SInds vandaag heb ik een nieuwe telefoon. Hoe kan ik de eSim op deze nieuwe telefoon installeren en wat heb ik daarvoor nodig.
Gr. Jack
SInds vandaag heb ik een nieuwe telefoon. Hoe kan ik de eSim op deze nieuwe telefoon installeren en wat heb ik daarvoor nodig.
Gr. Jack
Voorheen kregen we nog wel eens een nieuwsbrief per mail.
misschien een idee om dit soort informatie naar al je klanten te versturen
Hoi
Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt, ik leg je graag uit hoe het werkt.
Je kunt de eSIM via de Mijn Simyo app installeren bij Instellingen> Simkaart> Overstappen op eSIM. Je krijgt op je oude toestel dan een validatiecode per SMS, deze voer je in in de app op de nieuwe telefoon. Daarna kun je de eSIM verwijderen bij de instellingen van je oude telefoon en loop het proces in de app door op je nieuwe telefoon. Belangrijk is dat je een stabiele wifi-verbinding en geen andere simkaart in je nieuwe toestel hebt tijdens de installatie! Anders krijg je namelijk vaak een foutmelding. Nadat de installatie is afgerond kun je je toestel opnieuw opstarten en eventueel je fysieke simkaart weer in de telefoon doen.
Weer eens super bedankt voor je duidelijke uitleg
Mocht je nog vragen of onduidelijkheden hebben, dan hoor ik dat graag.
Groetjes,
Roeqajja
Zorg dat je oude telefoon aanstaat en verbonden is met Simyo om een SMS te kunnen ontvangen.
Zorg dat je nieuwe telefoon geen simkaarten bevat en op wifi is aangesloten. Op je nieuwe telefoon vraag je met de Mijn Simyo app onder "instellingen > simkaart > overstappen naar esim” een eSim aan.
Op je oude telefoon ontvang je nu via SMS een activatiecode.
Deze activatiecode in de SMS op je oude toestel dien je in te geven op de nieuw telefoon in de Mijn Simyo app (volgens mij ook weer onder "instellingen > simkaart > overstappen naar esim”.) Zodra deze activatiecode is ingegeven zal de Mijn Simyo app de eSim installeren op je nieuwe telefoon.
Zodra dat is gelukt en je bereik hebt met je nieuwe telefoon kun je de simkaart (of eSimkaart) uit je oude telefoon verwijderen; Deze werkt dan niet meer!
Dank!!
Hoi
Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt, ik leg je graag uit hoe het werkt.
Je kunt de eSIM via de Mijn Simyo app installeren bij Instellingen> Simkaart> Overstappen op eSIM. Je krijgt op je oude toestel dan een validatiecode per SMS, deze voer je in in de app op de nieuwe telefoon. Daarna kun je de eSIM verwijderen bij de instellingen van je oude telefoon en loop het proces in de app door op je nieuwe telefoon. Belangrijk is dat je een stabiele wifi-verbinding en geen andere simkaart in je nieuwe toestel hebt tijdens de installatie! Anders krijg je namelijk vaak een foutmelding. Nadat de installatie is afgerond kun je je toestel opnieuw opstarten en eventueel je fysieke simkaart weer in de telefoon doen.
Weer eens super bedankt voor je duidelijke uitleg
Mocht je nog vragen of onduidelijkheden hebben, dan hoor ik dat graag.
Groetjes,
Roeqajja
Ook bedankt, de procedure is nu duidelijk, we gaan het zo proberen….
Voorheen kregen we nog wel eens een nieuwsbrief per mail.
misschien een idee om dit soort informatie naar al je klanten te versturen
Ik had ook een suggestie gedaan aan support om hier gewoon een artikeltje voor te schrijven, want deze vraag gaat veel meer komen…
Hoi
Bedankt voor jullie tip! Dat lijkt mij inderdaad een goed idee. Ik zal dit meenemen in de volgende meeting die we hebben ingepland .
Groetjes,
Amy
Hoi
Bedankt voor jullie tip! Dat lijkt mij inderdaad een goed idee. Ik zal dit meenemen in de volgende meeting die we hebben ingepland .
Groetjes,
Amy
Nog beter zou een functie in de app zijn die de juiste naam heeft (overzetten esim), die je door de procedure stuurt.
Maar in de tussentijd is een support artikel al een stap in de juiste richting.
Groetjes,
Amy
Ik heb mijn oude telefoon al gedeactiveerd.
Hoe kan ik mijn nieuwe telefoon activeren. Er wordt per sms een code gevraagd.
Maar ik kan geen sms meer ontvangen omdat ik de oude heb gedeactiveerd?
