.

Beantwoord

Kan simkaart niet lezen, hoe kan dat?

  • 23 September 2016
  • 35 reacties
  • 1234 Bekeken

Badge
hallo,

M'n vriend (die altijd onderweg is) heeft sinds woensdag een andere telefoon in gebruik. Alles goed en wel, maar sinds vanmorgen krijgt hij voortdurend de melding "kan simkaart niet lezen, opnieuw opstarten". Na het opnieuw opstarten werkt alles gewoon weer. Iemand enig idee waar dit door komt?? En hoe dit opgelost kan worden??

Nog even een aanvulling. ik heb 4G ook aangezet, maar de telefoon daar (nog) niet op aan kunnen passen, omdat mijn vriend nog altijd onderweg is en hij niet zo handig is met dingen om te zetten. Toen ik de simkaart erin deed, gaf het netwerk ook al direct 4G aan, terwijl ik dat pas 's avonds heb geactiveerd. Kan dit er ook mee te maken hebben?

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Jihane 25 September 2016, 15:10

Bekijk originele reactie

35 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi Esther,

Mooi dat je het een goede oplossing vind. Ik heb ervoor gezorgd dat de € 5,- voor de 4G bundel wordt vergoed!

Als je nog verdere vragen hebt, hoor ik het graag van je :)

Groetjes,
Caspar
Badge
Hoi Samantha,

Ja, dat zou een fijne oplossing zijn! Want om nou 5 euro te betalen voor een dienst die ik niet gebruik, vind ik ook erg zonde. Moet ik de bundel zelf stopzetten of doen jullie dat?

Alvast bedankt.

Groetjes,
Esther
Badge +7
Hoi Esther1971,

Wat fijn dat het in een andere telefoon wel goed gaat! Wel jammer dat je nu geen gebruik meer kunt maken van je 4G abonnement :(

Wil je daarom je 4G bundel stopzetten via Mijn Simyo? Dan heb je per 1 december geen 4G bundel meer. Dan wil ik je graag tegemoetkomen door de 4G kosten voor de maand november te vergoeden. Vind je dit een goed idee?

Groetjes,
Samantha
Badge
Hallo, even weer een berichtje. Sinds afgelopen dinsdagavond de simkaart in een andere telefoon gedaan en vooralsnog lijkt het goed te gaan. Enig nadeel is wel, dat ik in mijn bundel 4G heb en hier dus voor betaal, echter ondersteund de andere telefoon geen 4G en dus betaal ik deze maand voor een bundel die ik niet gebruik.. Kan dit nog aangepast worden? Ik hoor graag. Alvast bedankt.

Groetjes
Esther
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Esther,

Jammer dat je het op dit moment niet kan testen. Hopelijk binnenkort wel!

Ik snap heel goed wat je bedoelt, het is daarom handig als je het bijvoorbeeld een hele dag test. Ik heb verder je nieuwe simkaart gereset en opnieuw aangemeld op het netwerk. Doe even je toestel uit en aan om de reset te voltooien. Hopelijk dat dat nog helpt!

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Caspar
Badge
Dat gaat nu helaas niet. Omdat ik de telefoon niet in mijn bezit heb. Dat heb ik al eerder aangegeven. Overigens denk ik ook niet dat je dat direct kunt zien. Deze klachten zijn er niet de hele dag door. Soms gaat het 3 uur achter elkaar goed en soms gaat het 3 uur achter elkaar mis.

Groetjes
Esther
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Esther1971,

Wat ontzettend vervelend dat het probleem hiermee niet is opgelost! 😞 Jammer! Wil jij deze nieuwe simkaart tijdelijk in een ander toestel plaatsen om te controleren of 'ie het daarin wel zou doen? Met die informatie kunnen we dan verder!

Ik ben benieuwd.

Groetjes,
Jihane
Badge
het plaatsen en activeren van de nieuwe simkaart is inderdaad wel gelukt. Helaas is het probleem echter niet opgelost!!

Nogal altijd verschijnt de melding dat de simkaart niet gelezen kan worden. en dan kan je niet anders dan de telefoon opnieuw opstarten. Dit gebeurt soms wel 10 x op een dag. Soms vaker, soms terwijl we bellen, soms terwijl er niets gebeurt. Heel vervelend dus!!
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Eshter1971,

Ja we zijn elke werkdag tot 20:00 uur te bereiken. Volgens mij is het al gelukt omdat ik bij je aansluiting zie dat je simkaart actief is, klopt dat?

Groetjes,
Caspar
Badge
Hoi,

Gisteravond dus de nieuwe simkaart geplaatst en geactiveerd. Allemaal gelukt. Ik krijg alleen zojuist een berichtje dat het probleem dus nog niet is opgelost..... Zojuist verscheen er weer de melding "kan simkaart niet lezen, opnieuw opstarten".... Blijkbaar heeft een dikkere simkaart het probleem dus niet opgelost..
Badge
Hallo,

Ik wilde even laten weten dat het gelukt is
Badge
Even checken voor de zekerheid.... als ik jullie vanavond rond 19.45 via facebook een berichtje stuur om de simkaart te activeren, dan gebeurt dit ook dan?

Ik hoor het graag.
Groetjes Esther
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Esther1971,

Er zit een vervaldatum van een half jaar op. Als je 'm daarvoor activeert, dan komt het helemaal goed.

Je hoeft geen sorry te zeggen voor de vragen hoor... Daarvoor zitten wij hier. Dus als je nog vragen hebt, stel ze gerust ;)

Groetjes,
Caspar
Badge
hoi Jihane,

Dat komt maar zelden voor, maar zodra die mogelijkheid er is, zal ik jullie via facebook proberen te bereiken.

Even voor de zekerheid... Zit er een vervaldatum op deze simkaart? Dat is wel handig om te weten.

