.

Beantwoord

Verzamel topic: Foutcode 010 bij downloaden eSIM


Badge

Ik probeer mijn eSIM te downloaden, maar dat lukt helaas niet. 

Sms kan ik niet ontvangen. Om die reden heb ik voor activatie via bankoverschrijving gekozen. Vervolgens maak ik 1 cent over via mijn bank en krijg een mail met 'Aanvraag voor eSIM goedgekeurd...nu moet je je eSIM nog koppelen. Download de ESIM in Mijn Simyo app'

Wanneer ik in de Simyo app kies voor eSIM installeren, moet ik de verificatie steeds weer opnieuw uitvoeren en na het betalen van 1 cent via mijn bank klik ik op eSIM downloaden en krijg de foutcode 010.

Ik heb de verificatie via mijn bank inmiddels al 5 keer uitgevoerd. 5 keer mail gehad met de tekst 'Aanvraag voor eSIM goedgekeurd...nu moet je je eSIM nog koppelen. Download de ESIM in Mijn Simyo app'. Toch lukt het steeds niet om de eSIM te downloaden. 

Mijn wifi verbinding is stabiel, mijn mobiel heb ik bij Simyo zelf gekocht inclusief abonnement. Dus daar kan het niet aan liggen.

Graag hulp van een moderator!!

Mvg, Hajna Ruizendaal 

icon

Beste antwoord door Seren 17 May 2024, 12:04

Bekijk originele reactie

64 reacties

Sinds ruim 2 weken is mijn eSIM (pre-paid) niet meer zichtbaar op mijn telefoon. Whatsapp werkt nog maar kan er niet meer mee bellen of gebeld worden. Opnieuw installeren werkt niet. Inmiddels enkele malen contact gehad met Simyo. Steeds wordt beloofd dat ik dezelfde dag een oplossing krijg. Nu voor de derde keer contact en blijkt dat er nog steeds geen oplossing is en niet duidelijk is wanneer die er zal zijn. Ook niet hoe ik over een oplossing geïnformeerd wordt. Krijg het advies te proberen of ik weer kan bellen en dat mijn eSIM automatisch weer zichtbaar wordt op mijn toestel. Dat laatste vind ik overigens vrij onlogisch. 
Hoe kan het dat Simyo (zeker als “beste, meest klantvriendelijke provider”) dit probleem zo lang laat duren? En waarom wordt hierover niet pro-actief gecommuniceerd? In ieder geval met betrokken klanten maar in dit geval ook breder aangezien het een netwerkprobleem schijnt te zijn. 
 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @ABvS, @WouterM, @kariw, @Marjan kelderhuis, @Paul V., @hruizendaal, @Royke71 en @GvGiessen.

Zoals jullie weten, ondervindt onze app momenteel problemen, waardoor het installeren van de eSIM mogelijk niet goed werkt. Ik heb begrepen van onze developers dat dit probleem heel hardnekkig is en dat dit sinds de release van het nieuwe Android/OS 14 is begonnen. We begrijpen volledig dat jullie betere communicatie verwachten in dit soort situaties. Ik heb deze feedback doorgegeven aan de juiste personen binnen ons team, zodat we onze communicatie in de toekomst kunnen verbeteren. We willen jullie bedanken voor jullie geduld en verzekeren jullie dat we hard werken aan het oplossen van dit probleem. Onze welgemeende excuses voor dit ongemak.

Ook hebben wij gezien dat er op het forum een link wordt gedeeld naar een oudere versie van de app. Met deze oude versie zou de eSIM wel geïnstalleerd kunnen worden. Namens het Simyo-team hebben we besloten deze link te verwijderen. Bedankt aan de klant voor het delen van de link, maar we kunnen de beveiliging ervan niet garanderen. Het is onmogelijk om zeker te zijn dat de appversie 100% veilig is. Let daarom altijd goed op voordat je op een link klikt of iets downloadt.

Dit topic zal worden gebruikt als een verzameltopic, waarin alle nieuwe topics die worden geplaatst over dit onderwerp worden verplaatst. Dit maakt het voor jullie ook overzichtelijker. Als er ontwikkelingen zijn, zal ik deze in dit topic delen

Groetjes,
Seren

Gister een e-sim  prepaid gekocht. Probeer deze te installeren en krijg steeds vrijwel direct de foutcode 010. Met het bekende scherm. Ik lees op dit forum dat dit al dagen bijna 14 dagen aan de gang is. Doorgezet naar de TD, oude versie van de app zou wel werken enz. MAAR GEEN OPLOSSING!

Hoelang moet dit duren voordat het opgelost is?

Hi @ABvS@WouterM@kariw@Marjan kelderhuis@Paul V.@hruizendaal@Royke71 en @GvGiessen.

