.

Beantwoord

Waarom is er een sms'je naar 121 gestuurd?


iemand enig idee waarom er een sms naar 121 is gestuurd!
icon

Beste antwoord door Els 9 April 2018, 10:55

Bekijk originele reactie

34 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Goedemorgen iedereen,

Goed dat jullie hier allemaal contact over opnemen! Ik snap dat deze sms'jes ontzettend verwarrend zijn.

Zoals jullie misschien zelf ook hebben gemerkt in dit topic, betreft het een probleem met iPhones. We hebben hierover met Apple contact gehad en zijn samen een onderzoek gestart. Het lijkt er sterk op dat deze sms'jes te maken hebben met iMessage. We raden iedereen aan om iMessage uit en aan te zetten, hierna zouden de sms'jes moeten stoppen. Hier kun je lezen hoe je deze dienst aan- en uitzet.

Mijn collega's van de technische afdeling gaan er voor zorgen dat alle sms'jes die naar 121 zijn verstuurd, niet in rekening worden gebracht. Een aantal van jullie heeft dit gelukkig al ontdekt op Mijn Simyo. 🙂 Ook zullen deze sms'jes in de toekomst automatisch niet meer in rekening worden gebracht.

Laten jullie het weten als er nog vragen zijn?

Groetjes,
Els
@Els Goedemiddag Els,
Dank je wel voor de info en dat jullie het probleem hebben verholpen. Fijne dag!
Hoi Tim - @TimHoofddorp

Voor zover ik het heb begrepen gaat dit om een scamnummer in de UK, opgemerkt door mijn forumgenoot @franswon .

Nummer blokkeren in je telefoon.
Meer info.

https://forum.simyo.nl/sms-en-mms-61/er-worden-sms-jes-naar-nummer-122-in-rekening-gebracht-hoe-kan-dit-stopgezet-worden-38693

Lees even door. Nog vragen stel ze gerust.

Fijne dag nog ! 😎
Reputatie 7
Badge +6
Onderaan topic😉

ondertussen zijn de sms’jes verdwenen en het beltegoed is weer opgewaardeerd met 30 cent 😜.
Wel een raar internetverbruik om 03.58 uur van 1mb maar dat kan nog makkelijk uit de bundel hihi.
Heb je wel goed gekeken? zie dat er bij mijn dochter niets veranderd is, en er nog steeds 51cent buiten de bundel is gesmsst naar het onverklaarbare 121...... hoop dat men snel met een antwoord kan komen.

Gelukkig is het overigens nog steeds bij 1 SMS bericht gebleven, maar zie steeds meer reackties binnen komen met mensen die hetzelfde ontdekken op hun verbruik......


Zojuist check ik op mijn Simyo, en heeft men de kosten van 51 cent naar 121, buiten de bundel van de factuur gehaald waarvoor dank aan Simyo natuurlijk.
Wel zouden we allemaal graag weten wat hiervan de oorzaak is of is geweest natuurlijk, en hoop dat Simyo snel met een verklaring hierover kan komen als eea duidelijk is.

Groet Jurgen
Hallo,
Ik heb een iPhone 5s.
m.v.g.
Reputatie 5
Badge +6
Ligt het nu aan mij of zijn het alleen maar iPhones die de smsjes krijgen/versturen?
Dan heeft het daarmee te maken namelijk.
4 april, 08:58 uur, binnen 1 minuut drie keer sms naar 121, vanaf iphone SE met 11.3.
Op wo. 4 april, 19.48 uur is er een sms verstuurd naar 121.
ik heb een iPhone SE.


Ik zocht naar Visual Voicemail, en vond het bericht dat dit nu bij KPN beschikbaar is voor iPhone-gebruikers.
Kan het te maken hebben met: https://www.iculture.nl/nieuws/visual-voicemail-kpn/
Ik wil voicemail helemaal niet gebruiken, ik weet niet hoe ik kan uitschakelen dat hier geen sms naar verstuurd kan worden.
Bij mij is het ook hersteld, de sms’jes zijn van het overzicht verdwenen en mijn tegoed is weer aangepast.
Reputatie 5
Badge +5
Graag gedaan, EliAnd. 🙂

Mocht je nog ergens tegenaan lopen, dan weet je ons te vinden!

Groetjes,
Els

Dit is anno maart 2022 nog steeds een issue, iMessage staat niet aan en er zijn geen smsjes verstuurd. Bij mijn echtgenote precies hetzelfde.

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @buttonfreak,

 

Bedankt voor je bericht. Bedoel je dat jij persoonlijk dit probleem nog steeds ervaart? Ik hoor graag van je.

 

Groetjes,

 

Nihad

ik zie inderdaad wel 122 overal maar nergens 121
en dit is een bericht van mijn telefoon naar 121?!?!
Reputatie 6
Badge +5
Hi TimHoofddorp,

Welkom op het Simyo Forum!

Er is momenteel inderdaad iets gaande omtrent sms'jes naar het nummer 121. Goed dat je contact opneemt. Mijn collega's zijn druk bezig met het vinden naar de oorzaak van deze verzonden berichten. We weten namelijk zelf ook nog niet waar deze sms'jes plotseling vandaan komen. Zou je door kunnen geven wat voor model toestel je gebruikt? Dit is belangrijk voor het onderzoek 🙂 Zoals Friesian aangeeft kan je in het volgende topic meer informatie vinden. Zodra ik meer weet, hoor je dat uiteraard.

Bedankt voor jullie reacties, Friesian en Ron H!

Groetjes,
Niels
Hallo,
Bij mij is er gisteren ook een sms naar 121 afgeschreven, toevallig weet ik dat ik gisteren mijn telefoon toen niet heb gebruikt.
Hallo,
Bij mij is er gisteren ook een sms naar 121 afgeschreven, toevallig weet ik dat ik gisteren mijn telefoon toen niet heb gebruikt.

Hoi wicaro - @wicaro
Geef even aan welke telefoon je hebt, dat komt van pas voor het onderzoek. De moderator zou het ook vragen. Dan is dat alvast gedaan.

Suuk 6 wicaro, hoop dat het snel wordt opgelost.

Fijne avond nog ! 😎
Goedenavond,
Bij mij zijn er vandaag zes sms’jes verstuurd naar 121? Ik heb een iPhone 5s.
Ook contact gehad met de servicedesk. Mij zijn gisteren twee sms'jes afgeschreven. Heb een iphone 6.
Bij mij is gisteren ook een sms’je aan 121 afgeschreven. Ik heb een iPhone 8plus.
Bij mij ook, alle 4 de abonnementen en alle 4 iPhones, 3 verschillende types, 1 of meerdere sms berichten naar 121.
Bij mijn zoon zijn er 3 sms’jes verstuurd naar 121. Hij heeft een iPhone 6.
dit was vanavond 5-4 om 16.53 uur.
Zo te zien allemaal iphones. Zou te maken hebben met de nieuwe ios11.3 welke vorige week is uitgekomen? Zijn er ook problemen met andere providers of heeft alleen Simyo hier last van ? Graag informatie delen
Ter aanvulling. Bij mij zijn de smsjes verstuurd vanuit Duitsland. Is dat ook het geval bij de andere meldingen? Of gebeurd het ook als je in Nederland bent ?

Reageer