En sorry voor alle vragen en pb'tjes. En dank je wel voor het meedenken!! Wordt erg gewaardeerd!!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Esther1971,

Ik heb net ook jouw privéberichtje beantwoord hierover! Ik ben bang dat het ietwat moeilijk gaat worden, als jullie elkaar ver buiten kantooruren treffen. Wij zijn wel tot 20:00 nog bereikbaar via Twitter of Facebook. Mochten jullie elkaar rond 19:00 zien, dan is het nog heel goed mogelijk om ons via die kanalen te bereiken! Is dat een oplossing?

Groetjes,
Jihane
Badge
Hoi Ilias,

Dank je wel voor je hulp!

Ik was er al bang voor dat de oude dan direct vervalt. Ik ben er bang voor dat het dan niet gaat lukken met de nieuwe simkaart. Zoals al eerder gezegd heb ik de simkaart in mijn bezit en mijn vriend de telefoon. Dat is onze enige verbinding. Als ik de simkaart nu activeer, dan kunnen we niet meer bellen. En als wij elkaar treffen dan is dat veel al buiten de kantooruren en vaak laat op de avond....
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Esther1971,

Dat is geen probleem! Ik help je heel graag verder.

Als de nieuwe simkaart is geactiveerd, dan komt de oude meteen te vervallen. Verder is er geen tijd die wij aanhouden waarbij de simkaart na activatie in het toestel geplaatst moet worden. Dat heeft geen invloed.

Heb je nog vragen?

Groetjes,
Ilias
Badge
Hoi Ilias,

Sorry voor al mijn vragen..
Maar als jullie de nieuwe simkaart activeren, dan doet de oude het niet meer of wel?

En binnen hoeveel tijd na activeren van de nieuwe simkaart, moet de nieuwe simkaart in het toestel zitten?

Groetjes
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Esther1971,

Oei! Wat een lastige situatie. Ik kan begrijpen dat je je dan inderdaad zorgen maakt of het goed gaat.

Wij kunnen de simkaart echter al activeren zonder dat de simkaart in het toestel zit. Dat is geen enkel probleem. Je kunt dus altijd contact met ons opnemen en het simkaartnummer doorgeven. Dan activeren wij de simkaart en kan je gerust de simkaart plaatsen in het toestel. Deze moet het dan meteen doen.

Is dat goed?

Groetjes,
Ilias
Badge
Hoi Ilias,

Daar zit nou net het probleem. Ik heb de simkaart, maar de mijn vriend met telefoon reist door NL, België e Dtsl. Hij is bang dat wanneer hij de simkaart verwisseld dat er dan iets mis gaat, dus wil dit aan mij overlaten. Alleen weten we nooit van te voren wanneer we elkaar zien. Gisteren kreeg ik om 21.30 uur een berichtje dat hij in de buurt zou zijn, dus uiteindelijk was ik om 23.00 bij hem. Toen was er (begrijpelijk ook hoor) niemand meer online om de simkaart te activeren. Dus ik heb uiteindelijk de simkaart weer meegenomen. Wanneer wij elkaar weer zien.... geen idee. Kan morgen zijn, maar kan ook over 3 weken pas zijn. Maar hoe dan, ook is dit vaker buiten kantooruren en wel laat op de avond, dan dat dit overdag is.
Geen idee dus hoe dit op te lossen...
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Esther1971,

De simkaart moet inderdaad direct werken. Dat moet geen problemen opleveren. Je hoeft je niet druk te maken hierover. Ik weet zeker dat goed zal komen. Heb ik alle vertrouwen in.

Wij helpen je hier heel graag bij. Ik ben vandaag tot 17:30 uur online, dinsdag ook en woensdag tot 20:00 uur. Stuur gerust een privébericht en ik zal mijn best doen zo snel mogelijk te reageren.

We kunnen eventueel ook een belafspraak maken, zodat we je nog beter kunnen helpen. Kun jij je beschikbaarheid voor het bellen opsturen als je dat wilt?

Groetjes,
Ilias
Badge
Is er op dit moment iemand online??
Badge
Ok en kan ik ook zien wie van de moderatoren online is? En nog een vraagje? Al jullie de simkaart activeren en ik daarna de simkaart plaats en de pincode intoets, dan werkt het direct?
Ik moet het namelijk zelf plaatsen, mijn vriend is bang dat hij het verkeerd zal doen en dat er dan niets meer werkt.

Ik vind het allemaal wel een beetje eng. Deze telefoon is de enige verbinding tussen hem en mij. En als de simkaart niet op tijd door jullie wordt geactiveerd, dan kan het dus maar zo zijn, dat wij elkaar niet meer kunnen bellen..
Hoop dat jullie dit snappen en mij gerust kunnen stellen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Esther1971,

Goede vraag! Je kunt ook één van de moderatoren die reeds hebben gereageerd in dit topic (Sean, Ilias, of mij!) een privébericht sturen. Je vermeldt hierin het simkaartnummer, en dan kunnen wij de simkaart handmatig voor je activeren.

Laat je me weten of dit zo gaat lukken?

@ Friesian: Dankjewel voor je hulp!

Groetjes,
Jihane
Badge
Ok, ik ben bang dat het toch niet helemaal goed gaat. Ik het de nieuwe simkaart ontvangen. Maar nu moet ik voor het activeren eerst bellen met jullie. Maar ik weet nooit van te voren, wanneer ik mijn vriend zie. Dat ik kan soms zomaar een uur van te voren horen. En dat kan dus ook zomaar buiten de kantooruren zijn....
Als ik nu ga activeren werkt die oude simkaart niet meer en kunnen we dus ook niet meer bellen..
Is dan de enige optie een ander nummer nemen? Ik hoor graag van!

Groetjes
Esther

Reageer