Zoals jullie weten, ondervindt onze app momenteel problemen, waardoor het installeren van de eSIM mogelijk niet goed werkt. Ik heb begrepen van onze developers dat dit probleem heel hardnekkig is en dat dit sinds de release van het nieuwe Android/OS 14 is begonnen. We begrijpen volledig dat jullie betere communicatie verwachten in dit soort situaties. Ik heb deze feedback doorgegeven aan de juiste personen binnen ons team, zodat we onze communicatie in de toekomst kunnen verbeteren. We willen jullie bedanken voor jullie geduld en verzekeren jullie dat we hard werken aan het oplossen van dit probleem. Onze welgemeende excuses voor dit ongemak.

Ook hebben wij gezien dat er op het forum een link wordt gedeeld naar een oudere versie van de app. Met deze oude versie zou de eSIM wel geïnstalleerd kunnen worden. Namens het Simyo-team hebben we besloten deze link te verwijderen. Bedankt aan de klant voor het delen van de link, maar we kunnen de beveiliging ervan niet garanderen. Het is onmogelijk om zeker te zijn dat de appversie 100% veilig is. Let daarom altijd goed op voordat je op een link klikt of iets downloadt.

Dit topic zal worden gebruikt als een verzameltopic, waarin alle nieuwe topics die worden geplaatst over dit onderwerp worden verplaatst. Dit maakt het voor jullie ook overzichtelijker. Als er ontwikkelingen zijn, zal ik deze in dit topic delen

Groetjes,
Seren

 

Ik heb android 14, oude versie van de app werkt wel voor mij in de oplossing hierboven. Ben zelf ook developer dus snap dat het niet altijd hoeft te werken op alle telefoons maar dan klinkt het niet als een specifieke Android 14 issue…

@WouterM ,

 

Je reactie kan ik onderstrepen.

Mijn telefoon was ook net geupgrade naar Android 14 toen ik de Esim wilde activeren.

Toen ik de releasedate van de eerste niet werkende app vergeleek met de datum van de eerste meldingen bleken die ongeveer gelijktijdig te zijn…

Dus toen als experiment een eerdere versie van de app van internet gehaald. En die werkte probleemloos.. 

Mij is het een raadsel waarom KPN de oude werkende app niet even heeft terug geplaatst in de appstore. Die had goed werkende code voor de laatste updates van Android..

In plaats van dat te doen leggen ze het probleem bij Android en hun klanten...

(Note: na de installatie met de oude app gaf de Simyo app zelf al aan dat die geüpdate moest worden.. Dus, al zou de oude app niet meer veilig zijn is dat maar van heel korte duur. Na de installatie werkt alles gewoon met de nieuwste app)

Hallo

Ik overstap naar simyo 

Mijn contract beginnen vandaag maar

Ik kan niet e-sim installeren.

En hoe lang duurt het nog? Ik heb ook al gebeld naar Simyo( vreselijke wachtmuziek trouwens) maar "het kan nog enkeke dagen duren" Hoe lang heeft de afdeling voor de app nodig? Hier op het forum staat verschillende keren dat de oudere versie van de app wel werkt. Naar mijn idee heb je daar de oplossing. Dus alstublieft mensen van Simyo, LOS HET OP!

Reputatie 1
Badge +1

In Google Play (voor Android dus) staat inmiddels een nieuwe update (4.4.1) klaar. Hopelijk is het probleem daarmee verholpen.

Reputatie 1
Badge +1

Op mijn telefoon heb ik inmiddels succesvol een eSIM kunnen toevoegen. 🙂

 

Groet, Royke71

Reputatie 7
Badge +6

Update: Ik heb vernomen dat er een oplossing is gevonden en dat deze morgen of overmorgen te downloaden is. Mocht ik in de tussentijd meer informatie krijgen zal ik dit terugkoppelen. Nogmaals onze welgemeende excuses voor dit ongemak. 

Reputatie 1
Badge +1

Update: Ik heb vernomen dat er een oplossing is gevonden en dat deze morgen of overmorgen te downloaden is. Mocht ik in de tussentijd meer informatie krijgen zal ik dit terugkoppelen. Nogmaals onze welgemeende excuses voor dit ongemak. 

Dit vind ik wel bijzonder. Wat zoals ik gisteravond al schreef staat de update al in de Play Store. En met behulp van deze update heb ik dus een eSIM kunnen installeren.

 

Reputatie 7
Badge +6

Update: Heb je problemen met het installeren van je eSIM? Controleer dan eerst of je de nieuwste versie van de Simyo app hebt.

Zo doe je dat:

  1. Log in op de Simyo app.
  2. Ga naar 'Instellingen'.
  3. Scroll helemaal naar beneden om te zien welke versie je hebt.

De nieuwste versies zijn:

  • Android: 4.4.1
  • iOS: 4.4.0

Als je niet de nieuwste versie hebt, update dan de app. Met de juiste versie zou de eSIM-installatie zonder problemen moeten werken. Van een aantal klanten heb ik al vernomen dat dit werkt. Laten jullie mij even weten of dit ook bij jullie werkt? 

