.

Beantwoord

beste deal voor tiener?


  • Startend Simyaan
  • 3 reacties
zoon van 10 wil ook zijn mobiel gebruiken. natuurlijk ben ik bang dat hij per ongeluk hoge rekeningen krijgt.
hij wil vooral internetten. wat is de beste deal?
icon

Beste antwoord door Tiury 14 May 2014, 13:47

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik zal Simyo een plezier doen en vooral tips geven, die je kunnen helpen bij het kiezen van het juiste abonnement.

Je geeft aan dat die zoon van 10 zijn mobiel wil gebruiken. Daaruit leidt ik af dat hij al een toestel heeft en dus geen toestel nodig heeft.
Dan kom je uit bij prepaid of sim-only, want bij een duurder abonnement krijg je een toestel erbij.

Prepaid biedt over het algemeen een prima bescherming tegen hoge rekeningen (behalve simyo, want daar je een negatief beltegoed mogelijk!), want als het beltegoed op is wordt de aansluiting geblokkeerd.

Bij Sim-only betaal je maandelijk een bedrag voor een bepaald aantal minuten/smsjes en MBs. Gebruik je niet meer dan het aantal minuten/SMSjes en MBs, dan komen daar geen extra kosten(verbruikskosten/kosten buiten de bundel) bij. Deze kosten buiten de bundel zijn vaak in verhouding veel hoger dan de kosten per minuut/SMS/MB binnen de bundel. Het is dan ook belangrijk om te kijken, wat een provider doet als de minuten/smsjes en MBs in de bundel op zijn.

Verschillende providers hebben verschillende voorwaarden voor wat er gebeurd als de MBs op zijn. Bij Simyo blijf je op volledige snelheid door internetten, maar ga je bij prepaid het pay-as-go tarief betalen(1 euro per MB) en bij sim only het buiten de bundel tarief (0,15 euro per MB). Andere providers vertragen de internet verbinding, zodat je whatsapp en email zonder bijlage wel kan binnenhalen, maar filmpjes kijken, downloaden en activiteiten die veel MBs kosten, zijn onmogelijk. Andere providers blokkeren de verbinding en laten je MBs bijkopen. Andere combinaties van blokkeren/vertragen en bijkopen zijn er ook. Daar de voorwaarde te kiezen, die het best bij je behoefte past, kun je een hoge rekening voorkomen.

Daarnaast is natuurlijk de databundel belangrijk als die zoon van 10 wil gaan internetten. Als je bundel groot genoeg is, is de voorgaande alinea niet zo belangrijk, maar het blijft vangnet voor die ene keer dat je per ongeluk een keer wifi vergeet aan te zetten. Databundels bestaan er in vele maten, van 100MB tot tientallen GBs! Schat in wat nodig is, en let erop dat of je later nog omlaag of omhoog kan. Je kunt het beste in eerste instantie wat hoger beginnen en daarna omlaag bijstellen, want MBs buiten de bundel zijn meestal duurder!

Een ander leuk iets waar je op kunt letten is 4G. Met 4G kun je veel sneller internet krijgen. Daarvoor moet je dan wel een geschikt toestel hebben en ik twijfel of een 10 jarige al zo'n toestel heeft...

Persoonlijk zou ik even goed rondkijken bij de verschillende providers. Kijk bijvoorbeeld ook eens bij Telfort, KPN, HI, T-Mobile, Tele2, Ziggo, Vodafone, Hollandse Nieuwe etc etc... En kies een abonnement wat gelet op de bovenstaande punten het beste bij die zoon past.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi micro,

Welkom op het forum!

Groentjuh zegt heel eerlijk dat het bij Simyo best wel oppassen geblazen is met mobiel internet. Omdat wij geen op=op bundels hebben, kun je buiten je bundel best wel wat extra verbruikskosten maken. Maar gelukkig heeft Simyo ook best wel wat voordelen voor de jongere klanten (en zeker de ouders daarvan).

Bij Simyo heb je een App waarmee je precies kunt zien hoeveel belminuten/MB's je nog over hebt in de maand. Dit kun je zelfs op verschillende telefoons installeren, hiermee kun jijzelf dus ook goed het verbruik van je zoon monitoren. Er worden waarschuwing e-mails gestuurd als de internetbundel op is, waarin ook meteen geadviseerd wordt je internet helemaal uit te zetten. Dit kun je zelf vervolgens doen op Mijn Simyo. Ook kun je altijd in je telefoon eventuele datablokkades instellen om dit te voorkomen 🙂

Als het plan internetten is, adviseer ik altijd een Sim-only. Dit doe ik omdat de bundels bij een Sim-only een stuk goedkoper zijn in vergelijking met een prepaid.

