Skip to main content

.

Beantwoord

Ik heb een datalimiet ingesteld. Hoe kom ik aan extra kosten?


Mijn zoontje heeft ondanks instellen datalimiet op zijn tel. toch een overschrijding van 196 euro !

Waarom heeft simyo niet de optie dat internet gewoon stopt zodra limiet bereikt is? vertrouwen op techniek of een instelling dat bij een reset o.i.d. kan verdwijnen is veel te riskant, zeker voor kinderen.

We zullen dus op zoek gaan naar een andere provider die dit wel heeft.

Beste antwoord door Seren

Sinds 14 mei 2024 biedt Simyo een dataplafond aan. Het dataplafond bij Simyo is een handige functie waarmee je zorgeloos kunt internetten, zonder je zorgen te hoeven maken over extra kosten buiten je bundel. Het dataplafond zorgt ervoor dat je internetverbinding automatisch stopt zodra je je internetbundel hebt verbruikt. Hierdoor voorkom je onverwachte kosten buiten je bundel. Het dataplafond is beschikbaar voor internetgebruik in Nederland en zone 1 (EU).

Voor het dataplafond betaal je slechts €0,50 per maand, dat automatisch aan je maandelijkse factuur wordt toegevoegd. Zonder dataplafond betaal je €0,15 per MB buiten je bundel. Lees hier onze aankondiging van het dataplafond [link]. Vragen en opmerkingen zien wij graag terug in het aankondigingstopic! 

Hierbij sluit ik deze topic. 

Bekijk originele reactie
Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

4 reacties

Bas
Forum|alt.badge.img+6
  • Oud-moderator
  • 890 reacties
  • 24 juni 2020

Hoi akap, 

Wat vervelend dat jullie zo verrast zijn door de in rekening gebrachte kosten!

Een datalimiet instellen op het toestel is natuurlijk altijd goed, maar vaak zijn die niet helemaal waterdicht. Blijkbaar is een hoop internetverbruik niet geregistreerd door de app op het toestel!

Het is bij ons helaas niet mogelijk om een limiet in te stellen. Op het moment dat je internetbundel op is zul je moeten stoppen met internetten of extra MB's moeten bijkopen om hoge kosten te voorkomen. Ik snap dat dat voor een kind lastig is. We sturen wel bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel waarschuwingen per sms. Hebben jullie die over het hoofd gezien? 

We begrijpen dat het de bedoeling was om deze hoge kosten te maken, dus we komen je graag eenmalig tegemoet. Ik zal je hier even een privébericht over sturen!

Bekijk ook even de tips die we bijvoorbeeld geven in dit blog om deze situatie in de toekomst te kunnen voorkomen :innocent:

Heb je hier nog vragen over? Let me know :blush:

Groetjes, 
Bas


Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • 4035 reacties
  • 24 juni 2020
Bas schreef:

We begrijpen dat het de bedoeling was om deze hoge kosten te maken, dus we komen je graag eenmalig tegemoet. Ik zal je hier even een privébericht over sturen!

@Bas, lees deze zin eens na! Ik mis hier volgens mij een woordje! Ergens tussen “het” en “de” denk ik...

 


Daisy
Forum|alt.badge.img+6
  • Oud community manager
  • 1564 reacties
  • 25 juni 2020

Excuus! Het was inderdaad de bedoeling om te schrijven:

 

"We snappen dat het niet de bedoeling was om deze hoge kosten te maken"

 

Thanks voor de oplettendheid!

 

Groetjes,

Daisy


Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1695 reacties
  • antwoord
  • 16 mei 2024

Sinds 14 mei 2024 biedt Simyo een dataplafond aan. Het dataplafond bij Simyo is een handige functie waarmee je zorgeloos kunt internetten, zonder je zorgen te hoeven maken over extra kosten buiten je bundel. Het dataplafond zorgt ervoor dat je internetverbinding automatisch stopt zodra je je internetbundel hebt verbruikt. Hierdoor voorkom je onverwachte kosten buiten je bundel. Het dataplafond is beschikbaar voor internetgebruik in Nederland en zone 1 (EU).

Voor het dataplafond betaal je slechts €0,50 per maand, dat automatisch aan je maandelijkse factuur wordt toegevoegd. Zonder dataplafond betaal je €0,15 per MB buiten je bundel. Lees hier onze aankondiging van het dataplafond [link]. Vragen en opmerkingen zien wij graag terug in het aankondigingstopic! 

Hierbij sluit ik deze topic.