.

Beantwoord

eSim overzetten op een nieuwe telefoon, hoe werkt dat?


SInds vandaag heb ik een nieuwe telefoon. Hoe kan ik de eSim op deze nieuwe telefoon installeren en wat heb ik daarvoor nodig.

 

Gr. Jack

icon

Beste antwoord door Nihad 17 May 2022, 13:33

Bekijk originele reactie

47 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Jack,

 

Goeie vraag, goed dat je contact opneemt.

 

Je kan deze op je nieuwe telefoon installeren door de Mijn Simyo app te downloaden en daar de eSIM te activeren.

 

Groetjes,

Daisy

Bedankt Daisy, ik had het ondertussen al uitgevonden. Het activeren van de eSIM zat wat verder in de app “verstopt” in Overstappen naar eSIM. Daar had ik het eigenlijk niet verwacht omdat ik al een eSIM gebruikte op mijn vorige telefoon. Misschien zou het logischer zijn als dit rechtsreeks onder instellingen / Simkaart zou staan.

Gr. Jack

Ik kan mijn e sim op mijn nieuwe telefoon, niet activere

Hoe moet ik dat doen? App geopend op mijn nieuwe telefoon, ingelogd simkaart activeren maar het doet niks

Hoi  @Liza83,

Vraag met je oude telefoon via de MijnSimyo app een code aan (Instellingen - simkaart - overstappen naar eSIM).  Dat overstappen klinkt raar maar zo werkt het. Die ontvangen code schrijf je even op. Zet je oude telefoon voor de zekerheid even uit. 

Vervolgens op je nieuwe telefoon de MijnSimyo app installeren en vervolgens de zelfde stappen volgen. Nu krijg je uiteraard geen code want je kunt nog geen sms ontvangen op dat toestel. Vul nu de eerder ontvangen code in en als alles goed is gegaan wordt eSim geïnstalleerd.  

 

Is dit niet mogelijk dan zul je helaas tot maandag moeten wachten op een moderator (=Simyo medewerker)

 

Reputatie 5
Badge +2

@Liza83  

Goed dat je contact opneemt en welkom om het forum!

Ik kan je hier gelukkig bij helpen. Bij het overzetten van de eSIM, kan je die validatie code niet ontvangen. Dat is omdat je vorige eSim en dus je telefoonnummer op non-actief staat. Zou je mij een privé bericht willen sturen via deze chat? Aan de hand van wat persoonlijke informatie kan ik de code gewoon naar je toe mailen namelijk :) De code kun je aanvragen op de Simyo app via instellingen > simkaart > overstappen op eSIM

Als je naast de eSIM ook een fysieke kaart gebruikt, mag je deze er alvast even uithalen. Die kan voor blokkade zorgen tijdens het downloaden.

Ik hoor graag van je!

Groetjes,

Veerle

Ook ik heb een eSim die niet meer werkt na het overzetten naar een andere telefoon. De app geeft aan dat de eSim wel geactiveerd is. Ik krijg geen sms’je 

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Taduus,

 

Zou je mij een privé  bericht kunnen sturen met daarin jouw volledige naam, telefoonnummer, adres, en email adres? Ik mail de code dan gelijk even door :).

 

Groetjes,

 

Nihad

Bedankt Daisy, ik had het ondertussen al uitgevonden. Het activeren van de eSIM zat wat verder in de app “verstopt” in Overstappen naar eSIM. Daar had ik het eigenlijk niet verwacht omdat ik al een eSIM gebruikte op mijn vorige telefoon. Misschien zou het logischer zijn als dit rechtsreeks onder instellingen / Simkaart zou staan.

Gr. Jack

Ik kan de optie nog steeds niet vinden..

Ik word er gewoon gestressed van

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Marcelkraan,

 

Ik kan me voorstellen dat het frustrerend is, ik help je graag verder. Graag zou ik de volgende dingen nog willen weten:

 

Welke stappen heb je tot nu toe ondernomen? En waar loop je precies vast? Wat voor toestel gebruik je?

 

Groetjes,

Daisy

Hallo, ik heb hetzelfde probleem. Overgestapt naar nieuwe telefoon, maar het activeren lukt niet. 
kunnen jullie mij ook helpen ?

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @ChrisR74

 

Bedankt voor je bericht. Ja zeker :). Je kunt mij even een privé bericht sturen met daarin jouw telefoonnummer, volledige naam, adres, en email adres. Ook ontvang ik graag een link naar deze topic! Ik mail de eSIM code dan gelijk even door.

