.

Beantwoord

Hoe kan ik het antwoordapparaat van mijn Gigaset afluisteren?

  • 17 April 2021
  • 17 reacties
  • 1208 Bekeken

ik kon met mijn Hema prepaid (ook KPN netwerk) het antwoordapparaat van mijn Gigaset vaste telefoon afluisteren.

Dat deed je door tijdens de boodschap op het antwoordapparaat een 9 te kiezen en vervolgens een pincode in te voeren.

Dit werkt echter niet via Simyo. Is dat ook jullie ervaring? Iemand een idee? Andere provider kiezen?

icon

Beste antwoord door Bas 19 April 2021, 11:37

Bekijk originele reactie

17 reacties

iemand bij Simpel zit met exact het zelfde probleem: https://community.simpel.nl/bellen-sms-10/antwoordapparaat-bedienen-op-afstand-1985

Reputatie 6
Badge +6

Hoi frtz4,

Welkom op ons forum!

Wat vervelend dat je je antwoordapparaat niet meer kunt afluisteren als je belt via je aansluiting van ons. Heb je hiervoor al contact opgenomen met de klantenservice van Gigaset? Ik denk namelijk dat zij je beter van dienst kunnen zijn wat betreft het oplossen van dit probleem.

Zou je ons kunnen laten weten wat zij erover zeggen? 

Hoor het graag van je! 😊

Groetjes,
Bas

Hoi Bas,

ik heb vanochtend juist een chat gehad met de helpdesk. Zeer behulpzaam. Ze hebben mijn simcard gereset, maar dat heeft niets veranderd.
Helpdeskmedewerker heeft nog even nagevraagd bij de technische dienst. Die zeggen dat het aan het toestel moet liggen.
Dat lijkt mij onzin; het gaat om de zelfde Gigaset A415A en de zelfde Nokia mobiel. Stop je er een Hema kaartje in, dan kan je het antwoordapparaat van de Gigaset op afstand bedienen. Met een sim kaartje van Simyo kan dat niet.

Het is wel heel vervelend, want wij wouden juist met al onze Hema toestellen overstappen naar Simyo.
Als het bedienen van het antwoordapparaat niet lukt, moet ik weer op zoek naar een andere provider.

groetjes

Frtz

Reputatie 7
Badge +6

Hoi frtz4,

 

Werkt de simkaart verder voor uitgaande en inkomende oproepen? Zou je dit kunnen controleren door een nummer te bereiken en dat iemand jouw nummer even belt?

 

Misschien is het anders een idee opnieuw de doorschakeling in te schakelen? 

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 7
Badge +7

Kun je een test doen hoe een en ander werkt met telefoonnummers van bedrijven. Bel gewoon een verzekeringsmaatschappij en je krijgt een keuze menu: druk 1 voor….., druk 2 voor. etc.

En dan met beide sims.

Hoi Daisy,

simkaart werkt verder voor inkomende en uitgaande gesprekken.

 

Hoi wimj12,

keuzemenu naar bedrijf werkt. Ik kan dus gewoon een keuze maken met nummertoetsen.
Merkwaardig is dan dat het met Simyo met de gigaset niet werkt en met de Hema wel……..
De technische dienst van Simyo zal dan wel zeggen dat het aan de Gigaset ligt, omdat het met een keuzemenu van een bedrijf wel werkt, maar waarom dan wel met Hema sim en niet met Simyo sim?

Reputatie 7
Badge +9

In principe verwacht je voicemail net als zo’n keuze menu een toon bestaande uit 2 frequenties te ontvangen om het voicemail-menu te activeren. Voor het nummer 9 zouden een toon van 852Hz en 1477Hz (tegelijk) willen horen.

Als je belt met je vaste lijn met je 2 mobiele aansluitingen, dan zou je zo'n toon moeten kunnen horen als je opneemt en gewoon luistert via je vaste lijn terwijl je op de 9 drukt. Kun je eens luisteren of dat beide mobiele aansluitingen hetzelfde klinkt?

Heb je via Hema mobiel ook verbinding via 4G of is dat 3G? (Zowel Simyo als Hema is netwerk KPN, dus daar ligt het niet aan...)

Als je belt met je vaste lijn met je 2 mobiele aansluitingen, dan zou je zo'n toon moeten kunnen horen als je opneemt en gewoon luistert via je vaste lijn terwijl je op de 9 drukt. Kun je eens luisteren of dat beide mobiele aansluitingen hetzelfde klinkt?

