.

Beantwoord

Verzamel topic: Foutcode 010 bij downloaden eSIM



Toon eerste bericht

67 reacties

@seren ik heb de vragen beantwoord (zie privébericht). Hoop wel dat er nu eindelijk een oplossing komt., kan al meer dan een maand deze eSIM niet gebruiken. Ook omdat dit probleem bij mij is opgetreden bij een al jaren in gebruik zijnde eSim en niet bij het installeren van een nieuwe eSIM. Ik krijg ook geen foutcode. 
hoop ook dat dit de laatste keer is dat jullie naar deze info vragen

Reputatie 7
Badge +6

I am having a problem with this too, trying to migrate the phone number from an old iPhone to a new one. App version 4.4.1, gets stuck on “Momentje alsjeblieft...” when downloading the new eSIM. I deleted the eSIM from my old phone already.

Hi @paulius.

This morning, we experienced a separate issue with the eSIM where some customers had difficulties installing it. This might be the reason why it was not working for you. I’ve been informed by our developers that this issue has since been resolved. Therefore, I would like to ask you to try installing the eSIM again. If it still doesn't work (e.g., if you still get code 012), please let me know in this topic. If this is the case, I kindly ask you to fill in the questionnaire in my previous comment and send it to me via private message so I can forward this to our developers. Thanks!

Reputatie 7
Badge +6

@seren ik heb de vragen beantwoord (zie privébericht). Hoop wel dat er nu eindelijk een oplossing komt., kan al meer dan een maand deze eSIM niet gebruiken. Ook omdat dit probleem bij mij is opgetreden bij een al jaren in gebruik zijnde eSim en niet bij het installeren van een nieuwe eSIM. Ik krijg ook geen foutcode. 
hoop ook dat dit de laatste keer is dat jullie naar deze info vragen

Bedankt voor het toesturen van de vragenlijst. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit enorm vervelend is. Laten we verder communiceren via een privébericht. Dat is denk ik beter voor de overzichtelijkheid en zo kan ik je ook beter helpen.

Ik heb ook foutcode 012 bij installatie esim en omdat dit blijkbaar al een maand aan de gang is ga ik weg bij simyo. Ik moet wel bereik blijven namelijk

Dus vandaag oplossen of ik ben weg. Sorry.

012 probleem opgelost door Android up te daten.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Pvh69.

Ik begrijp dat dit erg vervelend is. Kun je controleren of je de nieuwste versie van de app en je telefoon hebt? Kun je mij een privébericht sturen met je gegevens? Dan help ik je daar verder.

Groetjes,
Seren

Reputatie 7
Badge +6

012 probleem opgelost door Android up te daten.

Heb dit antwoord net gemist met mijn vorige bericht, maar fijn dat het weer werkt. 

@Seren Ook ik ervaar het probleem waarbij ik geen Esim kan toevoegen en foutmelding 012 krijg. Kan jij mij zsm helpen aangezien ik niet voor een langere tijd onbereikbaar kan zijn. Alvast bedankt 

Reputatie 7
Badge +6

@Seren Ook ik ervaar het probleem waarbij ik geen Esim kan toevoegen en foutmelding 012 krijg. Kan jij mij zsm helpen aangezien ik niet voor een langere tijd onbereikbaar kan zijn. Alvast bedankt 

Hoi @NielsJacobsen,

Bedankt voor je bericht. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw gegevens? Dan help ik je daar verder.

Groetjes,
Seren 

Ik heb ook het probleem dat de tekst “momentje alsjeblieft” niet weggaat. Ik heb de app versie 4.4.1. Hoe los ik dit op??

Reputatie 7
Badge +6

Ik heb ook het probleem dat de tekst “momentje alsjeblieft” niet weggaat. Ik heb de app versie 4.4.1. Hoe los ik dit op??

Hoi @yoran02,

Wellicht komt dit doordat je een verouderde versie hebt van onze app. Versie 4.4.3 is op dit moment de meest recente app versie. Ik wil je vragen om je app daarom te updaten en het daarna weer opnieuw te proberen. Mocht het hierna nog niet werken hoor ik dat graag. Dan kijken we samen verder naar een oplossing.

