude telefoon verwijderen; Deze werkt dan niet meer!

 

 

Dank!!

Hoi @MarcelNJ,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt, ik leg je graag uit hoe het werkt.

Je kunt de eSIM via de Mijn Simyo app installeren bij Instellingen> Simkaart> Overstappen op eSIM. Je krijgt op je oude toestel dan een validatiecode per SMS, deze voer je in in de app op de nieuwe telefoon. Daarna kun je de eSIM verwijderen bij de instellingen van je oude telefoon en loop het proces in de app door op je nieuwe telefoon. Belangrijk is dat je een stabiele wifi-verbinding en geen andere simkaart in je nieuwe toestel hebt tijdens de installatie! Anders krijg je namelijk vaak een foutmelding. Nadat de installatie is afgerond kun je je toestel opnieuw opstarten en eventueel je fysieke simkaart weer in de telefoon doen. 

Weer eens super bedankt voor je duidelijke uitleg @Groentjuh!! 😊

Mocht je nog vragen of onduidelijkheden hebben, dan hoor ik dat graag.

Groetjes,
Roeqajja

 

Ook bedankt, de procedure is nu duidelijk, we gaan het zo proberen….

Ik heb mijn oude telefoon al gedeactiveerd.

 

Hoe kan ik mijn nieuwe telefoon activeren. Er wordt per sms een code gevraagd.

Maar ik kan geen sms meer ontvangen omdat ik de oude heb gedeactiveerd?

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @JohanvdWal,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je de validatiecode niet per sms kunt ontvangen! Ik stuur je deze graag per e-mail op zodat je de eSIM kunt installeren op je toestel. Stuur mij gerust een privébericht met je 06-nummer en persoonlijke gegevens (geboortedatum, volledige adres en e-mailadres). Ik maak dit dan in orde voor je 😊!

Groetjes,
Roeqajja

 

Hello
Ik heb Simyo eSim die niet meer werkt.

De app geeft aan dat de Sim wel geactiveerd is maar eSim zie ik niet op m’n iPhone 11 als m’n Secondary SIM. Ik kan ook daardoor geen sms-en ontvangen, dus ook geen validatie code. Kunnen jullie mij validatie code doorsturen? Bedankt!

Ik  probeer mijn esim over te zetten naar een andere telefoon. Op de nieuwe telefoon verschijnt na imnstellingen/simkaart/esim downloaden en de knop ‘Download en installeer eSIM’ telkens het bericht  Oeps daar ging iets mis. Verbinding heb ik en ik heb geen andere sim in het nieuwe toestel.

 

Groet!

Hoi,

Ook mij lukt het niet op mijn nieuwe telefoon de esim te activeren, kan je mij helpen?

Reageer