Skip to main content

.

Beantwoord

10 GB ingangsdatum, hoe werkt dat?

Forum|alt.badge.img
  • Aspirant
  • 14 reacties

Hoi, ik heb vandaag (31-3-25) mijn abonnement per 1 april met 10GB verhoogd. Nu zie ik dat er vandaag al 10GB is bij geschreven waar ik waarschijnlijk niets van gebruik. Moet ik nu voor de maand maart extra betalen? 

Beste antwoord door Groentjuh

Als je geen databundel had, dan kun je per direct een databundel nemen. Je betaald in dat geval wel per ratio. Als je dus op de laatste dag van maart een databundel van 10 GB voor bijvoorbeeld 2 euro neemt, dan betaal je daar zo'n 2 euro per maand / 31 dagen in maart * 1 dag van de maand over = 0,06 euro voor. Je kunt overigens wel de hele 10GB betalen.

Bekijk originele reactie

11 reacties

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • 4053 reacties
  • antwoord
  • 31 maart 2025

Als je geen databundel had, dan kun je per direct een databundel nemen. Je betaald in dat geval wel per ratio. Als je dus op de laatste dag van maart een databundel van 10 GB voor bijvoorbeeld 2 euro neemt, dan betaal je daar zo'n 2 euro per maand / 31 dagen in maart * 1 dag van de maand over = 0,06 euro voor. Je kunt overigens wel de hele 10GB betalen.

• 811 reacties
  • 31 maart 2025

Beste ​@Groentjuh ik heb vandaag ook van 0GB naar 4GB opgeschaald, die kan ik dus meteen gebruiken, begrijp ik dat goed?

Als ik ik nu een bundel had van 4GB en ik stel vandaag een bundel van 10GB in, die gaat dan wel pas per de 1e van een maand in???

Een moderator mag uiteraard ook reageren, graag zelfs.

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • 4053 reacties
  • 31 maart 2025
JanD schreef:

Beste ​@Groentjuh ik heb vandaag ook van 0GB naar 4GB opgeschaald, die kan ik dus meteen gebruiken, begrijp ik dat goed?

Als ik ik nu een bundel had van 4GB en ik stel vandaag een bundel van 10GB in, die gaat dan wel pas per de 1e van een maand in???

Ja, zie ook deze pagina:

Wanneer gaan mijn bundels in?

Bundels bij abonnementen gaan altijd de eerste dag van de maand in. Je overgebleven belminuten en MB's komen te vervallen. Bundels gewijzigd? Je nieuwe bundels gaan op de eerste dag van de nieuwe maand in. Zet je een internetbundel voor het eerst aan? Dan start deze direct!

• 811 reacties
  • 31 maart 2025

Duidelijk ​@Groentjuh bedankt voor de toelichting.

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1758 reacties
  • 1 april 2025

Hoi ​@GJK en ​@JanD,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat jullie heel goed zijn geholpen en geïnformeerd door ​@Groentjuh, zijn jullie hiermee geholpen? 😊

Uiteraard heel erg bedankt voor je hulp ​@Groentjuh!

Groetjes,
Seren

• 811 reacties
  • 1 april 2025
Seren schreef:

Hoi ​@GJK en ​@JanD,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat jullie heel goed zijn geholpen en geïnformeerd door ​@Groentjuh, zijn jullie hiermee geholpen? 😊

Uiteraard heel erg bedankt voor je hulp ​@Groentjuh!

Groetjes,
Seren

Ik ben er prima mee geholpen ​@Seren .

Ik heb nog wel 1 vraag, begin van het jaar had ik ook geen internetabo, maar kreeg een bonus van 3GB omdat ik Simyo-jarig was, die gaat blijkbaar wel altijd alleen per de 1e in, ook al heb je een nul-gb abo.

Want ik zette internet aan op de 31e en viel qua kosten per abuis meteen in de prijzen, dit door Simyo en je collega wel weer netjes opgelost, maar deze vraag kwam boven n.a.v. dit topic.

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • 4053 reacties
  • 1 april 2025
JanD schreef:

Ik heb nog wel 1 vraag, begin van het jaar had ik ook geen internetabo, maar kreeg een bonus van 3GB omdat ik Simyo-jarig was, die gaat blijkbaar wel altijd alleen per de 1e in, ook al heb je een nul-gb abo.

Tegenwoordig zijn de Simyaardag MBs “cadeautjes”. Die cadeautjes werken op gelijke wijze als “Extra MB”-bundels. Je kunt ze activeren wanneer je wilt. Ze gaan direct in* (lopende datasessie niet meegeteld!) en de overgebleven MBs van deze bundels vervallen per eerste van de maand.

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1758 reacties
  • 2 april 2025

Hoi ​@JanD,

@Groentjuh was mij weer voor met het beantwoorden van je vraag (heel erg bedankt ​@Groentjuh!). Is je vraag hiermee beantwoord? 😊

• 811 reacties
  • 2 april 2025
Seren schreef:

Hoi ​@JanD,

@Groentjuh was mij weer voor met het beantwoorden van je vraag (heel erg bedankt ​@Groentjuh!). Is je vraag hiermee beantwoord? 😊

Alles duidelijk zo ​@Seren , dank je wel.

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Aspirant
  • 14 reacties
  • 3 april 2025

Hallo, ik heb op 31 maart  voor de maand april mijn abonnement gewijzigd en een internetbundel van 10 GB aangeschaft. Ik heb op 1 dag (31 maart) 2 mb gebruikt. Nu zie ik €9.98 op mijn toekomstige factuur voor de maand maart staan. Moet ik nu voor één dag en 2 mb €9.98 betalen? 

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1758 reacties
  • 3 april 2025
GJK schreef:

Hallo, ik heb op 31 maart  voor de maand april mijn abonnement gewijzigd en een internetbundel van 10 GB aangeschaft. Ik heb op 1 dag (31 maart) 2 mb gebruikt. Nu zie ik €9.98 op mijn toekomstige factuur voor de maand maart staan. Moet ik nu voor één dag en 2 mb €9.98 betalen? 

Hoi ​@GJK,

@Groentjuh heeft in zijn reactie al uitgelegd hoe het precies werkt. Maar om je vraag kort te beantwoorden: de bundel die je op je factuur ziet is voor de periode van 01-04-2025 tot 30-04-2025 (deze maand). Bij Simyo betaal je namelijk altijd vooruit voor je bundels. Echter zie ik dat je nog gebruik maakt van het oude portfolio waardoor je nu meer betaalt voor dezelfde bundel. Als je zou verlengen betaal je in plaats van €10,- slechts €2,- voor dezelfde bundel. Onze klantenservice kan je helpen om dit om te zetten dus neem gerust telefonisch contact met op. :)

Mocht je nog vragen hebben hoor ik dat graag!

Reageer