 

Groetjes,

 

Nihad

 

Hello
Ik heb Simyo eSim die niet meer werkt.

De app geeft aan dat de Sim wel geactiveerd is maar eSim zie ik niet op m’n iPhone 11 als m’n Secondary SIM. Ik kan ook daardoor geen sms-en ontvangen, dus ook geen validatie code. Kunnen jullie mij validatie code doorsturen? Bedankt!

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Simyozorro,

 

Bedankt voor je bericht. Ja zeker :). Je kunt mij even een privé bericht sturen met daarin jouw telefoonnummer, volledige naam, adres, en email adres. Ook ontvang ik graag een link naar deze topic! Ik mail de eSIM code dan gelijk even door.

 

Groetjes,

 

Nihad

Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem. Probeer mijn esmin over te zetten van m’n oude iPhone naar m’n nieuwe. Mijn vorige mobiel doet het niet meer en daardoor kan ik geen smsjes en ook geen validatie code ontvangen. Zouden jullie mij hierbij kunnen helpen?

 

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Lara olde Bolhaar,

Bedankt voor je bericht. Uiteraard kan ik je helpen om je eSIM over te zetten op je nieuwe telefoon!

Zou je mij een privé bericht kunnen sturen? Dan help ik je daar verder! 😊

Groetjes,
Seren

Ik heb een nieuwe telefoon en wil graag m’n esim overzetten. 

Gr. Lisette

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Berg74,

Om een Simyo eSIM te activeren ga je in het toestel waarin je het Simyo nummer wil gebruiken naar de Mijn Simyo app. Daar ga je na het inloggen naar Instellingen > Simkaart. Daar zie je onderaan de optie om de eSIM te installeren. Wanneer je hier voor kiest ontvang je een sms met een validatiecode. Mocht je de validatiecode niet kunnen ontvangen hoor ik dat graag. Dan zal ik jou deze per mail toesturen. 

Groetjes,
Seren 

Die keuze heb ik helaas niet erbij staan, anders was het al gelukt. 
Bij instellingen staat alleen de optie vervangende simkaart aanvragen. 
wat nu? 

Reputatie 7
Badge +6

Je zou bijna zeggen dat je nieuwe telefoon geen esim ondersteund

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Berg74,

Dat is wel erg vreemd. Het lijkt inderdaad alsof je nieuwe toestel geen eSIM ondersteunt zoals @Ron H al aangaf (goed gezien, thanks!). Zou je via deze pagina willen kijken of jouw toestel de eSIM ondersteunt?

Groetjes,
Seren 

Hoi,

Ook mij lukt het niet op mijn nieuwe telefoon de esim te activeren, kan je mij helpen?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @anne sophie,

Bedankt voor je bericht. Wat lastig dat het niet lukt om de eSIM te activeren op je toestel. Waar loop je precies vast? Tijdens het installeren van de eSIM is het belangrijk dat je geen andere (fysieke) simkaart in je toestel hebt. Anders krijg je namelijk een foutmelding in de Mijn Simyo app. Deze moet je dus eerst verwijderen uit je toestel. Zodra je de eSIM hebt geïnstalleerd kan je simkaart weer in je toestel.

Als je de validatiecode niet kunt ontvangen per sms, dan kun je mij een privébericht sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens. Ik stuur je de code dan per e-mail op.

Groetjes,
Roeqajja

Wat is nu de juiste procedure?

Begin je op je oude telefoon of je nieuwe telefoon met de setting in de app?

(instellingen > simkaart > overstappen maar esim)?

In de antwoorden hierboven is het nogal onduidelijk. 

Reputatie 7
Badge +9

Zorg dat je oude telefoon aanstaat en verbonden is met Simyo om een SMS te kunnen ontvangen.

Zorg dat je nieuwe telefoon geen simkaarten bevat en op wifi is aangesloten. Op je nieuwe telefoon vraag je met de Mijn Simyo app onder "instellingen > simkaart > overstappen naar esim” een eSim aan.

Op je oude telefoon ontvang je nu via SMS een activatiecode.

Deze activatiecode in de SMS op je oude toestel dien je in te geven op de nieuw telefoon in de Mijn Simyo app (volgens mij ook weer onder "instellingen > simkaart > overstappen naar esim”.) Zodra deze activatiecode is ingegeven zal de Mijn Simyo app de eSim installeren op je nieuwe telefoon.

Zodra dat is gelukt en je bereik hebt met je nieuwe telefoon kun je de simkaart (of eSimkaart) uit je oude telefoon verwijderen; Deze werkt dan niet meer!

Reageer