Hoi
Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je de validatiecode niet per sms kunt ontvangen! Ik stuur je deze graag per e-mail op zodat je de eSIM kunt installeren op je toestel. Stuur mij gerust een privébericht met je 06-nummer en persoonlijke gegevens (geboortedatum, volledige adres en e-mailadres). Ik maak dit dan in orde voor je !
Groetjes,
Roeqajja
Ook ik heb mijn oude al gedeactiveerd… en kan dus geen sms ontvangen… Is er voor ook een mogelijkheid dit via email te regelen?
Hoi
Bedankt voor je bericht. Dan kan zeker! Zou je hiervoor mij een privébericht kunnen sturen met jouw volledige naam, geboortedatum, postcode+huisnummer en e-mailadres? Dan verstuur ik deze code graag per mail naar je op .
Groetjes,
Amy
Hoi! Ik heb sinds vandaag een nieuwe iPhone en wil mijn esim overzetten op mijn nieuwe telefoon.
Helaas heb ik de esim op mijn oude telefoon al gedeactiveerd en kan dus geen sms'jes ontvangen.
Kunnen jullie helpen?
Hoi
Bedankt voor je bericht. Wat leuk dat je een nieuwe telefoon hebt! Stuur mij gerust een privébericht met je 06-nummer en persoonlijke gegevens (geboortedatum, volledige adres en e-mailadres). Ik stuur je de validatiecode dan per e-mail .
Groetjes,
Roeqajja
Gister contact gehad met Amy over het overzetten van de esim naar mijn nieuwe telefoon.
Dat is niet gelukt en nu heb ik op alletwee de telefoons geen esim meer. Kan dus niet meer bellen!!!
Hoi
Inmiddels hebben wij weer contact via mijn privéberichten. Ik stel voor om het gesprek daar voort te zetten voordat er verwarring ontstaat .
Groetjes,
Amy
Ik probeer mijn esim over te zetten naar een andere telefoon. Op de nieuwe telefoon verschijnt na imnstellingen/simkaart/esim downloaden en de knop ‘Download en installeer eSIM’ telkens het bericht Oeps daar ging iets mis. Verbinding heb ik en ik heb geen andere sim in het nieuwe toestel.
Groet!
Ik probeer mijn esim over te zetten naar een andere telefoon. Op de nieuwe telefoon verschijnt na imnstellingen/simkaart/esim downloaden en de knop ‘Download en installeer eSIM’ telkens het bericht Oeps daar ging iets mis. Verbinding heb ik en ik heb geen andere sim in het nieuwe toestel.
Groet!
Hoi
Bedankt voor je bericht. Zou je de Simyo app eens kunnen verwijderen en opnieuw kunnen downloaden? Ik hoor graag van je of je hierna nog steeds deze melding krijgt.
Groetjes,
Seren
Nu gelukt, ook de eSim op get oude toestel moest disabled. Dank!
Goed om te horen
Hallo, ook ik heb een nieuwe iPhone
en de telefoon geeft aan dat ik contact op moet nemen met ‘KPN-NL’
Op mijn oude iPhone heb ik een e-sim van Simyo, maar die is niet meegekomen met het overzetten.
De Simyo app gecheckt en de validatie gestart.
Echter lukt de validatie van de e-sim niet omdat de sms niet wordt ontvangen…
Kan iemand hiermee helpen?
Dank alvast!
Hi
Bedankt voor je bericht. Ik help je hier graag mee verder!
Je kunt mij een privébericht sturen met je persoonlijke gegevens en 06-nummer. Ik zorg er dan voor dat je de validatiecode per e-mail ontvangt zodat je de eSIM kunt overzetten op je nieuwe telefoon .
Groetjes,
Roeqajja
Hoi Marcelkraan,
Ik kan me voorstellen dat het frustrerend is, ik help je graag verder. Graag zou ik de volgende dingen nog willen weten:
Welke stappen heb je tot nu toe ondernomen? En waar loop je precies vast? Wat voor toestel gebruik je?
Groetjes,
Daisy
Het is gelukt, instellingen - simkaart - eSim installeren.. En als je sim dan werkt is deze binnen 1 minuut overgezet
Hoi
Bedankt voor je bericht. Fijn om te lezen dat het overzetten van je eSIM is gelukt!
Groetjes,
Roeqajja
Hoi! Ik heb vandaag mijn iPhone 16 Pro gekregen en wil mijn esim overzetten op mijn nieuwe telefoon.
Helaas heb ik de esim op mijn oude telefoon al gedeactiveerd en kan dus geen sms'jes ontvangen.
Kunnen jullie helpen?
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.