Groetjes,
Seren

Pixel 7 pro, GrapheneOS. Simyo app versie 4.5.0. Ook zonder success versie 4.2.2 en 4.4.1 geprobeerd. Installeren van een eSIM lukt steevast niet, met foutcode 012.

Ik heb de eSIM in september zonder problemen kunnen installeren, en sindsdien gebruikt. Deze week brak ik mijn scherm, en heb ik daarom tijdelijk de eSIM op mijn oude telefoon gezet - door de app te installeren, “Instellingen”, “eSim aanvragen”. Dit ging zonder problemen.

Ik ga ervan uit dat ik niet twee telefoons kan gebruiken, en dat de eSIM in de tijdelijk kapotte telefoon, niet meer zou werken nadat ik een nieuwe had aangevraagd op een andere telefoon. Ik had hem natuurlijk nog wel gewoon in de telefoon staan, maar kreeg geen verbinding, en ik heb hem inmiddels verwijderd.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @OQD,

Bedankt voor je bericht. Wat balen dat het niet lukt om de eSIM te installeren! 

Na welke stap treed de foutcode precies op? Zit er nog een fysieke simkaart in te telefoon waar je de eSIM op probeert te installeren? Zo ja, dan mag je deze er even uithalen. Heb je ook een stabiele verbinding met het netwerk op het moment dat je de eSIM wilt installeren? 

Ik zie dat er heel vaak een aanvraag voor de eSIM is gedaan voor jouw aansluiting. Ik heb daarom alle aanvragen even getermineerd. 

Zou je opnieuw kunnen proberen om de eSIM te installeren? Mocht je de eSIM validatiecode niet ontvangen dan kan je mij hiervoor een privébericht sturen met jouw persoonlijke gegevens. Ik stuur de code dan naar je op! 

Groetjes,
Amy

De foutcode komt nadat ik heb gekozen of er al een simkaart inzit of niet. Ja, stabiele verbinding via WiFi en/of andere sim (heb het zowel met en zonder de andere sim geprobeerd).

Waar moet ik zien of ik de esim validatiecode heb of niet?

Kunnen jullie mij niet gewoon een QR plaatje sturen dat ik in de telefoon zelf kan toevoegen, zoals andere aanbieders dat doen?

Reputatie 7
Badge +6

De foutcode komt nadat ik heb gekozen of er al een simkaart inzit of niet. Ja, stabiele verbinding via WiFi en/of andere sim (heb het zowel met en zonder de andere sim geprobeerd).

Waar moet ik zien of ik de esim validatiecode heb of niet?

Kunnen jullie mij niet gewoon een QR plaatje sturen dat ik in de telefoon zelf kan toevoegen, zoals andere aanbieders dat doen?

Helaas werken wij bij Simyo niet met een QR-code om de eSIM te installeren. De enige manier is echt via de Mijn Simyo app. Ik lees dat mijn collega @Amy alle aanvragen voor de eSIM heeft laten termineren. Heb je hierna de eSIM opnieuw geprobeerd te installeren? Zo niet, adviseer ik je om de app eerst te verwijderen en daarna opnieuw te downloaden. Je kunt hierna de eSIM opnieuw installeren en deze FAQ: Hoe activeer ik eSIM? volgen. Als je de validatiecode niet kunt ontvangen kun je mij een privébericht sturen.

Mocht je er niet uitkomen wil ik je vragen om een screenshot te plaatsen in je reactie, dan kan ik even meekijken waar je vastloopt.

Ja, ik heb het sindsdien nog een keer geprobeerd. En nu net, zonder andere simkaart. “Enige sim”, “Begin Activity”.. “Oeps. Er ging iets mis tijdens je eSIM installatie. Foutcode 012”.

Ik wil jullie graag nogmaals vragen om een QR code. Of op zijn minst een versie van de app die foutberichten gedetailleerder opslaat of weergeeft? Jullie denken het zelf beter te weten, komen met een methode die in een bepaald percentage van de gevallen gewoon niet werkt, en bieden vervolgens geen oplossing. Spaar me de “wat vervelend dat het niet werkt! Probeer het nog een keer!”, alstublieft.

App opnieuw geinstalleerd. Versie 4.6.1.

Reageer