.

Beantwoord

Waarom werkt mijn pukcode niet?


Ik moet mijn pukcode invoeren maar dit werkt niet,
blijft staan dat ik 10 pogingen over heb
icon

Beste antwoord door Tiury 12 August 2015, 13:51

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 3
Badge +9
De pin- en puk code van je Simyo simkaart vind je terug op je persoonlijke pagina via Mijn Simyo onder het tabblad ‘Mijn gegevens’.

Let op: indien je de pincode via het toestel hebt gewijzigd, dan blijft de oorspronkelijke pincode zichtbaar via Mijn Simyo. Zorg dus dat je de zelfgekozen pincode niet vergeet!
De pin en pukcode vinden was geen probleem, alleen accepteerd de simkaart de pukcode niet.
Er blijft staan dat we nog 10 pogingen hebben.

We kunnen de telefoon nu nog steeds niet gebruiken.
Reputatie 2
Badge +4
Hoi Dennis1970,

Wat vervelend dat je geen gebruik kunt maken van je telefoon. Om te controleren of je de juiste pin- en pukcode invoert verzoeken ik je om het simkaartnummer (deze vind je op de achterzijde van de simkaart) en de ingevoerde pin- en pukcode in een prive bericht te sturen.
Als je zeker weet dat je de juiste codes in hebt gevoerd wil ik je vragen om de Simyo simkaart in een ander simlockvrij toestel te plaatsen en hierna de simkaart te ontgrendelen door de pin-/pukcode in te voeren.

Graag verneem ik je bevindingen.

Groetjes,

Manisha
Hoe stuur ik dit in een privébericht? of is dit ook privé

Groeten Dennis
Inmiddels gevonden
Ik heb de simkaart ook in een andere telefoon gedaan, probleem blijft hetzelfde:(
Ik heb hetzelfde probleem nu. Is er inmiddels al een oplossing? Behalve het moeten aanschaffen van een nieuwe simkaart.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Els Maas, welkom op het Simyo forum 🙂.

Er is een oplossing voor, maar die komt niet van Simyo zelf (de bovenstaande vraag dateert uit 2013 ;)). Als ik het goed kan inschatten ligt dit aan je telefoon. Je hebt waarschijnlijk een Samsung telefoon. Samsung telefoons willen een 10 cijferige pukcode, terwijl alle Europese simkaarten maar 8 cijferige pukcodes hebben.

Als jij de simkaart in een niet Samsung telefoon stopt en 'm daarin ontgrendeld, kun je 'm terugplaatsen in je Samsung. Als het goed is kun je er dan meteen gebruik van maken.

Groetjes, Tiury
Ik heb geen Samsung GSM. Ik heb gebruikt Huawei en Sony Ericson.
Reputatie 7
Badge +10
Dan gaat bovenstaande uitleg niet op! Ik zie dat je ondertussen contact hebt gehad met onze telefonische klantenservice. Mijn collega heeft een nieuwe simkaart voor je besteld. Deze zal jij zo snel mogelijk ontvangen. Ik hoor graag of het met deze simkaart wel werkt. Wil je mij hiervan op de hoogte houden?

Groetjes,
Angela
Bedankt, mijn pukcode werkte ook niet. Dankzij jouw tip via de pukcode weer toegang tot mijn simkaart kunnen krijgen door deze uit mijn Samsung Galaxy S5 te halen en in mijn IPhone 4 weer te activeren. Terugplaatsen was geen probleem. Fijn !
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Kees Kleinjan,

Wat goed om te horen dat de tip in dit topic je heeft geholpen om je simkaart weer te kunnen gebruiken! Het is nog steeds een vreemd probleem van de Samsung's, maar gelukkig is het relatief eenvoudig op te lossen 🙂.

Mocht je nog verdere vragen voor ons hebben, zie ik je graag terug op het Simyo forum!

Groetjes, Tiury

Reageer