Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Kan ik een extra prepaid simkaart aanschaffen?

  • 8 februari 2021
  • 18 reacties
  • 126 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik heb een jaar abonnement net bij jullie aangevraagd, aangesloten en bevestigd gekregen. Is het mogelijk om ook nog een extra prepaid simkaart met een ander nummer er bij aan te vragen? Omdat ik, als ik onderweg ben, liever niet met mijn kostbare iphone op pad ga. Het is dus puur een extra nummer, die ik voor nood wil gebruiken als ik onderweg ben. En de simkaart wil ik dan in een goedkopere mobiele telefoon doen. Zodat het minder erg is, als de mobiel gestolen word. Is dit mogelijk en mag dit? Mijn vaste mobiele nummer gebruik ik als huistelefoon. De prepaid is dus puur voor onderweg, zodat ik toch iemand kan bellen, als er iets is. Mvg Maaike Hofstra

icon

Beste antwoord door Ray 8 februari 2021, 07:08

Hoi @Maaike61 

Ja hoor, dat kun je gewoon hier doen. 

 

Bekijk originele reactie

18 reacties

Reputatie 7

Hoi @Maaike61 

Ja hoor, dat kun je gewoon hier doen. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Maaike61 

Ja hoor, dat kun je gewoon hier doen. 

 

Vergeet niet je eigen vriendendeal link niet te gebruiken bij het aanschaffen van een extra prepaid aansluiting!

Reputatie 7

@Maaike61 Jeetje, dan heb je daar een mooie mobiele telefoon en dan ga je deze niet gebruiken waarvoor deze is bedoeld? 

Heb je al eens nagedacht over een buitenshuisverzekering? Bij mijn verzekeringsmaatschappij heb ik voor een paar euro extra in de maand een buitenshuisdekking afgesloten, wat verlies, diefstal en schade aan apparaten als camera's, tablets, laptops en mobiele telefoons dekt.

Reputatie 1
Badge

Hoi Riko, ik heb daar geen verstand van. Maar de iphone die ik gebruik voor thuis, daar staan heel veel foto’s op. Een paar duizend. En die kan ik niet verliezen vanwege een online project waar ik aan meewerk. Mijn foto’s kan ik ook downloaden op de pc. Maar dat gaat steeds mis. Ik klik de foto’s aan en dat zijn er heel veel dus en toen ik klaar was, kreeg ik een foutmelding. Was er uren mee bezig geweest! Heel frustrerend. Maar zo’n verzekering is zeker weten handig. Stuur de link maar ff door dan! 🙏🏻😊

Reputatie 7

@Maaike61 Ja, een iPhone i.c.m. een Windows computer is dikwijls geen gelukkig huwelijk. Althans, een iPhone i.c.m. een Mac werkt heel intuïtief.

Daarnaast heb ik een NAS (Network Attached Storage) van Synology waar ik middels een app op mijn iPhone mijn foto's direct naar toe kan kopiëren en van deze NAS wordt ook nog eens elke avond op een vast tijdstip een backup gedraaid naar een NAS van mij op een externe locatie. Zo weet ik in ieder geval zeker dat ik mijn foto's niet kwijt ben als er met een van deze apparaten iets mocht gebeuren. Dat is wel een heel gerust gevoel ;). Je zou eens om je heen (familie, buren, vrienden), op gepaste afstand natuurlijk, moeten vragen of zij je hierbij kunnen helpen en/of hoe zij hier mee omgaan.

Wat betreft de buitenshuisdekking zou je gewoon even met je verzekeringsmaatschappij contact moeten opnemen waar je ook je inboedel verzekering hebt onder gebracht. De kans is groot dat die maatschappij ook een buitenshuisdekking kan bieden.

Reputatie 1
Badge

Rico dat heb je goed voor elkaar! Ik heb een inboedel verzekering. Ik zal eens informeren daarover. 
Hoe NAS dus precies werkt, begrijp ik niet zo goed. Ben niet meer zo jong… LOL… En verder ben ik helaas alleen. Door omstandigheden weinig kontakt met familie enz. Maar misschien lukt het wel om er uit te komen iig. Dank je wel voor je reactie! 

@RicoK en @Maaike61 

Citaat RicoK: 

Ja, een iPhone i.c.m. een Windows computer is dikwijls geen gelukkig huwelijk. Althans, een iPhone i.c.m. een Mac werkt heel intuïtief. 

******

Omdat ik geen praktische ervaring heb met een IPhone is het dan niet eenvoudiger om een back-up op de computer te hebben EN op een usb geheugenstick. Ik heb dat ook als back-up mocht er met de W10 Asus laptop iets misgaan. 

Reputatie 7

@Friesian @Maaike61 Hoe het nu precies zal kunnen gaan met een iPhone i.c.m. een Windows machine weet ik zo 1-2-3 niet. Daar zou ik echt in moeten gaan duiken.

