.

Beantwoord

Waarom wordt mijn nieuwe Simkaart niet herkend?

  • 22 May 2016
  • 9 reacties
  • 732 Bekeken

Waarom wordt mijn huidige SIM-kaart niet gedetecteerd door mijn nieuwe GSM-toestel ?
icon

Beste antwoord door Scotsman 22 May 2016, 15:36

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Het eerste waar ik aan denk is dat de nieuwe telefoon een simlock heeft, waardoor alleen simkaarten van 1 bepaalde provider (meestal waar de telefoon gekocht is) werken.
nieuwe telefoon is een Wileyfox Swift (kwam heel goed uit de test bij tweakers.net) en is absoluut simlockvrij.
Dus....
Reputatie 7
Badge +9
Uit wat je eerder zei maak ik op dat de simkaart het wel gewoon deed in je oude toestel.

Dan lijkt het me dat of het toestel defect is (kun je testen met een andere simkaart), of dat de Simyo simkaart niet goed contact maakt. Ik weet dat er bepaalde telefoons zijn waar de relatief dunne Simyo simkaarten niet goed in werken, in zo'n geval kan Simyo op verzoek een iets dikkere simkaart leveren.
Bedankt voor jouw reactie , zal morgen een telefonische navraag bij klantenservice doen v.w.b. (nwe) SIM-kaart
Reputatie 5
Badge +8
Hoi J Robbe,

Welkom op het Simyo Forum. Zoals je ziet heb ik je forumnaam aangepast, omdat het niet is toegestaan om Simyo in je naam te gebruiken. Als je liever een andere naam wil gebruiken, stuur me dan een privébericht :)
Wat vervelend dat je simkaart niet wordt herkend door je nieuwe telefoon. Heb je al gekeken of een andere simkaart wel werkt in deze telefoon? Als dit het geval is, kan ik je een nieuwe (dikkere) simkaart toesturen.

Groetjes,
Sean

@Scotsman bedankt voor je antwoord.
Dag Sean ,

Ja , ook een andere SIM-kaart (van mijn werktelefoon) werkt niet 😞 ,
daarom zal ik eens contact opnemen met Wileyfox (de telefoonfabrikant)
Reputatie 3
Badge +5
Hoi J Robbe,

Dat lijkt mij een goed plan! Het kan zijn, zoals Sean heeft aangegeven, dat je een dikkere simkaart nodig hebt. Als Wileyfox dit kan beamen, dan gaan we er meteen eentje opsturen! Goed plan, toch?

Groetjes,
Ilias
Hoi Ilias ,
Nou , jullie denken wel actief mee , waarvoor dank !
Heb zojuist telefonisch contact gehad met klantenservice Wileyfox ; zij hebben tot dusver van
niemand vernomen ,dat een dikkere SIM-kaart nodig is...
Mijn verder plan van aanpak : iemand anders in mijn omgeving vragen of die ook even zijn/haar
SIM-kaart wil plaatsen en als dan het probleem nog niet opgelost is , dan kan ik het toestel
retourneren. Een dikkere SIM-kaart komt hiermee te vervallen.
Doe mijn best e.e.a. zelf goed op te lossen.
vriendelijke groet,
Jan Robbe
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Jan Robbe,

Wat fijn dat je zo snel al reactie hebt gehad van de fabrikant! Helaas gaat een dikkere simkaart in jouw geval dan geen oplossing zijn. Natuurlijk hoop ik dat er snel een oplossing voor je aan het licht komt. Mochten wij je hierin nog van dienst kunnen zijn, laat het dan gerust weten. We helpen je graag.

Groetjes,
Angela

Reageer