Heb je via Hema mobiel ook verbinding via 4G of is dat 3G? (Zowel Simyo als Hema is netwerk KPN, dus daar ligt het niet aan...)

Als ik met mijn vaste telefoon naar mijn mobi bel, kan ik alle tonen horen, als ik op de toetsen van mijn mobi druk. Daar ligt het niet aan.

Misschien het verschil van 3G en 4G? Op de website van de Hema zeggen ze niet wat het is. Mijn mobi is er een uit het stenen tijdperk, een Nokia 6300……...

Reputatie 7
Badge +9

Er bestaat een Nokia 6300 4G en Nokia 6300. Bij die tweede speelt 4G geen rol.

Als je die eerste hebt, zou je eens kunnen kijken of als je 4G uitzet of het dan misschien magisch wel werkt? Dat zou in principe niet het geval moeten zijn, maar het is weer zo'n dingetje dat anders zou kunnen zijn tussen de Hema aansluiting en de Simyo aansluiting.

Er bestaat een Nokia 6300 4G en Nokia 6300. Bij die tweede speelt 4G geen rol.

Helaas, het is de oude Nokia 6300. Waarschijnlijk ben ik zowat de enige in Nederland die er nog twee heeft ;-)

Ik ga even op zoek naar iemand met een smartphone, kijken of het daar wel mee werkt.

Vind het wel heel fijn dat ik zo goed geholpen wordt door jullie allemaal!

Reputatie 7
Badge +6

Hi frtz4,

 

We horen graag of het met een smartphone wel is gelukt!!! 

 

Bedankt voor het meedenken Groentjuh! 

 

Groetjes,

Tessanne 

als het goed is, weet ik morgen meer. Familie met laatste Iphone en Simyo klant (door mijn toedoen ;-)  )

Ik laat het weten.

het is de combinatie van Simyo en oude Nokia 6300: via een Iphone kan je wel gewoon een antwoordapparaat van Gigaset afluisteren.

Of dat verder een kwestie is van 3G (Hema?) of 4G (Simyo) is mij niet duidelijk.

In ieder geval is dit een antwoord voor de paar mensen die nog de combinatie hebben van oude mobiel en Gigaset antwoordapparaat.

Allen bedankt voor jullie inspanning!

Reputatie 6
Badge +6

Hoi frtz4, 

Graag gedaan hoor! Wel heel bijzonder dit 😄 Het komt er dus op neer dat het wel lukt met een Nokia 6300 als er een simkaart van de Hema in zit, maar niet met een simkaart van ons. Met onze simkaart lukt het dan weer wel op het moment dat je die in een ander toestel gebruikt. Daarmee is het dus niet echt duidelijk geworden waar het nou precies aan ligt, alleen dat het dus niet werkt met de combinatie van jouw mobieltje en onze simkaart 😅

Hoe ben je van plan om dit op te gaan lossen? Word je nu gedwongen om verder te zoeken naar een andere provider, of moet je gaan oriënteren voor een nieuw toestel? Wellicht een andere vaste lijn? 

Groetjes,
Bas

Hoi Bas,

dit is natuurlijk iets wat bijna nooit voorkomt. Heleboel mensen hebben überhaupt geen vaste lijn meer, en dus ook geen DECT toestellen. Dan ook nog mijn oude Nokia :-) 
Maar in dat linkje wat ik in het begin gaf, blijkt er dus nog iemand in Nederland te zijn, maar dan met Simpel.

Plan voor nu is wel doorgaan met Simyo (ook vanwege behoorlijke helpdesk en fantastisch forum) en ook eens te kijken wat onze tweede mobi (ook geen smartphone, maar een Doro) gaat doen met een Simyo kaartje.

Als dat lukt laat ik het hier even weten, want handig voor anderen met het zelfde probleem.

groetjes

Frtz

Reputatie 6
Badge +6

Hoi frtz4,

Het zal inderdaad een zeldzaam probleem zijn maar ook die lossen we graag op voor zover het binnen onze macht ligt 😊

Of het met het Doro toestel (nooit van gehoord 😅) wel lukt zal moeten blijken! Ben erg benieuwd, dus zou leuk zijn als je je bevindingen met ons deelt!

Kunnen we je op dit moment nog ergens anders mee helpen? 

Groetjes,
Bas

Hoi Bas,

die Doro's zijn simpele klaptelefoons zoals deze: https://www.doro.com/nl-nl/shop/mobile-devices/easy-phones/doro-6030-55cbf926/

Wij gebruiken onze telefoons namelijk alleen om te bellen en sms’en.

Dank voor je hulp.

groetjes

Frtz

Reageer