Skip to main content
Beantwoord

Nummerbehoud: nog steeds onbereikbaar na 6 dagen! Wat te doen?


Helaas ben nu 6 dagen onbereikbaar vanwege de mislukte portering naar Simyo.

Mijn nummer werd overgezet. Het te behouden nu staat nu op mijn IPhone scherm bij mijn Simyo sim. Maar:

-Ik kan niet worden gebeld, of op het tijdelijke nummer of het te behouden nummer

-Ik kan helemaal niet SMS-en: noch versturen noch ontvangen

-Ik kan wel bellen, maar alleen vanaf het tijdelijke nummer.

 

Beste antwoord door Tessanne

Hi Elisabeth615 en Giewkie, 

 

Welkom op het Simyo Forum. 

 

Dit is inderdaad een onwijs vervelende situatie! Het is erg begrijpelijk dat jullie beide zo snel mogelijk een oplossing zien voor deze situatie. Daarom heb ik direct voor jullie contact opgenomen met de netwerkspecialist en deze issue is bij hun bekend. Ze vroegen mij om de informatie door te zetten via mail omdat er een apart team bezig is deze problemen op te lossen. Dit heb ik zojuist gedaan dus ik verwacht ook snel antwoord. Zodra ik meer weet zal ik dit direct de informatie delen in dit topic. 

 

Tot die tijd: Excuses voor het ongemak en alvast bedankt voor jullie geduld! 

 

Groetjes,

Tessanne 

Bekijk originele reactie

16 reacties

  • Beginner
  • 2 reacties
  • 6 juli 2021

Volledig herkenbaar! Ik ben nu 5 dagen onbereikbaar met precies dezelfde situatie. Helpdesk meldt dat het probleem bekend is maar dat ze helaas afhankelijk zijn van kpn en dat ik geduld moet hebben. Vooral vervelend omdat ik pas vandaag via een bekende achter dit probleem ben gekomen. Had graag bericht van Simyo hierover gehad.


Tessanne
Forum|alt.badge.img+6
  • Oud-moderator
  • 897 reacties
  • antwoord
  • 7 juli 2021

Hi Elisabeth615 en Giewkie, 

 

Welkom op het Simyo Forum. 

 

Dit is inderdaad een onwijs vervelende situatie! Het is erg begrijpelijk dat jullie beide zo snel mogelijk een oplossing zien voor deze situatie. Daarom heb ik direct voor jullie contact opgenomen met de netwerkspecialist en deze issue is bij hun bekend. Ze vroegen mij om de informatie door te zetten via mail omdat er een apart team bezig is deze problemen op te lossen. Dit heb ik zojuist gedaan dus ik verwacht ook snel antwoord. Zodra ik meer weet zal ik dit direct de informatie delen in dit topic. 

 

Tot die tijd: Excuses voor het ongemak en alvast bedankt voor jullie geduld! 

 

Groetjes,

Tessanne 


  • Beginner
  • 2 reacties
  • 7 juli 2021
Giewkie schreef:

Volledig herkenbaar! Ik ben nu 5 dagen onbereikbaar met precies dezelfde situatie. Helpdesk meldt dat het probleem bekend is maar dat ze helaas afhankelijk zijn van kpn en dat ik geduld moet hebben. Vooral vervelend omdat ik pas vandaag via een bekende achter dit probleem ben gekomen. Had graag bericht van Simyo hierover gehad.

Opgelost! Dank helpdesk


Tessanne
Forum|alt.badge.img+6
  • Oud-moderator
  • 897 reacties
  • 7 juli 2021

Fijn! Goed om te horen Giewkie!


Tessanne
Forum|alt.badge.img+6
  • Oud-moderator
  • 897 reacties
  • 7 juli 2021

Als het goed is is inmiddels het probleem voor @Elisabeth615  ook opgelost! :)


  • auteur
  • Beginner
  • 1 reactie
  • 7 juli 2021

Inderdaad. Opgelost. Ik ben nu bereikbaar met mijn oude nummer.