Hoeveel je zoon nodig heeft aan MB's is een hele goede vraag. Dit weet je eigenlijk pas wanneer je het gebruikt. Je kunt altijd beginnen met een bundel en die vervolgens afstemmen op je verbruik 🙂 Dus stel voor hij begint met 1000 MB en heeft aan het eind van de maand nog 600 MB over, kun je er altijd voor kiezen om een stapje terug te zetten naar 500 MB. Ditzelfde kun je ook doen met je bel/sms bundel.

Je kunt samen hier eens kijken om een schatting te maken wat voor verbruik hij gaat krijgen.

Het is altijd slim om te vergelijken met andere aanbieders. Dus dat raad ik ook aan 🙂 Maar natuurlijk hoop ik dat je voor Simyo kiest 😉

Heb ik je vraag zo beantwoord?
thanks! wel een gedoe om het gebruik in de gaten te houden en internet evt. uit te zetten. het gebruik zal ook wel met de leeftijd heel snel veranderen (lees; meer worden). waar je ook weer op moet anticiperen.
heel erg bedankt, ik start nu met vergelijken her en der. groeten, michele
Badge
Ik denk dat voor de jeugd van tegenwoordig internet het belangrijkste is.
En het zo instelling dat hij thuis meteen op een wifi verbinding zit.
Reputatie 5
Badge +11
Hi micro,

Je kunt natuurlijk ook de raad van alex32 opvolgen. Of zelfs internet via het mobiele netwerk (Internet op je mobiel op Mijn Simyo) uitzetten. Kan hij enkel op WiFi en heb je geen risico op onverwachte kosten.
ha heren, ik ben eruit. het is het goedkoopste abonnement geworden (om mee te beginnen). overal altijd internet, wel sloom, maar toch, hij kan mij altijd overal vandaag appen dan en 90 minuten bellen per maand voor 8,- via t-mobile. thuis gaatie direct op wifi. zo heb ik er ook wat aan, als ik hem overal kan bereiken en hij mij. dank voor heet meedenken, misschien ook een optie voor simyo zo goedkope slome internet abonnement versie. grtz
Badge
ha heren, ik ben eruit. het is het goedkoopste abonnement geworden (om mee te beginnen). overal altijd internet, wel sloom, maar toch, hij kan mij altijd overal vandaag appen dan en 90 minuten bellen per maand voor 8,- via t-mobile. thuis gaatie direct op wifi. zo heb ik er ook wat aan, als ik hem overal kan bereiken en hij mij. dank voor heet meedenken, misschien ook een optie voor simyo zo goedkope slome internet abonnement versie. grtz



Klein abonnement €8 lekker goedkoop 😉.
Maar zal ook wel niet heel veel mb's hebben als je aps er op wil zetten op zijn telefoon laat hem dit thuis doen dan kost het ook geen mb's gebruik hij dit bij zijn bundel dan vliegt het.

Ik weet niet of ik het mag zeggen maar om toch goeie advies te geven ik weet niet welke provider u heeft mocht dit ook t-mobile zijn dan kunnen jullie gebruik maken van Familie (Gratis onderling bellen&sms-en).

Sorry simyo voor deze advies maar ja ik ben tevreden met simyo maar dan vergeet deze meneer niet meer dat bij simyo de beste advies is van gebruikers en van de moderators :D

Gr

Alex
thanks alex. dit familie bellen kost ook nog 15 euro. zoveel praten zonen niet:-) deze niet althans. wel bedankt voor de tip. grt. michele
Badge
Maar hij is nu 10 dat gaat nog veranderen haha..
Op die leeftijd had ik nog geen telefoon haha maar tijden veranderen en het voelt een stuk veiliger pas wel op qua gebruik mocht je zoontje/dochter een keertje naar buiten gaan met de telefoon zonder jullie erbij dat hij niet in het wilde weg gaat bellen met ze vriendjes want buiten de bundel is het hoofdprijs.

Tip van de week al is het pas dinsdag :D

Gr

Alex
Reputatie 2
Badge +6
Hoi micro,

Ik begrijp dat je uit je keuze bent? Erg jammer dat je niet bij Simyo een abonnement afsluit, maar die keuze is uiteraard geheel aan jou 🙂 Als je ergens vragen over hebt dan mag je die altijd stellen op het forum!

Reageer