.

Beantwoord

Klopt mijn pukcode niet?


De aan mij doorgegeven pukcode en pincode corresponderen niet Ik krijg steeds de melding foutieve pukcode
icon

Beste antwoord door Ali 25 June 2015, 13:50

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Hoi p-hofstede,

Welkom op het forum. Goed dat je hier je vraag stelt.

Erg vervelend dat je geen gebruik kon maken van je simkaart. Ik zie dat je per e-mail je nieuw pin- en pukcode hebt ontvangen. Het vreemde is dat je op 23 en op 24 juni codes van ons het ontvangen. Dit heeft vast voor verwarring gezorgd. Excuses daarvoor.

Ik heb je zojuist een e-mail gestuurd met de juiste gegevens. Laat je ons weten of het nu wel lukt?
Mijn pukcode 1x onjuist ingevuld. En nu werkt telefoon niet meer. Wat moet ik nu doen?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi JosMike,

Vreemd dat je telefoon na het foutief invullen van je pukcode niet meer werkt. Dit heb ik nog niet eerder gehoord. Wat voor telefoon heb je en wat voor melding krijg je als je de telefoon aanzet?

Groetjes, Tiury
Hoi Tiury,
Dank voor je antwoord. Het betreft de telefoon van mijn zoon. Blijkbaar heeft hij 3 keer de verkeerde simcode ingevoerd en uiteindelijk de verkeerde puk. Zijn sim werkt nu niet meer en niet zijn telefoon. Ff doorvragen na de eerste paniek loont wel merk ik. Groet, JosMike
Reputatie 4
Badge +10
Hoi JosMike,

Normaal gesproken kun je de pukcode maximaal tien keer invoeren. Bij een Samsung telefoon wordt de pukcode standaard niet geaccepteerd. Het is dus belangrijk bij zulke telefoons om de simkaart tijdelijk even te plaatsen in een andere. Je kunt vervolgens de pukcode nog een keer invoeren. De telefoon vraagt dan vanzelf om een nieuwe pincode die je zelf kunt verzinnen. Daarna hoor je de pincode nog een keer te herhalen. Als het een Samsung is, kan de simkaart dan even in een andere?

Je geeft aan dat de telefoon ook niet meer werkt. Wat bedoel je hier precies mee? Start de telefoon ook niet meer op en kun je geen gegevens meer invoeren? Is het mogelijk om een andere simkaart te testen in de telefoon van je zoon?

Laat je het weten?
Hoi Naomi,
Dank voor je reactie. Idd kan ik de pukcode wel invoeren als ik de simkaart in een ander toestel stop. Ik kan dan ook een nieuwe simcode invoeren. Verder kom ik echter niet. Hij vraagt dan weer voor de pukcode.
Grt, JosMike
Reputatie 7
Badge +10
Hoi JoseMike,

Hm, dat is lastig. Probeer je de simkaart te deblokkeren in een Samsung telefoon? Dit probleem wat je omschrijft komt met dit merk wel vaker voor. Heb je toevallig nog een andere telefoon tot je beschikking van een ander merk? Hierin zou het wel netjes moeten werken.

Groetjes,
Angela
Nee. Helaas. Origineel een htc. En ik heb als alternatief een huawei geprobeerd. Thnx en groetjes, Jos
Reputatie 6
Badge +10
Hoi JosMike,

Ik verwacht dat er dan zeker minimaal 8x verkeerd een pukcode is ingevoerd, waarna hij permanent is geblokkeerd. Omdat ik dit niet zeker weet, heb ik je voor dit keer een nieuwe vervangende simkaart toegestuurd. Je ontvangt deze met 2-3 werkdagen.

Laat je ons weten of deze het wel doet?

Groetjes, Tiury
Hoi Tiury, dat is heel fijn om te horen. Ik zal je zeker iets laten weten. Groet, JosMike
Reputatie 4
Badge +10
Hoi JosMik,

Bedankt dat je ons op de hoogte houdt 🙂
Beste Naomi en Tiury,
Vandaag heb ik de nieuwe simkaart ontvangen en geactiveerd. Hiermee is het gelukt om de telefoon weer te gebruiken. Mijn hartelijke dank voor jullie service! Groet, Jos
Reputatie 4
Badge +10
Hoi JosMike,

Top 🙂 Bedankt voor je terugkoppeling. Graag gedaan, we helpen je graag!

Hopelijk tot ziens op het forum 🙂

Reageer