.

Beantwoord

Mijn Simkaart wordt opeens niet meer gedetecteerd (Samsung S4). Wat kan ik doen?


Goedendag,
Sinds gisteren kan ik mijn telefoon (Samsung Galaxy S4) niet meer gebruiken, omdat hij opeens problemen heeft om mijn simkaart te herkennen. Ik heb inmiddels met drie toestellen de simkaarten uitgewisseld en alleen mijn Simyo simkaart in mijn telefoon geeft problemen. In verschillende forums lees ik dat dit te maken kan hebben met een te dunne simkaart, ik heb echter de simkaart en het toestel al twee jaar. Erg vreemd dus allemaal. Kunnen jullie mij hiermee helpen of krijg ik nu ook een dikkere simkaart opgestuurd? Voordat ik een nieuwe telefoon koop, lijkt mij dat in ieder geval het eerste om uit te testen. Overigens heb ik al geprobeerd om met verschillende papiertjes achter de simkaart de dikte aan proberen te passen. Bij 1 dikte bleef hij 5 minuten actief, maar daarna gaf hij weer aan dat ik moest herstarten. Dat trucje werkt dus niet... :-(
En is er iets bekend over hoe dit probleem van het ene op het andere moment kan optreden?
Op dit moment heb ik mijn sim tijdelijk in de telefoon van mijn dochter gestopt en zijn haar sim in mijn S4. Maar dat is geen wenselijke situatie ivm de persoonlijke instellingen op de telefoons.
Ik hoor graag van jullie! Vriendelijke groet.
icon

Beste antwoord door Samantha 8 May 2017, 12:24

Bekijk originele reactie

10 reacties

Badge +7
Hoi Wensleeuwtje,

Welkom op het Simyo forum :)

Oei, wat vervelend dat je problemen hebt met je Simyo simkaart in je Samsung Galaxy S4! Dit heeft waarschijnlijk inderdaad te maken met de dikte van je simkaart. Onze simkaarten zijn over het algemeen net iets te dun voor de simkaart houders van de Samsung S4. Dit kan een hele tijd goed gaan, maar als je simkaart om de een of andere reden een beetje los komt te zitten, is het heel moeilijk om hem weer vast in je telefoon te doen.

Ik kan het me heel goed voorstellen dat het niet wenselijk is dat jij nu met de telefoon van je dochter rondloopt, en zij met die van jou. Daarom heb ik gratis een dikkere simkaart naar je opgestuurd. Deze heb je binnen 3 werkdagen thuis. Je kunt hem helaas niet zelf activeren, maar dit kunnen wij gelukkig wel voor je doen. In de bijbehorende brief wordt dit verder uitgelegd.

Hopelijk zijn met deze nieuwe simkaart je problemen opgelost. Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Samantha
Hai samantha,
Wat fijn dat je mij gelijk een andere simkaart opstuurt! Bedankt! Ik hoop echt dat het probleem daarmee wordt opgelost... Ik houd je zeker op de hoogte!
Groetjes Murat
Reputatie 7
Badge +10
Hi Murat,

Ik hoop ook dat het werkt! Namens Samantha: graag gedaan. Laat je 't ons nog weten?

Groetjes,
Jihane
Hallo dames, de simkaart lag dinsdag al op de deurmat. Super! Maar...... ik/jullie kunnen hem nog niet activeren 😞 Dus ik heb het nog niet uitgeprobeerd.
Ik snap niet helemaal wat het probleem is, maar ik kan hem dus ook niet activeren op Mijn Simyo. Vandaag zou ik er over worden teruggebeld, maar het is nog wachten geblazen. Misschien dat ik toch stiekem zelf weer ga bellen :8
Toch maar opnieuw gebeld naar het nummer uit de brief. Deze keer was het iemand die mij direct kon helpen. Hij heeft de nieuwe SIMkaart geactiveerd. Het resultaat vreesde ik al: mijn telefoon herkent hem nog steeds niet. Nieuwe SIM in de telefoon van mijn dochter gestopt (inmiddels loop ik nl. al drie dagen met haar telefoon op zak zodat ik in ieder geval bereikbaar ben) en daarin doet hij het gewoon.
De combinatie SIMYO SImkaart/Galaxy S4 is dus momenteel voor mij geen gelukkige. Jullie collega die de SIMkaart activeerde gaf net aan dat hij collega's zou gaan vragen wat het probleem zou kunnen zijn. Hij belt mij hopelijk zo meteen nog terug (althans dat beloofde hij :?
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Wensleeuwtje,

Ik ben blij om te horen dat het inmiddels is gelukt om je vervangende simkaart te activeren! Wel erg vervelend dat je nog geen gebruik kunt maken van je simkaart. :(

Ben je inmiddels gebeld door mijn collega? Ik zie namelijk alleen dat mijn collega je vroeg om een plakbandje op je simkaart te plakken. Mogelijk dat je simkaartconnector te ruim is waardoor zelfs je dikkere simkaart geen contact maakt. Kun je dit uitproberen?

