.

Beantwoord

Waarom is er een sms'je naar 121 gestuurd?


iemand enig idee waarom er een sms naar 121 is gestuurd!
icon

Beste antwoord door Els 9 April 2018, 10:55

Bekijk originele reactie

34 reacties

Hoi Tim - @TimHoofddorp

Voor zover ik het heb begrepen gaat dit om een scamnummer in de UK, opgemerkt door mijn forumgenoot @franswon .

Nummer blokkeren in je telefoon.
Meer info.

https://forum.simyo.nl/sms-en-mms-61/er-worden-sms-jes-naar-nummer-122-in-rekening-gebracht-hoe-kan-dit-stopgezet-worden-38693

Lees even door. Nog vragen stel ze gerust.

Fijne dag nog ! 😎
ik zie inderdaad wel 122 overal maar nergens 121
en dit is een bericht van mijn telefoon naar 121?!?!
Reputatie 7
Badge +6
Onderaan topic😉
Reputatie 6
Badge +5
Hi TimHoofddorp,

Welkom op het Simyo Forum!

Er is momenteel inderdaad iets gaande omtrent sms'jes naar het nummer 121. Goed dat je contact opneemt. Mijn collega's zijn druk bezig met het vinden naar de oorzaak van deze verzonden berichten. We weten namelijk zelf ook nog niet waar deze sms'jes plotseling vandaan komen. Zou je door kunnen geven wat voor model toestel je gebruikt? Dit is belangrijk voor het onderzoek 🙂 Zoals Friesian aangeeft kan je in het volgende topic meer informatie vinden. Zodra ik meer weet, hoor je dat uiteraard.

Bedankt voor jullie reacties, Friesian en Ron H!

Groetjes,
Niels
Hallo,
Bij mij is er gisteren ook een sms naar 121 afgeschreven, toevallig weet ik dat ik gisteren mijn telefoon toen niet heb gebruikt.
Hallo,
Bij mij is er gisteren ook een sms naar 121 afgeschreven, toevallig weet ik dat ik gisteren mijn telefoon toen niet heb gebruikt.

Hoi wicaro - @wicaro
Geef even aan welke telefoon je hebt, dat komt van pas voor het onderzoek. De moderator zou het ook vragen. Dan is dat alvast gedaan.

Suuk 6 wicaro, hoop dat het snel wordt opgelost.

Fijne avond nog ! 😎
Goedenavond,
Bij mij zijn er vandaag zes sms’jes verstuurd naar 121? Ik heb een iPhone 5s.
Ook contact gehad met de servicedesk. Mij zijn gisteren twee sms'jes afgeschreven. Heb een iphone 6.
Bij mij is gisteren ook een sms’je aan 121 afgeschreven. Ik heb een iPhone 8plus.
Bij mij ook, alle 4 de abonnementen en alle 4 iPhones, 3 verschillende types, 1 of meerdere sms berichten naar 121.
Bij mijn zoon zijn er 3 sms’jes verstuurd naar 121. Hij heeft een iPhone 6.
dit was vanavond 5-4 om 16.53 uur.
Zo te zien allemaal iphones. Zou te maken hebben met de nieuwe ios11.3 welke vorige week is uitgekomen? Zijn er ook problemen met andere providers of heeft alleen Simyo hier last van ? Graag informatie delen
Ter aanvulling. Bij mij zijn de smsjes verstuurd vanuit Duitsland. Is dat ook het geval bij de andere meldingen? Of gebeurd het ook als je in Nederland bent ?
Hallo,
Ik heb een iPhone 5s, Gr

Hallo,
Bij mij is er gisteren ook een sms naar 121 afgeschreven, toevallig weet ik dat ik gisteren mijn telefoon toen niet heb gebruikt.
Hoi wicaro - @wicaro
Geef even aan welke telefoon je hebt, dat komt van pas voor het onderzoek. De moderator zou het ook vragen. Dan is dat alvast gedaan.

Suuk 6 wicaro, hoop dat het snel wordt opgelost.

Fijne avond nog ! 😎
Hallo,
Ik heb een iPhone 5s.
m.v.g.
Bij mij zijn de sms’jes vanuit Nederland verstuurd, telefoon lag op de kast.
Badge
Ik heb ook in mijn overzicht staan dat ik een sms naar 121 zou hebben gestuurd. Ik heb een iPhone se,
Ook bij mij is er 1 sms verstuurd naar 121 op woensdag 4 april om 11.30:29 uur. Ik heb een iPhone6.
Ook hier sinds woensdag en donderdag een aantal sms's naar 121 verzonden zowel als ik in Nederland en Belgie was.
De enige link die er toen was dat ik navigeerde m.b.v Google Maps.
Dit alles op Iphone 5s
Hoop dat dit snel wordt opgelost,buiten je bundel (Belgie etc.)lopen de kosten aardig op.
ondertussen zijn de sms’jes verdwenen en het beltegoed is weer opgewaardeerd met 30 cent 😜.
Wel een raar internetverbruik om 03.58 uur van 1mb maar dat kan nog makkelijk uit de bundel hihi.
ondertussen zijn de sms’jes verdwenen en het beltegoed is weer opgewaardeerd met 30 cent 😜.
Wel een raar internetverbruik om 03.58 uur van 1mb maar dat kan nog makkelijk uit de bundel hihi.


Heb je wel goed gekeken? zie dat er bij mijn dochter niets veranderd is, en er nog steeds 51cent buiten de bundel is gesmsst naar het onverklaarbare 121...... hoop dat men snel met een antwoord kan komen.

Gelukkig is het overigens nog steeds bij 1 SMS bericht gebleven, maar zie steeds meer reackties binnen komen met mensen die hetzelfde ontdekken op hun verbruik......
Ook gebruik van Iphone 7.Echter nog niet over naar IOS 11.3 toch een sms naar 121,dochter idem.Mogelijk meer gezinsleden met Iphone die er last van hebben gehad.

is er al meer bekend over het probleem?
Reputatie 5
Badge +6
Ligt het nu aan mij of zijn het alleen maar iPhones die de smsjes krijgen/versturen?
Dan heeft het daarmee te maken namelijk.

ondertussen zijn de sms’jes verdwenen en het beltegoed is weer opgewaardeerd met 30 cent 😜.
Wel een raar internetverbruik om 03.58 uur van 1mb maar dat kan nog makkelijk uit de bundel hihi.
Heb je wel goed gekeken? zie dat er bij mijn dochter niets veranderd is, en er nog steeds 51cent buiten de bundel is gesmsst naar het onverklaarbare 121...... hoop dat men snel met een antwoord kan komen.

Gelukkig is het overigens nog steeds bij 1 SMS bericht gebleven, maar zie steeds meer reackties binnen komen met mensen die hetzelfde ontdekken op hun verbruik......


Zojuist check ik op mijn Simyo, en heeft men de kosten van 51 cent naar 121, buiten de bundel van de factuur gehaald waarvoor dank aan Simyo natuurlijk.
Wel zouden we allemaal graag weten wat hiervan de oorzaak is of is geweest natuurlijk, en hoop dat Simyo snel met een verklaring hierover kan komen als eea duidelijk is.

Groet Jurgen
4 april, 08:58 uur, binnen 1 minuut drie keer sms naar 121, vanaf iphone SE met 11.3.

Reageer