.

Beantwoord

eSim overzetten op een nieuwe telefoon, hoe werkt dat?


SInds vandaag heb ik een nieuwe telefoon. Hoe kan ik de eSim op deze nieuwe telefoon installeren en wat heb ik daarvoor nodig.

 

Gr. Jack

icon

Beste antwoord door Nihad 17 May 2022, 13:33

Bekijk originele reactie

39 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Voorheen kregen we nog wel eens een nieuwsbrief per mail.

misschien een idee om dit soort informatie naar al je klanten te versturen 😆

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @MarcelNJ,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt, ik leg je graag uit hoe het werkt.

Je kunt de eSIM via de Mijn Simyo app installeren bij Instellingen> Simkaart> Overstappen op eSIM. Je krijgt op je oude toestel dan een validatiecode per SMS, deze voer je in in de app op de nieuwe telefoon. Daarna kun je de eSIM verwijderen bij de instellingen van je oude telefoon en loop het proces in de app door op je nieuwe telefoon. Belangrijk is dat je een stabiele wifi-verbinding en geen andere simkaart in je nieuwe toestel hebt tijdens de installatie! Anders krijg je namelijk vaak een foutmelding. Nadat de installatie is afgerond kun je je toestel opnieuw opstarten en eventueel je fysieke simkaart weer in de telefoon doen. 

Weer eens super bedankt voor je duidelijke uitleg @Groentjuh!! 😊

Mocht je nog vragen of onduidelijkheden hebben, dan hoor ik dat graag.

Groetjes,
Roeqajja

Zorg dat je oude telefoon aanstaat en verbonden is met Simyo om een SMS te kunnen ontvangen.

Zorg dat je nieuwe telefoon geen simkaarten bevat en op wifi is aangesloten. Op je nieuwe telefoon vraag je met de Mijn Simyo app onder "instellingen > simkaart > overstappen naar esim” een eSim aan.

Op je oude telefoon ontvang je nu via SMS een activatiecode.

Deze activatiecode in de SMS op je oude toestel dien je in te geven op de nieuw telefoon in de Mijn Simyo app (volgens mij ook weer onder "instellingen > simkaart > overstappen naar esim”.) Zodra deze activatiecode is ingegeven zal de Mijn Simyo app de eSim installeren op je nieuwe telefoon.

Zodra dat is gelukt en je bereik hebt met je nieuwe telefoon kun je de simkaart (of eSimkaart) uit je oude telefoon verwijderen; Deze werkt dan niet meer!

 

 

Dank!!

Hoi @MarcelNJ,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt, ik leg je graag uit hoe het werkt.

Je kunt de eSIM via de Mijn Simyo app installeren bij Instellingen> Simkaart> Overstappen op eSIM. Je krijgt op je oude toestel dan een validatiecode per SMS, deze voer je in in de app op de nieuwe telefoon. Daarna kun je de eSIM verwijderen bij de instellingen van je oude telefoon en loop het proces in de app door op je nieuwe telefoon. Belangrijk is dat je een stabiele wifi-verbinding en geen andere simkaart in je nieuwe toestel hebt tijdens de installatie! Anders krijg je namelijk vaak een foutmelding. Nadat de installatie is afgerond kun je je toestel opnieuw opstarten en eventueel je fysieke simkaart weer in de telefoon doen. 

Weer eens super bedankt voor je duidelijke uitleg @Groentjuh!! 😊

Mocht je nog vragen of onduidelijkheden hebben, dan hoor ik dat graag.

Groetjes,
Roeqajja

 

Ook bedankt, de procedure is nu duidelijk, we gaan het zo proberen….

Voorheen kregen we nog wel eens een nieuwsbrief per mail.

misschien een idee om dit soort informatie naar al je klanten te versturen 😆

Ik had ook een suggestie gedaan aan support om hier gewoon een artikeltje voor te schrijven, want deze vraag gaat veel meer komen…  😉

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @MarcelNJ en @Ron H,

Bedankt voor jullie tip! Dat lijkt mij inderdaad een goed idee. Ik zal dit meenemen in de volgende meeting die we hebben ingepland 😊.

Groetjes,
Amy

Hoi @MarcelNJ en @Ron H,

Bedankt voor jullie tip! Dat lijkt mij inderdaad een goed idee. Ik zal dit meenemen in de volgende meeting die we hebben ingepland 😊.

Groetjes,
Amy

Nog beter zou een functie in de app zijn die de juiste naam heeft (overzetten esim), die je door de procedure stuurt. 
 

Maar in de tussentijd is een support artikel al een stap in de juiste richting. 😀

Reputatie 5
Badge +3

@MarcelNJ Daar heb je helemaal gelijk in 😊. Bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Amy

Ik heb mijn oude telefoon al gedeactiveerd.

 

Hoe kan ik mijn nieuwe telefoon activeren. Er wordt per sms een code gevraagd.

Maar ik kan geen sms meer ontvangen omdat ik de oude heb gedeactiveerd?

 

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @JohanvdWal,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je de validatiecode niet per sms kunt ontvangen! Ik stuur je deze graag per e-mail op zodat je de eSIM kunt installeren op je toestel. Stuur mij gerust een privébericht met je 06-nummer en persoonlijke gegevens (geboortedatum, volledige adres en e-mailadres). Ik maak dit dan in orde voor je 😊!

Groetjes,
Roeqajja

Ook ik heb mijn oude al gedeactiveerd… en kan dus geen sms ontvangen… Is er voor ook een mogelijkheid dit via email te regelen?

 

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Frankio,

Bedankt voor je bericht. Dan kan zeker! Zou je hiervoor mij een privébericht kunnen sturen met jouw volledige naam, geboortedatum, postcode+huisnummer en e-mailadres? Dan verstuur ik deze code graag per mail naar je op 😊.

Groetjes,
Amy

Hoi! Ik heb sinds vandaag een nieuwe iPhone en wil mijn esim overzetten op mijn nieuwe telefoon. 

Helaas heb ik de esim op mijn oude telefoon al gedeactiveerd en kan dus geen sms'jes ontvangen. 

Kunnen jullie helpen?

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Mark1999,

Bedankt voor je bericht. Wat leuk dat je een nieuwe telefoon hebt! Stuur mij gerust een privébericht met je 06-nummer en persoonlijke gegevens (geboortedatum, volledige adres en e-mailadres). Ik stuur je de validatiecode dan per e-mail 😊.

Groetjes,
Roeqajja

Reageer