.

Beantwoord

Melding "simkaart verwijderd" in Android telefoon, wat kan ik doen?

  • 6 October 2015
  • 7 reacties
  • 1985 Bekeken

Hoi,
Mijn gsm geeft regelmatig aan dat de simkaart verwijderd is.
Alleen een herstart van de phone verhelpt dat.
Maar dat is minimaal 5 keer per dag nodig.
Vervelend.
Ik heb geen mogelijkheid om de simkaart in andere toestellen te testen.
(Vrienden en familie hebben een ander formaat kaartje.)
Wat kan ik doen of wie heeft een helpend antwoord?
B.v.d.
icon

Beste antwoord door Naomi 7 October 2015, 12:52

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi Dorus12,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend.
Zo een twee drie heb ik ook geen idee wat het probleem is en de oplossing.
Heb je je mobiel al een keer voor 15 minuten uitgezet en daarna weer aan? Heeft dit iets opgelost?

Graag je reactie.
Om uit te sluiten dat het aan de simkaart ligt kun je hem misschien een dagje in een andere telefoon plaatsen? Zelf vermoed ik dat het aan het contactje ligt waar je de simkaart insteekt. Als die niet goed werkt dan verliest hij het contact en vraagt hij steeds weer je pin zodra het contact er weer is. Is mijn vermoeden juist dan met het toestel naar de winkel waar je hem vandaan hebt.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Dorus12, welkom op het Simyo forum!

Fijn om te zien dat maikel.twinnie en Raytje al een paar goede tips hebben gegeven 🙂 Een test waarbij je je simkaart plaatst in een andere telefoon is heel belangrijk. Ook kun je een andere simkaart plaatsen in je eigen telefoon. Op deze manier kunnen we kijken of het probleem komt door je simkaart of telefoon. Als ik nu een nieuwe simkaart stuurt, dan hoeft dit niet meteen de oplossing te zijn. Zoals Raytje vertelt, kan het ook aan het contactpunt in je telefoon liggen.

Heb je misschien een SIM adapter of familie/ vrienden van je die je kan gebruiken?

@maikel.twinnie & Raytje; dank jullie wel voor de hulp 😃
Ik heb de gsm uitgezet, simkaart er twee uur uit gehad en daarna weer ingestoken.
Gsm weer opnieuw aangezet maar inmiddels 15 uur verder is ie alweer 4 keer de melding "simkaart verwijderd".
Dit heeft helaas niet geholpen "maikel.twinnie".

Zoals in de openingspost al aangegeven heb ik geen toestel (familie/vrienden) met hetzelfde simkaart formaat.
Dus daarmee testen kan ik niet.
In de winkel werkt de gsm natuurlijk wel (zal je altijd zien).
Ik moet hem dan achterlaten voor een duurtest.

Ik hoopte op een mogelijkheid dat Simyo kan zien, op afstand, wat er aan de hand is.
Ik vind het niet fijn dat mijn probleem gemarkeerd is als beantwoord.
Het is overigens een antwoord dat tegendraads is aan mijn openingspost.
Bonk met hoofd op tafel gevoel krijg ik daarvan.
Je vraag is waarschijnlijk als beantwoord bestempeld van uit Simyo omdat er behalve gegeven tips weinig aan te doen vanuit Simyo. Het betekend overigens niet dat het onderwerp gesloten is.

Op afstand zien wat er mis is zal niet gaan tenzij je zou zien dat er geen netwerk is. Zoals je het omschrijft doet mij denken aan een contact probleem. Mocht dat het niet zijn is misschien de chip versleten van de Simkaart. In dat geval heb je een nieuwe nodig. Maar dat is dus niet van afstand te zien.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Dorus12,

Sorry dat je het markeren van een antwoord als vervelend hebt ervaren. Dit is niet onze bedoeling geweest! Zoals Raytje aangeeft, markeren wij een bericht op het moment dat wij denken dat dit het meest gepaste antwoord is. In dit geval kunnen wij niet zoveel anders doen dan tips geven.

Vooral omdat jij niet kunt testen wat jouw simkaart doet in een andere telefoon en andersom, is het bijna niet mogelijk om te achterhalen waar het probleem precies zit. Jouw simkaart kan defect zijn of jouw telefoon. Het enige wat wij op afstand kunnen zien, is of jouw simkaart zich correct aanmeldt op het netwerk. Op de periodes dat jouw simkaart niet gelezen wordt, zal hij niet op het netwerk staan. Hieruit kunnen wij niet halen wat er nu precies defect is.

Je kunt eventueel zonder test een nieuwe simkaart bestellen via Mijn Simyo > Instellingen > Simkaart. De kosten hiervoor zijn €5. Ik kan je alleen niet garanderen dat dit de problemen gaat oplossen. Mocht het probleem met de nieuwe simkaart nog steeds voorkomen, kun je er vanuit gaan dat het probleem bij jouw toestel ligt. Hou je ons op de hoogte?

@Raytje, bedankt voor de duidelijke uitleg :)

Groetjes,
Angela

Reageer