.

Beantwoord

eSim overzetten op een nieuwe telefoon, hoe werkt dat?


SInds vandaag heb ik een nieuwe telefoon. Hoe kan ik de eSim op deze nieuwe telefoon installeren en wat heb ik daarvoor nodig.

 

Gr. Jack

icon

Beste antwoord door Nihad 17 May 2022, 13:33

Bekijk originele reactie

39 reacties

Bedankt Daisy, ik had het ondertussen al uitgevonden. Het activeren van de eSIM zat wat verder in de app “verstopt” in Overstappen naar eSIM. Daar had ik het eigenlijk niet verwacht omdat ik al een eSIM gebruikte op mijn vorige telefoon. Misschien zou het logischer zijn als dit rechtsreeks onder instellingen / Simkaart zou staan.

Gr. Jack

Reputatie 7
Badge +9

Zorg dat je oude telefoon aanstaat en verbonden is met Simyo om een SMS te kunnen ontvangen.

Zorg dat je nieuwe telefoon geen simkaarten bevat en op wifi is aangesloten. Op je nieuwe telefoon vraag je met de Mijn Simyo app onder "instellingen > simkaart > overstappen naar esim” een eSim aan.

Op je oude telefoon ontvang je nu via SMS een activatiecode.

Deze activatiecode in de SMS op je oude toestel dien je in te geven op de nieuw telefoon in de Mijn Simyo app (volgens mij ook weer onder "instellingen > simkaart > overstappen naar esim”.) Zodra deze activatiecode is ingegeven zal de Mijn Simyo app de eSim installeren op je nieuwe telefoon.

Zodra dat is gelukt en je bereik hebt met je nieuwe telefoon kun je de simkaart (of eSimkaart) uit je oude telefoon verwijderen; Deze werkt dan niet meer!

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @MarcelNJ en @Ron H,

Bedankt voor jullie tip! Dat lijkt mij inderdaad een goed idee. Ik zal dit meenemen in de volgende meeting die we hebben ingepland 😊.

Groetjes,
Amy

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Simyozorro,

 

Bedankt voor je bericht. Ja zeker 🙂. Je kunt mij even een privé bericht sturen met daarin jouw telefoonnummer, volledige naam, adres, en email adres. Ook ontvang ik graag een link naar deze topic! Ik mail de eSIM code dan gelijk even door.

 

Groetjes,

 

Nihad

Hoi  @Liza83,

Vraag met je oude telefoon via de MijnSimyo app een code aan (Instellingen - simkaart - overstappen naar eSIM).  Dat overstappen klinkt raar maar zo werkt het. Die ontvangen code schrijf je even op. Zet je oude telefoon voor de zekerheid even uit. 

Vervolgens op je nieuwe telefoon de MijnSimyo app installeren en vervolgens de zelfde stappen volgen. Nu krijg je uiteraard geen code want je kunt nog geen sms ontvangen op dat toestel. Vul nu de eerder ontvangen code in en als alles goed is gegaan wordt eSim geïnstalleerd.  

 

Is dit niet mogelijk dan zul je helaas tot maandag moeten wachten op een moderator (=Simyo medewerker)

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Marcelkraan,

 

Ik kan me voorstellen dat het frustrerend is, ik help je graag verder. Graag zou ik de volgende dingen nog willen weten:

 

Welke stappen heb je tot nu toe ondernomen? En waar loop je precies vast? Wat voor toestel gebruik je?

 

Groetjes,

Daisy

Ik heb een nieuwe telefoon en wil graag m’n esim overzetten. 

Gr. Lisette

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @Berg74,

Dat is wel erg vreemd. Het lijkt inderdaad alsof je nieuwe toestel geen eSIM ondersteunt zoals @Ron H al aangaf (goed gezien, thanks!). Zou je via deze pagina willen kijken of jouw toestel de eSIM ondersteunt?

Groetjes,
Seren 

Hoi! Ik heb sinds vandaag een nieuwe iPhone en wil mijn esim overzetten op mijn nieuwe telefoon. 

Helaas heb ik de esim op mijn oude telefoon al gedeactiveerd en kan dus geen sms'jes ontvangen. 

Kunnen jullie helpen?

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @MarcelNJ,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt, ik leg je graag uit hoe het werkt.

Je kunt de eSIM via de Mijn Simyo app installeren bij Instellingen> Simkaart> Overstappen op eSIM. Je krijgt op je oude toestel dan een validatiecode per SMS, deze voer je in in de app op de nieuwe telefoon. Daarna kun je de eSIM verwijderen bij de instellingen van je oude telefoon en loop het proces in de app door op je nieuwe telefoon. Belangrijk is dat je een stabiele wifi-verbinding en geen andere simkaart in je nieuwe toestel hebt tijdens de installatie! Anders krijg je namelijk vaak een foutmelding. Nadat de installatie is afgerond kun je je toestel opnieuw opstarten en eventueel je fysieke simkaart weer in de telefoon doen. 

