.

Beantwoord

Waarom heb ik vaak geen verbinding met het netwerk?

  • 9 May 2016
  • 7 reacties
  • 152 Bekeken

Badge
De laatste tijd heb ik vaak dat er geen verbinding met het netwerk gemaakt kan worden. Als ik WiFi heb kan ik appen en heb ik internet maar bellen is niet mogelijk. Als ik,een netwerk ga zoeken geeft t toestel aan " fout bij zoeken naar netwerk". Ik heb al een nieuwe simkaart gekregen omdat we dachten dat dit t probleem was maar helaas. Dit is heel,erg vervelend omdat ik vaak niet bereikbaar ben of zelf niet kan bellen. Ik heb een Motorola moto g 4g lte.
icon

Beste antwoord door Angela 10 May 2016, 10:32

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Biebske,

Welkom op het Simyo Forum.

Het is natuurlijk erg onhandig dat je de laatste tijd geen verbinding met het netwerk kunt maken. Ik kan me voorstellen dat je graag een oplossing wilt hiervoor.

Jammer dat de nieuwe simkaart het probleem niet heeft opgelost! Voor de zekerheid heb ik jouw simkaart een reset gegeven. Hierdoor word je als het ware opnieuw aangemeld op het netwerk. Normaal gesproken duurt dit ongeveer 10 á 15 minuten. Vanwege een vertraging in dit systeem, duurt het op dit moment helaas iets langer voordat de reset afgerond is. Ik wil je dan ook vragen om je telefoon af en toe uit- en aan te zetten.

Mocht dit niet de oplossing zijn, dan wil ik graag weten of jouw simkaart wel goed werkt in een andere telefoon. Daarnaast wil ik je vragen om een andere simkaart te testen in jouw telefoon. Op die manier komen we erachter of er misschien iets niet helemaal goed gaat met de simkaart of met je telefoon.

Als laatste ben ik benieuwd of je dit probleem vooral op 1 locatie hebt of op meerdere en of dit dan binnen of buiten voorkomt. Het zijn een heleboel vragen, maar zo komen we als het goed is zo snel mogelijk bij het probleem uit. Alvast bedankt voor je bericht!

Groetjes,
Angela
Badge
Hallo Angela, ik zal straks mijn telefoon nog eens aan en uit zetten, vanmiddag ook al eens gedaan. Deze storing geeft hij helaas op verschillende locaties. Tot nu toe gaat t vandaag goed. Wij hebben hier nog 2 telefoons met simyo kaart en die doen het prima dus vandaar dat ik het zo vreemd vind dat die van mij zomaar hapert. Ik ga kijken hoe het nu verder gaat en laat je weten.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Biebske,

Wat lastig dat je op meerder locaties last hebt van deze storing.

Dat de andere Simyo simkaarten het prima doen, wijst erop dat de dekking in ieder geval goed is. Dan kan het probleem of aan de simkaart of aan de telefoon liggen. Om dit uit te sluiten, is de zogenaamde kruistest die Angela aanraadt noodzakelijk.

Hopelijk was de reset voldoende en is het probleem nu opgelost. We wachten de volgende update af :)

Groetjes,
Sean
Badge
Vanmiddag op mijn werk weer paar keer geen netwerk en thuis daarna ook niet. Heb de simkaart in een oude IPhone gedaan en ga dit proberen. Wordt vervolgd! Dank voor de tips.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Biebske,

Wat vervelend dat de reset niet heeft geholpen. Laten we inderdaad kijken hoe het in een ander toestel gaat. We horen graag van je!!

Groetjes,
Caspar
Badge
Met het andere toestel gaat het wel goed dus gisteren mijn telefoon terug gebracht naar de winkel waar hij gekocht is. Zij gaan hem opsturen maar dat duurt ca 20 werkdagen
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Biebske,

Jeetje zeg wat een gedoe zeg! Gelukkig ben je wel achter het probleem gekomen. Hopelijk zit het mee en krijg je je toestel eerder terug.

Groetjes, Caspar

Reageer