Skip to main content
Beantwoord

Slechte of geen ontvangst in Frankrijk, Morvan, Venitien Bas, Wat te doen?


Juist extra MB's gekocht 15G voor vakantie, geen of nauwelijks contact in de Morvan, Venitien Bas, Frankrijk,met 3-4G, wat te doen? Verschillende providers uitgeprobeerd. Gaan hier vaker naar toe.

Moet ik een frans abonnement nemen?

Graag een advies. Instellingen diverse malen afgelopen en geprobeerd.

Beste antwoord door Daisy

Hoi Rkoordes,

 

Super balen dat het niet lukt om gebruik te maken van 3G/4G, super zonde van de extra MB's die je hebt aangeschaft. 

 

Ik heb de simkaart een reset gegeven zodat deze opnieuw aangemeld kan worden op het netwerk. Om deze reset af te ronden moet het toestel minimaal 15 minuten uit zijn geweest, kun jij dit doen wanneer je dit leest? Ik hoop dat het daarna werkt. Je kan eventueel daarna proberen of het anders wel beter werkt als je verbinding maakt met een andere provider? Ik denk dat je de APN instellingen ook al hebt aangepast? Maar ik vermeld het voor de zekerheid erbij, de juiste APN instellingen kun je hier terugvinden. Zoek eerst je toestel op en kies vervolgens voor handmatig internet instellen. 

 

Laat je weten of je eruit gekomen bent?:blush:

 

Groetjes,

Daisy

Bekijk originele reactie
Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

7 reacties

Daisy
Forum|alt.badge.img+6
  • Oud community manager
  • 1564 reacties
  • antwoord
  • 28 mei 2021

Hoi Rkoordes,

 

Super balen dat het niet lukt om gebruik te maken van 3G/4G, super zonde van de extra MB's die je hebt aangeschaft. 

 

Ik heb de simkaart een reset gegeven zodat deze opnieuw aangemeld kan worden op het netwerk. Om deze reset af te ronden moet het toestel minimaal 15 minuten uit zijn geweest, kun jij dit doen wanneer je dit leest? Ik hoop dat het daarna werkt. Je kan eventueel daarna proberen of het anders wel beter werkt als je verbinding maakt met een andere provider? Ik denk dat je de APN instellingen ook al hebt aangepast? Maar ik vermeld het voor de zekerheid erbij, de juiste APN instellingen kun je hier terugvinden. Zoek eerst je toestel op en kies vervolgens voor handmatig internet instellen. 

 

Laat je weten of je eruit gekomen bent?:blush:

 

Groetjes,

Daisy


Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • 1609 reacties
  • 28 mei 2021

Je zegt dat je er vaker naar toe gaat. Is dat dezelfde plaats? En weet je nog nog of je toen wel ontvangst had? Heb je een buurman oid die je kan vragen of hij wel bereik heeft.

Als de reset niet helpt kun je ook een dekkingskaart proberen te vinden. Wellicht zit je op een plaats waar er gewoon matige dekking is.


  • auteur
  • Beginner
  • 2 reacties
  • 20 juli 2021

Inmiddels weer terug, inderdaad steeds zelfde plaats, eigen huisje, voor deze maand weer 15g genomen, nog 11,8 over. klaarblijkelijk ontzettend slecht dekkingspunt.

Ga volgende week weer ernaar toe. Graag advies voor ontvangstversterker om deze te installeren of satellietontvanger advies. Doel een beetje werken daar.

Hoe dekkingskaart vinden??

Groet

 


Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • 4135 reacties
  • 20 juli 2021

Simyo heeft geen dekkingskaarten van Frankrijk, want Simyo/KPN heeft alleen een netwerk in Nederland.

In het buitenland maak je gebruik van de netwerken van andere lokale providers. Deze providers hebben waarschijnlijk wel ergens op hun website een dekkingskaart staan. In Frankrijk heeft Simyo roaming overeenkomsten met:

Ontvangstversterkers zijn doorgaans niet toegestaan, want jij hebt geen licentie om op mobiele frequenties uit te zenden.


Daisy
Forum|alt.badge.img+6
  • Oud community manager
  • 1564 reacties
  • 21 juli 2021

Hoi Rkoordes,

 

Jammer om te lezen dat het nog steeds slecht werkt, wat heb je tot nu toe geprobeerd? Op die manier kunnen we dan even kijken welke opties er over zijn.

 

Thanks Groentjuh!

 

Groetjes,

Daisy


  • auteur
  • Beginner
  • 2 reacties
  • 25 juli 2021

Dag Daisy,

Dank je wel voor je vraag. 

Heb verschillende instellingen uitgeprobeerd. Telefoon uit en aan gezet.

Klaarblijkelijk is in het postcodegebied (58360) een slecht bereik.

Ben nu aan het kijken of ik verder kom met MIFI en met franse SIM kaart.

Of dit beter gaat is afwachten en uitproberen.

Tot nu toe nog geen advies gehad welke daadwerkelijk helpt. Ik ben geen zware gebruiker

maar wil kunnen mailen en Netflix af en toe gebruiken.

Anders blijft de enige mogelijkheid over alles via sateliet (heb ik begrepen)

Hopelijk je hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

m.vr.gr.

Rob

 


Bas
Forum|alt.badge.img+6
  • Oud-moderator
  • 890 reacties
  • 25 juli 2021

Hoi Rob, 

Bedankt voor je terugkoppeling!

Netflix verbruikt nogal veel data, dus wellicht is het voordeliger om lokaal een simkaart aan te schaffen en die via MIFI te gebruiken 😇

Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben, laat het ons dan weten!

Groetjes, 
Bas