Maar als je je foto's en op de iPhone en op de computer hebt, dan staan deze dus al op twee ‘locaties’, wat dus al veilig is tegen diefstal, verlies, etc etc. Alhoewel het wordt niet aangeraden om zowel de bron, dus de iPhone en de back-up, de Windows machine, in een zelfde ruimte te hebben staan. Dit, omdat je dan bij een brand of andere grote calamiteit nog steeds alles kwijt bent. Maar goed, hoe groot is de kans daarop....

iCloud of een andere Cloud dienst een optie...

Reputatie 7

@Ron H Het probleem met Cloud-opslag is, dat veel van deze diensten, ik weet zo 1-2-3 niet exact welke wel en welke niet, een vorm van compressie op foto's en video's toepassen. Dit betekent dus als je bijvoorbeeld je telefoon kwijt bent, je nooit meer bij je foto's in het originele formaat kunt.

Ik, persoonlijk, houd mijn privacy gevoelige documenten liever in eigen beheer. Met mijn NAS heb ik zo mijn eigen ‘Cloud-dienst’ :wink: .

Edit: Ook is het maar de vraag of je wel de eigenaar blijft, e.e.a. afhankelijk van waar de cloud-dienst haar servers heeft staan. En dan hebben we het ook niet gehad over de veiligheid. Zelfs iCloud kwam een tijdje terug negatief in het nieuws, waarbij foto's van celebs waren gestolen.

Zoals je welicht kunt lezen, ik heb het niet op externe Cloud-opslag...

Reputatie 7
Badge +6

Hi Maaike61,

 

Welkom terug op het Simyo Forum! 

 

Ik lees dat je al enorm goed bent geholpen door een heleboel Forum Experts! Mochten we je nog ergens bij kunnen helpen hoor ik het graag!

 

Bedankt allemaal voor het meedenken en de extra tips! 

 

Groetjes,

Tessanne 

Reputatie 1
Badge

Dank jullie wel voor de oplossingen die jullie aandragen! Mijn icloud opslag is vol en ik kan daardoor ook mijn email van icloud niet meer gebruiken. Op mijn iphone heb je ook een app notities en die is ook verbonden met icloud. Ik heb nu maar een gmail account ook ingesteld bij notities. Zodat ik daar altijd eerst mijn teksten kan plaatsen. Maar ik ga proberen alles nog een keer op een externe harde schijf te zetten. En dan de foto’s die ik moet bewerken eerst op de computer downloaden of rechtstreeks op de harde schijf! Ik maak niet vaak een back up. Dat moet ik wel doen natuurlijk. Ook heb ik usbsticks met mijn documenten en belangrijke foto’s. 

Reputatie 7

@Maaike61 Omdat het me toch niet lekker zit, heb ik toch even gegoogled naar een oplossing. Die oplossing is wellicht eenvoudiger dan gedacht/ik dacht….

Het zou (vrij) eenvoudig moeten zijn om foto's vanaf de iPhone naar een Windows machine te exporteren. En nu ik dit zo schrijf, denk ik, natuurlijk is dat mogelijk, er zijn genoeg mensen die alleen een iPhone gebruiken en verder geen Apple apparatuur hebben.

Zie bijvoorbeeld hier: https://support.apple.com/nl-nl/HT201302#importpc of hier: https://www.seniorweb.nl/artikel/foto-s-overzetten-van-iphone-naar-computer

En vanaf de Windows machine kun je dan doen wat je wilt met de foto's, zoals bewerken, back-uppen, etc.

Succes!

Dit is echt niet on de iPhone te bashen, dat doe ik nooit want wie weet komt er dadelijk een vrachtwagen Apple fanboys met Bossche bollen en appleflappen. Maar een Android telefoon is over het algemeen flink uit te breiden met een microSD met giga veel geheugen. 

Reputatie 7

@Friesian Dat zou je inderdaad mogelijk een nadeel van een iPhone kunnen noemen.

Reputatie 6
Badge +5

Het is maar net waar je behoefte aan hebt.. Ik heb een iPhone 6S met 64GB geheugen en ik heb daar echt genoeg aan. Als je 10.000 liedjes wil opslaan dan kan ik me voorstellen dat je aan 64GB niet genoeg hebt, maar ik heb Spotify Premium 😄 En als ik de melding krijg dat m'n opslag vol is dan weet ik dat het tijd is om m'n foto's en filmpjes te verwijderen. Even Google Photos een nachtje laten draaien en weg ermee 😁

Reputatie 1
Badge

RicoK dank je wel voor de link’s! Daar kan ik wel wat mee! 

Reputatie 7

@Maaike61 Fijn! Succes ermee.

Overigens, het is wel ‘grappig’ hoe zo'n door jou gestelde vraag kan uitmonden in iets heel anders, waar je dan ook mee geholpen bent ;)

Reageer