Blijft het probleem bestaan? Dan kun jij je telefoon het beste laten nakijken door een telefoonwinkel.

Laat je mij weten wat de uitkomst is van de bovenstaande instructie?

Groetjes,
Asma
Hallo Asma, bednakt voor de interesse.
Ik ben gisteren inderdaad netjes op tijd teruggebeld. Het plakken van plakband was inderdaad zijn (laatste) advies. En net als bij mijn oude simkaart werkte dit niet. Inmiddels ben ik inderdaad langs een telefoonreparatiewinkel gegaan. Hij dacht dat het vermoedelijk aan de SIMkaartreader zou liggen. Dat zou mij 35,- kosten, ik blij! 😃 Vandaag met goede moed naar de winkel, maar jammer genoeg weer zonder resultaat. Hij doet het nog steeds niet.
Volgens de winkel kan het nu alleen nog maar een hardwareprobleem zijn. Iets met loszittende soldeerpuntjes o.i.d.
Maar nu vraag ik je: waarom doen alle ander SIM-Kaarten het wél in mijn telefoon en die van SIMYO niet meer???!!! Dat begrijp je toch niet? Ik snap wel dat een telefoon een zeer complex product is, maar ik blijf het toch vaag vinden. De kans dat mij telefoon niet meer te redden is, acht ik inmiddels bijna 100%. Ik ga nog wat trucjes uithalen met de reparateur, maar daarvoor moet ik eerst een backup van mijn telfoon maken, aangezien volgens hem de kans bestaat dat hij het daarna helemaal niet meer doet.

Andere optie is om mijn SIMYO abonnement op te zeggen en een provider te kiezen waarvan de simkaart wel werkt.
Daar ga ik nog even over nadenken. Ik houd jullie op de hoogte!
Badge +7
Hoi Wensleeuwtje,

Wat jammer dat het plakbandje en het bezoekje aan de reparateur niet hebben geholpen 😞

Helaas kan ik je vraag niet echt beantwoorden. De combinatie Simyo simkaart - Samsung Galaxy S4 is vaak niet zo'n gelukkige. We weten dat dit voornamelijk komt doordat onze simkaarten iets dunner zijn dan de simkaarten van de meeste andere providers. Over het algemeen geeft dit geen problemen, behalve wanneer je een Samsung Galaxy S4 hebt. Dit probleem speelt ook niet met alle S4's, er zijn ook gebruikers van deze telefoon die nooit problemen hebben met de Simyo simkaart.

Vaak valt dit op te lossen door een een dikkere simkaart op te sturen, maar jammer genoeg werkt dit niet altijd. Ik vermoed dat dit ligt aan wanneer je telefoon gemaakt is. Misschien zijn de machines bij elke lichting net iets anders ingesteld, waardoor we bij de ene telefoon dit probleem wel hebben, en bij de andere niet.

De conclusie is in ieder geval dat het formaat van de Simyo simkaart en die van de simkaart reader van jouw telefoon niet goed samen gaan. Dit wil niet zeggen dat er iets mis is met je telefoon, gelukkig!

Als je om deze reden over wilt stappen naar een andere provider, kan ik dit heel goed begrijpen. Al zou het natuurlijk ontzettend jammer zijn :(

Laat je weten of de reparateur nog iets voor je kon betekenen? Ik hoop van wel!

Groetjes,
Samantha
Hoi Samantha, bedankt voor de heldere uitleg. Inmiddels heb ik een nieuwe telefoon gekocht. Ik durfde de riskante reparatie niet aan. Overstappen was ook een optie, maar ik kon mijzelf een nieuwe telefoon veroorloven. Was wel een dure oplossing maar nu kan ik weer een paar jaar vooruit. Bedankt voor alle reacties en het meedenken. Doei
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Wensleeuwtje,

Dat is een mooie oplossing 😉 Dan zit je inderdaad voor de komende tijd wel goed. Fijn dat jouw Simyo simkaart wel werkt in je nieuwe telefoon en dat we je voorlopig dus ook als klant mogen houden! Mocht je in de toekomst nog eens hulp nodig hebben, dan weet je ons te vinden.

Groetjes,
Angela

Reageer