.

Beantwoord

nano simkaart activeren + pincode?

  • 26 October 2012
  • 61 reacties
  • 2923 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 5 reacties
Ik heb  vandaag mijn iPhone 5 ontvangen en wil die graag (het liefst nog voor het weekend) gaan gebruiken. Ik heb vanochtend mijn nanosimkaart geactiveerd, maar ik heb daar nog niks over gehoord. Wanneer wordt deze geactiveerd? En waar kan ik de pincode van mijn nanosimkaart vinden, want de pincode die bij Mijn Simyo staat werkt (nog?) niet.
icon

Beste antwoord door Arie 29 October 2012, 16:43

Bekijk originele reactie

61 reacties

Ik heb beide toestellen een half uuur power off laten staan, toen de iPhone 5 weer aangezet, en na invillen PIN-code kreeg ik verbinding met KPN netwerk.
Klonk als een logisch procedure om te proberen, maar in mijn geval werkt het niet. Dit bevestigt toch mijn eerdere vermoeden dat de technische migratie nog niet is voltooid of niet goed is gegaan. 

Edit: ik heb ook nog geen SMS gehad, dus blijkbaar is daar nog het wachten op. 
Badge
Hier lukt het ook niet. Driekwartier beide telefoons uit maar nog steeds hetzelfde probleem.

Ik heb net als mlusthof ook geen sms gehad.
Badge
Er staat bij mijn simkaart: simkaart niet geprovisioneerd.
Er staat bij mijn simkaart: simkaart niet geprovisioneerd.
Dat schijnt de standaardmelding te zijn als de simkaart niet op het netwerk kan aanmelden. Het wachten is dus tot de technische migratie voltooid is.

Waarom dit bij Simyo zo lang moet duren is mij een raadsel. Bij andere providers, als je bijvoorbeeld naar een winkel gaat, werkt het vrijwel meteen of hoogstens na enkele uren. Het is ook allemaal nogal verwarrend en tegenstrijdig wat er via de verschillende communicatiekanalen wordt gemeld.
Badge
Hmmm na een reset van de iPhone doet ie het! Joechei joechei!
Badge
Hmmm na een reset van de iPhone doet ie het! Joechei joechei!
Hoe bedoel je reset? Opnieuw uit en aan of echt het toestel herstellen?
Ook bij mij is de nano simkaart geactiveerd maar ik heb geen netwerk .ik kan niet bellen of gebeld worden.

Gr. Louise
Volgens mij is de conclusie duidelijk: iedereen die gisteren een activatie heeft aangevraagd is nog niet fysiek overgezet. Als ik het goed begrijp zou dat dus vandaag moeten gebeuren?

Mij werd aanvankelijk via Twitter aangegeven dat de nieuwe nano-simkaart rond het middaguur zou moeten werken.
Badge
Dat zou vandaag wel mogen gebeuren ja, loop de hele dag al met twee telefoons rond.
Dat zou vandaag wel mogen gebeuren ja, loop de hele dag al met twee telefoons rond.
Ik ook.

Jammer dat dit allemaal zo ontzettend verwarrend moet zijn. "De simkaart wordt binnen 1 werkdag geactiveerd", staat er letterlijk in de bevestigingsmail. Dat klopt dus niet, want een verzoek op werkdag 1 wordt pas op werkdag 2 uitgevoerd. Daar moet Simyo veel duidelijker in zijn. Als ik dat had geweten, dan had ik de activering van de nano-simkaart vrijdag al aangevraagd in plaats van de dag dat ik mijn iPhone 5 zou ontvangen. 

Edit:

Inmiddels is het bereik op mijn iPhone 4 weggevallen. Zou dit betekenen dat Simyo er nu mee bezig is?
Badge
Oude sim doet het niet meer, nano sim wel. Heb de Iphone 5 even opnieuw opgestart, heb alleen nog niet gebeld, maar internet doet het wel.
Ik kan jullie melden dat de nano-simkaart inmiddels werkt. Mobiel internet werkt, evenals bellen en gebeld worden. Rond 11.15 uur viel de oude simkaart uit en een kwartier later heb ik de iPhone 4 en 5 uitgezet. Een kwartier daarna de iPhone 5 weer ingeschakeld.
Reputatie 5
Badge +10
Beste Simyo gebruikers,

Als het goed is zouden de nano simkaarten die afgelopen vrijdag of maandag via de activatielink zijn geactveerd moeten werken. Indien dit niet het geval is, hoor ik het graag.

Groetjes,

Alex
Hoi Alex, zou je mijn sim kaart ook kunnen activeren. Wil graag gebruik maken van mijn iphone 5. Alvast bedankt.
sorry dat ik bij dit onderwerp reageer, maar kan op een of andere manier geen eigen topic maken, die pakt hij niet.

Mijn probleem is dat ik ben overgegaan van een simyo abbonement simkaart naar een simyo prepaid simkaart. Nu doe ik de nieuwe prepaid simkaart erin, ik voer de pincode die op ' mijn simyo' staat in, en hij zegt dat deze niet goed is. Wat moet ik nu doen? Het gekke is dat hetzelfde nummer maar dan abbonement (andere simkaart) het nog steeds doet. Ik heb nog 1 poging over bij mijn nieuwe prepaid simkaart. Ik  hoop dat iemand me kan helpen. Alvast bedankt.
Badge +2
Beste Sandero,

Uit onze gegevens blijkt dat je simkaart reeds is geactiveerd. Wij gaan er van uit dat het probleem is opgelost. Laat ons even weten als dit niet het geval is.

Groetjes,

Arie
Badge +2
Beste Kimm,

Zou je mij een privéberichtje kunnen sturen met het simkaartnummer van je nieuwe prepaidsimkaart. Ik zal dan kijken wat de juiste pincode is.

Groetjes,

Arie
zou u mijn nano sim ook kunnen activeren?
groetjes
Beste Arie,

Zou u mijn nano-simkaart ook kunnen activeren?
Ik wacht al een tijdje...
Hallo Arie,

Ik heb hetzelfde probleem. Waarschijnlijk is het erg druk met de introductie van de iPhone 5. Zou je mijn nano-simkaart ook kunnen activeren?
Alvast bedankt.

Groet!
Beste Arie,

Zou je ook even naar die van mij willen kijken?

Alvast bedankt
Reputatie 2
Badge +1
Hey rwlucas, ArjanM, PvanO en Jimmyhuiskes,

Volgens onze gegevens zijn jullie simkaarten reeds geactiveerd. Zou je even kunnen bevestigen dat alles naar behoren werkt?
Yep het werkt nu! Dank! Ik wacht alleen nog even met mobiel internet tot mijn abonnement is overgezet, dus die werking kan ik niet bevestigen, maar dat zal vast goedkomen.

Groet,
Arjan

Hey rwlucas, ArjanM, PvanO en Jimmyhuiskes,

Volgens onze gegevens zijn jullie simkaarten reeds geactiveerd. Zou je even kunnen bevestigen dat alles naar behoren werkt?
Hallo,

Ik zou ook graag mijn nieuwe Iphone 5 willen gebruiken.
Gisterochtend de nanosim geactiveerd maar tot op heden geen reactie.

Kun je voor mij ook even op het knopje drukken, please ;-)

mvg,
Mex
Beste Simyo,

Ik heb op 06-11-2012 rond 10:00 mijn nano sim laten activeren. Hij is vandaag nog steeds niet geactiveerd. Kan dit probleem zo spoedig mogelijk worden verholpen? Ik heb mijn smarhtphone nodig voor gebruik.

Met vriendelijke groet,

Buisman

Reageer