.

Beantwoord

Telefoon gestolen, simkaart blokkeren of niet?

  • 14 April 2014
  • 2 reacties
  • 587 Bekeken

heb een sim only maand abbo - telefoon is gestolen - als ik de sim kaart blokkeer loopt het abbo dan gewoon door???
icon

Beste antwoord door Dries 15 April 2014, 12:11

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ja, het abonnement loopt gewoon door. Het is echter toch aan te raden om toch je simkaart te blokkeren, want anders zou de dief eventueel misbruik kunnen maken van jouw aansluiting. Als jij je aansluiting niet blokkeert en iemand maakt kosten via je aansluiting, dan zijn die kosten voor jou!
Reputatie 2
Badge +6
Hoi pechvogel,

Welkom op het forum :)

Wel ontzettend balen dat het om deze reden is 😞 Wat Groentjuh zegt klopt en is belangrijk om rekening mee te houden. Zo lang jij je simkaart niet blokkeert, kan er gewoon mee gebeld worden en zijn de (eventuele) kosten voor jou... Ik raad je ten zeerste aan om je simkaart zo snel mogelijk te blokkeren op Mijn Simyo.

Om antwoord op je vraag te geven, ja 🙂 Je abonnement loopt gewoon door als je je simkaart blokkeert. Je kunt een nieuwe simkaart bestellen en die simkaart in een andere telefoon doen. Op die manier kun je weer bellen en gebeld worden met je eigen telefoonnummer. Je zou ook even kunnen wachten om te zien of je je telefoon terugvindt, voordat je een nieuwe simkaart besteld. Het is dus wel handig om in de tussentijd je huidige simkaart te blokkeren. Als je je simkaart terugvindt, kun je die zelf ook weer deblokkeren op Mijn Simyo.

Heb ik je dat zo goed uitgelegd of heb je misschien nog ergens vragen over?

Reageer