.

Beantwoord

Waarom werkt mijn nieuwe simkaart niet?


Vandaag gaat mijn nieuwe abonnement in. Ik heb zojuist de simkaart in mijn telefoon (iphone 5c) geplaatst, maar hij geeft aan dat er nog geen simkaart geïnstalleerd is. Wat kan ik doen?
icon

Beste antwoord door Angela 15 June 2016, 11:13

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Een nieuwe simkaart moet eerst geactiveerd worden voordat je hem kan gebruiken. Als de iPhone hem dan nog niet accepteert, is de volgende vraag: is het toestel simlockvrij? Is wel een vereiste voor Simyo simkaarten.
Bedankt voor je reactie. Ik heb de simkaart al geactiveerd. Ik heb geen idee of het toestel simlockvrij is. Hoe kan ik dat zien?
Vaak krijg je het verzoek tot het invoeren van een operator code. Weet niet of dat bij de Iphone ook zo is.
Reputatie 7
Badge +9
Waar is de iPhone 5c gekocht? Indien bij Apple, dan is hij gegarandeerd simlockvrij.
Nee bij een andere provider. Is dat het probleem? Waar kan ik het toestel dan simlockvrij laten maken?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Laurak,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat vervelend dat je jouw simkaart niet kunt gebruiken op dit moment.

In het systeem vind ik terug dat je vandaag overgezet bent naar ons. Het kan altijd even duren voordat dit allemaal overgezet is. Tijdens het overzetten, kan het voorkomen dat je geen netwerk hebt en dus geen verbinding kunt maken. De overstap is rond 10 uur afgerond vanochtend. Ik wil je dan ook vragen om je simkaart even uit je telefoon te halen, en na 10 minuten terug te plaatsen. Wil je laten weten of je nu wel gebruik kunt maken van je simkaart?

Lukt dit niet, dan wil ik je vragen om je simkaart eens te testen in een andere telefoon en een andere simkaart in jouw telefoon. Zo kun je precies zien of het daadwerkelijk aan je telefoon ligt of misschien aan de simkaart. Houd je ons op de hoogte?

@Scotsman & Raytje, heel erg bedankt voor jullie hulp.

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Badge +9
Er zijn providers die telefoons verkopen die alleen op hun eigen netwerk werken, met andere woorden er zit een simlock op. Die simlock is er wel af te halen, maar hoe dat precies in zijn werk gaat moet een ander forumlid je vertellen (Raytje?) want ik ben niet zo bekend met de Nederlandse situatie...

Edit: Gepost voordat ik Angela's antwoord had gezien
Als er sprake is van een simlock kan hij een gratis code krijgen van de provider waar hij deze bij zijn toenmalige abonnement had. Wel op voorwaarde dat het toestel minimaal een jaar in je bezit is. Ook kun je bij die kleine telecomwinkeltjes vaak terecht.

Maar eerst maar even afwachten, misschien werkt het nu wel nu de portering is afgerond.
Hoi Angela,

Bedankt voor je reactie. Helaas werkt het nog steeds niet. Ook niet bij een andere telefoon. Als ik mijn oude simkaart plaats vraagt de telefoon om een code om te ontgrendelen. Bij de Simyo simkaart gebeurt niets (er staat: geen simkaart links bovenaan het scherm). Ik vrees dat het aan de simkaart ligt, kan dit kloppen?

Groetjes,
Laura
Reputatie 7
Badge +9
Waar is de iPhone gekocht? Met die kennis is er wellicht iemand hier die weet of het toestel al dan niet een simlock had toen hij is gekocht. De mogelijkheid van een simlock bestaat namelijk nog steeds. Maar dat het aan de simkaart ligt is ook niet uit te sluiten. Je zou dan een nieuwe vervangende simkaart kunnen aanvragen bij Simyo.
Ik heb inmiddels contact gehad met de klantenservice en ik krijg een nieuwe simkaart toegestuurd. Hopelijk werkt deze wel! Bedankt voor jullie hulp!
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Laurak,

Wat vervelend dat je simkaart niet werkt :(

De nieuwe simkaart is onderweg, als de postbezorger meewerkt heb je deze vandaag nog binnen.

Laat je ons weten of het nieuwe kaartje wel werkt?

Groetjes,
Sean

@Scotsman bedankt voor je hulp!
De nieuwe simkaart is binnen en werkt!
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Laurak,

Dat is goed nieuws! Bedankt voor je bericht en veel plezier met je nieuwe simkaart :)

Groetjes,
Sean

Reageer