.

Beantwoord

Waarom werkt mijn vervangende simkaart niet?

  • 2 November 2020
  • 12 reacties
  • 384 Bekeken

Ik heb  een vervangende SIM-kaart gekregen en geactiveerd.
Bij het aanzetten van mijn telefoon krijg ik steeds de melding "Registratie SIM-kaart mislukt".
Wat kan ik doen om dit op te lossen aub?

icon

Beste antwoord door Bas 2 November 2020, 14:20

Bekijk originele reactie

12 reacties

Om wat voor toestel gaat het en staan op je MijnSimyo - instellingen - simkaart, de nieuwe simkaart als actief?

 

Sim kaart staat actief. Mobiel is nog een oudje Nokia 6610.

Zat er voorheen ook een Simyo simkaart in?

 

NB: Bij een vervangende simkaart horen ook nieuwe pin en puk codes. 

Jazeker. Na verwisseling van de simkaart moest ik de nieuwe pincode gebruiken. Ik las volgens mij op het forum dat jullie de registratie ook handmatig konden doen?

Reputatie 6
Badge +6

Hoi GsiSimyo, 

Welkom op ons forum! :blush:

Helaas is het niet toegestaan om “Simyo” in je forumnaam te gebruiken. Dit om te voorkomen dat anderen je verwarren met een medewerker 😄 Heb je een voorkeur voor een andere gebruikersnaam? Dan pas ik het voor je aan!

Wat je simkaart betreft ben ik bang dat je toestel te oud is voor de nieuwe simkaarten. De nieuwe simkaarten zijn namelijk een klein beetje dunner, waardoor het kan voorkomen dat deze niet goed contact maakt in het toestel.

Je kunt in dit geval het een klein stukje plakband op de achterkant van de simkaart (niet de zijde met de chip dus) plakken zodat hij iets dikker wordt en hem opnieuw in het toestel plaatsen. Mocht dat nog niet werken, plak dan nog een tweede stukje plakband op de simkaart zodat hij nog iets dikker wordt. Kun je ons laten weten of het gelukt is? 😃

Groetjes, 
Bas

Oke, verander dit maar in GSiNokia.

De simkaart is trouwens niet het probleem. Deze past en werkt volgens mij prima in het toestel (de nieuwe pincode werd namelijk geaccepteerd). Het is de registratie op het netwerk die die niet accepteert zo lijkt het.

Is het mogelijk om een andere simkaart te testen in je telefoon? 

Nee, die heb ik helaas niet

Zojuist, toestel nog een keer aangezet. Nu heeft hij wel verbinding met het netwerk kunnen maken. Het werkt dus weer!

 

Reputatie 7
Badge +6

Hi GsiSimyo,

 

Super, wat goed dat de simkaart werkt! Fijn dat je dit ook hier even laat weten. Als je nog andere vragen hebt, horen we dat graag. 

 

Bedankt Ray en Friesian! 

 

Groetjes,

Tessanne

Oke, verander dit maar in GSiNokia.

 

@Bas 

Hier was jij mee bezig toch?

Reputatie 7
Badge +6

Hier had ik overheen gelezen, excuus. Ik pas deze direct even aan! Thanks Ray! :grin:

Reageer