Weer eens super bedankt voor je duidelijke uitleg @Groentjuh!! 😊

Mocht je nog vragen of onduidelijkheden hebben, dan hoor ik dat graag.

Groetjes,
Roeqajja

Voorheen kregen we nog wel eens een nieuwsbrief per mail.

misschien een idee om dit soort informatie naar al je klanten te versturen 😆

Ik had ook een suggestie gedaan aan support om hier gewoon een artikeltje voor te schrijven, want deze vraag gaat veel meer komen…  😉

Hoi @MarcelNJ en @Ron H,

Bedankt voor jullie tip! Dat lijkt mij inderdaad een goed idee. Ik zal dit meenemen in de volgende meeting die we hebben ingepland 😊.

Groetjes,
Amy

Nog beter zou een functie in de app zijn die de juiste naam heeft (overzetten esim), die je door de procedure stuurt. 
 

Maar in de tussentijd is een support artikel al een stap in de juiste richting. 😀

Reputatie 5
Badge +3

@MarcelNJ Daar heb je helemaal gelijk in 😊. Bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Amy

Ik kan mijn e sim op mijn nieuwe telefoon, niet activere

Hoe moet ik dat doen? App geopend op mijn nieuwe telefoon, ingelogd simkaart activeren maar het doet niks

Bedankt Daisy, ik had het ondertussen al uitgevonden. Het activeren van de eSIM zat wat verder in de app “verstopt” in Overstappen naar eSIM. Daar had ik het eigenlijk niet verwacht omdat ik al een eSIM gebruikte op mijn vorige telefoon. Misschien zou het logischer zijn als dit rechtsreeks onder instellingen / Simkaart zou staan.

Gr. Jack

Ik kan de optie nog steeds niet vinden..

Ik word er gewoon gestressed van

Reputatie 5
Badge +2

@Liza83  

Goed dat je contact opneemt en welkom om het forum!

Ik kan je hier gelukkig bij helpen. Bij het overzetten van de eSIM, kan je die validatie code niet ontvangen. Dat is omdat je vorige eSim en dus je telefoonnummer op non-actief staat. Zou je mij een privé bericht willen sturen via deze chat? Aan de hand van wat persoonlijke informatie kan ik de code gewoon naar je toe mailen namelijk 🙂 De code kun je aanvragen op de Simyo app via instellingen > simkaart > overstappen op eSIM

Als je naast de eSIM ook een fysieke kaart gebruikt, mag je deze er alvast even uithalen. Die kan voor blokkade zorgen tijdens het downloaden.

Ik hoor graag van je!

Groetjes,

Veerle

Hallo, ik heb hetzelfde probleem. Overgestapt naar nieuwe telefoon, maar het activeren lukt niet. 
kunnen jullie mij ook helpen ?

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @ChrisR74

 

Bedankt voor je bericht. Ja zeker 🙂. Je kunt mij even een privé bericht sturen met daarin jouw telefoonnummer, volledige naam, adres, en email adres. Ook ontvang ik graag een link naar deze topic! Ik mail de eSIM code dan gelijk even door.

 

Groetjes,

 

Nihad

Ook ik heb mijn oude al gedeactiveerd… en kan dus geen sms ontvangen… Is er voor ook een mogelijkheid dit via email te regelen?

 

 

Ook ik heb een eSim die niet meer werkt na het overzetten naar een andere telefoon. De app geeft aan dat de eSim wel geactiveerd is. Ik krijg geen sms’je 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Taduus,

 

Zou je mij een privé  bericht kunnen sturen met daarin jouw volledige naam, telefoonnummer, adres, en email adres? Ik mail de code dan gelijk even door 🙂.

 

Groetjes,

 

Nihad

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Frankio,

Bedankt voor je bericht. Dan kan zeker! Zou je hiervoor mij een privébericht kunnen sturen met jouw volledige naam, geboortedatum, postcode+huisnummer en e-mailadres? Dan verstuur ik deze code graag per mail naar je op 😊.

Groetjes,
Amy

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @anne sophie,

Bedankt voor je bericht. Wat lastig dat het niet lukt om de eSIM te activeren op je toestel. Waar loop je precies vast? Tijdens het installeren van de eSIM is het belangrijk dat je geen andere (fysieke) simkaart in je toestel hebt. Anders krijg je namelijk een foutmelding in de Mijn Simyo app. Deze moet je dus eerst verwijderen uit je toestel. Zodra je de eSIM hebt geïnstalleerd kan je simkaart weer in je toestel.

Als je de validatiecode niet kunt ontvangen per sms, dan kun je mij een privébericht sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens. Ik stuur je de code dan per e-mail op.

Groetjes,
Roeqajja

Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem. Probeer mijn esmin over te zetten van m’n oude iPhone naar m’n nieuwe. Mijn vorige mobiel doet het niet meer en daardoor kan ik geen smsjes en ook geen validatie code ontvangen. Zouden jullie mij hierbij kunnen helpen?

 

Alvast bedankt!

Reageer