Skip to main content
StickyF.A.Q.

FAQ: Hoe activeer ik eSIM?

• February 13, 2023
  • 0 reacties
  • 14604 Bekeken
FAQ: Hoe activeer ik eSIM?
Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7

Update 8 januari 2026: Dit topic is bijgewerkt met de nieuwste informatie over het installeren van eSIM.

Met eSIM gebruik je je Simyo nummer zonder fysieke simkaart. Het installatieproces is snel en makkelijker te activeren via de Mijn Simyo app.

In dit topic leggen we uit wat eSIM is, hoe je eSIM installeert en beantwoorden we de meest gestelde vragen.

Wat is eSIM?

Een eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic simkaart meer nodig om te bellen, sms’en of internetten. De eSIM zit al ingebouwd in je telefoon.

Ondersteunt jouw toestel eSIM? Dan kun je hier direct gebruik van maken. Op onze website kun je controleren of jouw toestel geschikt is voor eSIM.

Hoe activeer ik eSIM?

Je activeert eSIM via de Mijn Simyo app, op het toestel waarop je je Simyo-nummer wilt gebruiken.

• Open de Mijn Simyo app en log in
  • Ga naar Instellingen > Simkaart
  • Kies voor eSIM installeren
  • Vanaf hier start de validatie van je eSIM.

Goed om te weten: bij Simyo werken we niet met QR-codes. Je installeert eSIM altijd via de Mijn Simyo app.

eSIM valideren

Vanaf nu activeer je je eSIM standaard via e-mailvalidatie. Dit is de snelste en meest eenvoudige manier.

• Je ontvangt automatisch een validatiecode per e-mail

• Deze code vul je in via de Mijn Simyo app

• Na de controle start direct de eSIM-installatie

E-mailvalidatie wordt aangeboden als je e-mailadres langer dan 14 dagen bij ons bekend is. Heb je je e-mailadres recent aangepast? Dan slaan we e-mailvalidatie over en bieden we automatisch een alternatief aan.

Wat als e-mailvalidatie niet kan?

We gebruiken altijd deze volgorde:

• E-mailvalidatie: standaard en het snelst
  • iDEAL validatie:  beschikbaar als je bankrekeningnummer langer dan 14 dagen bij ons bekend is
  • Validatie via de klantenservice: alleen als e-mail en iDEAL niet mogelijk zijn.

Zo zorgen we ervoor dat je eSIM altijd via de meest makkelijke optie geactiveerd kan worden, met de klantenservice als laatste vangnet.

eSIM overzetten naar nieuwe iPhone

Heb je een iPhone en wil je je eSIM overzetten naar een nieuw toestel? Dat kan ook eenvoudig via een Quick Transfer. In onze blog leggen we stap voor stap uit hoe dit werkt en waar je rekening mee moet houden:  eSIM overzetten naar nieuwe iPhone met Quick Transfer: zo doe je dat stap voor stap.

eSIM activatie op toestellen uit het buitenland

Op toestellen uit het buitenland kan het voorkomen dat het installeren van eSIM niet afgerond kan worden omdat de software dat niet toestaat. In dit geval kun je dus geen gebruik maken van eSIM. 

Overige vragen

Heb je een vraag over eSIM die hier niet tussen staat? Op deze pagina kun je alles teruglezen over eSIM.

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.