  • Beginner
  • 5 reacties
  • 3 februari 2023

Ook volledig herkenbaar betreft het nummer van mijn vrouw is al 7 dgn niet bereikbaar.het tijdelijk nummer wat erbij zit is ook al afgesloten om administratieve reden.krijg alleen maar te horen ligt aan kpn voorgesteld om het tijdelijk nummer weer te activeren maar dat kan weer ook niet erg jammer dat we zijn overgestapt.

 

 


Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 2656 reacties
  • 6 februari 2023

Hoi @LvHaa,

Bedankt voor je bericht. Oei, ik kan me voorstellen dat jullie hiervan balen! Op dit moment is er bij een deel van de klanten die zijn overgestapt een error wat betreft het overzetten van het te behouden nummer. Onze oprechte excuses voor dit ongemak! Er wordt hard gewerkt aan een oplossing zodat er hopelijk zo snel mogelijk gebruik kan worden gemaakt van de aansluiting. Zou je mij een privébericht willens sturen met het 06-nummer en de persoonlijke gegevens zodra je merkt dat alles weer werkt? Dan maak ik graag de vergoeding in orde voor de dagen dat er geen gebruik is gemaakt van de aansluiting. 

Groetjes,
Amy


  • Beginner
  • 3 reacties
  • 6 februari 2023

Zelfde probleem hier, knap vervelend dat het niet werkt.

Telefonische klantenservice heeft trouwens de verkeerde handleiding voor Pixel 6a.

Typenummer voor deze telefoons staat bij juridisch in het systeem menu.

 

Groet, Rubin 


  • Beginner
  • 3 reacties
  • 6 februari 2023

Ondertussen gefikst door nogmaals te proberen zonder fysieke simkaart in de telefoon.


  • Beginner
  • 5 reacties
  • 6 februari 2023

Hallo wat bedoel je daarmee,  als ik het goed begrijp zonder sim opstarten en hoe verder.


  • Beginner
  • 3 reacties
  • 6 februari 2023

Hallo,

Simyo zou mij een eSIM regelen via de app.

Dit ging niet, de download werkte steeds niet.

De telefoniste noemde het tussen neus en lippen door en later las ik ook hier op het forum dat je de eventuele 2e sim uit je toestel moet halen (mijn werk nummer met plastic sim).

Dus gedaan, sim eruit opnieuw opstarten en nogmaals de Simyo app installeren aanmelden en eSIM downloaden.

Ging meteen goed en sim was geactiveerd.

Daarna 2e sim terugplaatsen en telefoon weer aanzetten.


Roeqajja
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 2919 reacties
  • 7 februari 2023

Hoi @Rubindeking,

Bedankt voor je bericht. Ik ben blij om te lezen dat het installeren van je eSIM inmiddels gelukt is!

Fijne dag ðŸ˜Š.

Groetjes,
Roeqajja


  • Beginner
  • 5 reacties
  • 7 februari 2023

Blij voor jou dat het gelukt is.

Mijn vrouw is inmiddels 10 dgn niet bereikbaar zou is eens fijn zijn dat symio hun afwachtende huiding eens van zich afschudden en pro actief eens met probleem aan de slag gaan.

Groet een nieuwe gefrustreerde klant

 

 


Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 2656 reacties
  • 8 februari 2023

Hoi @LvHaa,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier ontzettend van baalt! Ik heb even meegekeken en de technische afdeling is dit met spoed aan het oplossen alleen is dat nog niet zo gemakkelijk helaas. We snappen uiteraard de frustratie en wordt er alles aan gedaan om dit zo snel mogelijk voor jou vrouw op te lossen. Nogmaals onze oprechte excuses voor het ongemak. Hopelijk kan ze snel gebruik maken van haar aansluiting! 

Groetjes,
Amy


  • Beginner
  • 5 reacties
  • 10 februari 2023

Inmiddels weer dag 14 dat mijn vrouw niet bereikbaar is.

Ik begin heel erg twijfels te krijgen of er capabele ict ers werken bij symio waarom kan dit niet opgelost worden we zijn wel erg boos aan het worden.

Lost probleem vandaag eens op.

Trouwen de slogan , simyo beweegt met je mee klopt erg in de gaval


Reageer