Bij mij is het met de nieuwe update wel gelukt om de esim geïnstalleerd te krijgen. Bedankt.

Reputatie 7
Badge +6

Bij mij is het met de nieuwe update wel gelukt om de esim geïnstalleerd te krijgen. Bedankt.

Fijn om te horen dat het is gelukt en bedankt voor je terugkoppeling!

Mijn probleem ontstond bij mijn al in gebruik zijnde eSIM (dus NIET bij het installeren van een nieuwe eSIM) Ik heb de juiste versie van de app. Mijn esim

doet het nog steeds niet

Ik kan esim momenteel ook niet opnieuw installeren, voorheen gebruikte ik de simyo esim 2 jaar op deze telefoon. Android 13, app 4.4.1, ideal bevestiging. Foutcode 012.heb de afgelopen 3 dagen 20 keer geprobeerd, hulp?

 

Pixel 7, Android 14, app-versie 4.4.1 maar installatie lukt niet. blijft na activatie hangen op 'momentje alsjeblieft' en dan niets meer. Zeer teleurstellend dit. Heb dringend mijn 2e nummer nodig.

 

update: na herstart nog eens probeert ern nu foutcode 012 zoals hierboven al gemeld.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @jeremip en @Vls,

Super vervelend dat jullie de eSIM niet kunnen installeren. Onze welgemeende excuses voor dit ongemak. Ik heb hier gelijk een melding van gemaakt bij de juiste afdeling, zodra ik een terugkoppeling heb zal ik dit met jullie delen. Bedankt voor jullie melding en heldere informatie/uitleg. Hopelijk kunnen wij dit probleem zo snel mogelijk achterhalen op deze manier.

Groetjes,
Seren

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @jeremip en @Vls,

Ik heb inmiddels een terugkoppeling van de technische afdeling. Zij hebben de huidige aanvraag van de eSIM beëindigd zodat jullie de eSIM opnieuw kunnen aanvragen via de app. Graag wil ik jullie vragen om te controleren of alle eSIM profielen verwijderd zijn van het toestel. Ook raad ik aan om de app te verwijderen en opnieuw te downloaden. Daarna kunnen jullie een nieuwe eSIM aanvraag doen. Als jullie de validatiecode niet kunnen ontvangen mogen jullie mij een privébericht sturen, dan zorg ik ervoor dat jullie de validatiecode per e-mail ontvangen. Laten jullie mij weten of het is gelukt?

Groetjes,
Seren

werkt nog steeds niet voor mij, dezelfde fout (012).

Reputatie 7
Badge +6

werkt nog steeds niet voor mij, dezelfde fout (012).

Heel vervelend dat dit niet heeft gewerkt. Ik heb dit direct doorgestuurd naar de juiste afdeling. Zij zijn bezig met verder onderzoek. Zoals gebruikelijk zal ik jullie voorzien van een terugkoppeling zodra er meer bekend is.

Zojuist de laatste versie van de app gedownload voor de pixel 8 en krijg nog steeds de foutcode 012 bij installatie van de simkaart.

Reputatie 7
Badge +6

Zojuist de laatste versie van de app gedownload voor de pixel 8 en krijg nog steeds de foutcode 012 bij installatie van de simkaart.

Ik heb zojuist om een update gevraagd bij de afdeling die hiermee bezig is. Zodra ik meer weet, zal ik dit terugkoppelen. Mijn excuses voor het ongemak. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @ABvS@jeremip@Vls en @AH80

Ik heb net een update ontvangen van de betreffende afdeling. Ze hebben mij gevraagd om een vragenlijst met jullie te delen voor hun onderzoek. Zouden jullie deze vragenlijst zo volledig mogelijk willen invullen en naar mij willen sturen via een privébericht? Bedankt!

  • Wanneer krijg je de 012-foutmelding te zien?
  • Heb je de laatste versie van de app (4.4.3)?
  • Welke telefoon en Android versie heb je?
  • Installeer je de eSIM op een nieuwe telefoon of op dezelfde telefoon?
  • Als het dezelfde telefoon is: gebruik je het andere eSIM Simyo profiel nog op deze telefoon? Zo nee, heb je het profiel verwijderd?
  • Heb je ook nog een tweede simkaart in je telefoon?
  • Heb je verbinding met wifi of mobiel internet?
  • Kies je voor gebruik met 'Twee simkaarten tegelijkertijd' of 'Één simkaart'?

Groetjes,
Seren

I am having a problem with this too, trying to migrate the phone number from an old iPhone to a new one. App version 4.4.1, gets stuck on “Momentje alsjeblieft...” when downloading the new eSIM. I deleted the eSIM from my old phone already.

Reageer