.

Beantwoord

Waar blijft mijn vervangende simkaart?

  • 26 January 2016
  • 19 reacties
  • 255 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 23 reacties
Ik heb vorige week woensdag een nieuwe simkaart besteld. Het is inmiddels dinsdag en ik heb nog niks op de deurmat. Waar blijft hij?
icon

Beste antwoord door Sean 26 January 2016, 10:24

Bekijk originele reactie

19 reacties

Reputatie 5
Badge +8
Hoi Ryry,

Wat vreemd dat jouw vervangende nog niet is bezorgd. Hij is namelijk na de bestelling meteen op de post gegaan. Ik zie wel dat je vlak daarvoor een adreswijziging hebt doorgevoerd. Zou je voor mij even willen controleren of dit goed is gegaan? Als dit klopt, zal ik een nieuwe simkaart opsturen.

Groetjes,
Sean
Badge
Hoe moet ik dat dan controleren? Ik heb nogsteeds niks binnen.
Badge
Als je bedoeld te vragen of ik mijn mijn adres correct heb ingevuld is het antwoord ja. Of jullie dit ook succesvol hebben weten door te voeren en de simkaart naar het nieuwe adres hebben opgestuurd weet ik niet, maar schijnbaar niet. Mijn huisnummer is 113 en de toevoeging is 65. Misschien is het een idee dat jullie een streepje tussen die twee getallen zetten? Buiten dat het erg vervelend is dat ik hierdoor al een week niet kan bellen/internetten, betaal ik dus voor niks abbonementskosten, omdat ik hierdoor mijn bundel deze maand niet kan opmaken. Na het afgelopen jaar een aantal onterechte rekeningen van boven de 150 euro van jullie te hebben ontvangen is dit overigens de zoveelste slechte ervaring die ik heb met jullie.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi ryry,

Wat vervelend dat je simkaart niet goed is aangekomen 😞. Ik heb je adres opnieuw ingevoerd en gelijk een vervangende simkaart jouw kant op gestuurd! Hopelijk heb je deze nog voor het weekend binnen, al kan dit ook zaterdag worden.

Verder is het raar dat je rekeningen van boven de € 150,- hebt. Je zegt dat deze onterecht zijn, hoe bedoel je dit? Ik wil je adviseren om op Mijn Simyo je verbruik na te gaan en wellicht je bundels aan te passen. Dit kunt je elke maand gratis doen!

Houd je ons op de hoogte van de levering van de simkaart?

Groetjes, Caspar
Badge
Bedankt Caspar. Ik was even bang dat het nog een week ging duren. De reden dat ik ook op anderen topic ben begonnen is omdat ik gister dus niks meer heb gehoord van de vorige Moderator en daardoor een dag langer zonder Sim zit.

Wat betreft de torenhoge kosten, (IIg. meerdere keren boven de 120) vrees ik dat ik dat geld nooit terug te zien, gezien simyo haar fout niet toegeeft. Zo vreemd is het niet wanneer je bedenkt dat er heel wat soortgelijke klachten staan op het forum. Wat ik in ieder geval zekerweet is dat Simyo niet consequent is in het versturen van herrineringssmsjes bij het overschrijden van de bundel. (Terwijl dit wettelijk verplicht is). Ik hoef dus ook niet allemaal scenarios te horen over hoe misschien mijn smsinbox vol zat, en dat ik misschien een programma op mijn telefoon moet zetten om het dataverbruik bij te houden etc. Ik betaal wel.

Ik snap echter dat het uw taak is om te doen alsof Simyo daar geen fout in kan hebben gemaakt, en het probleem verder af te wuiven als een fout van de klant. Ik hoef die discussie verder niet opnieuw aan te gaan. De klant blijft wel gewoon die absurde bedragen betalen, al lang blij als ik na langer dan een week niet te kunnen hebben bellen weer een geschikte simkaart krijg. Fijn weekend alvast.
Badge
Nogsteeds niks binnen. Halve bundel weer niet kunnen gebruiken afgelopen maand.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Ryry,

Wat vervelend dat je simkaart nog steeds niet binnen is. Mijn collega heeft donderdag een nieuwe simkaart voor je besteld en met een levertijd van 3 werkdagen zou het heel goed kunnen dat de simkaart morgen binnenkomt. Vandaag wordt er namelijk geen post bezorgd.
Omdat je al die tijd geen gebruik hebt kunnen maken van je aansluiting ga ik kijken hoe we je tegemoet kunnen komen in de kosten van deze maand. Wil je ons morgen laten weten of de simkaart binnen is?

Groetjes,
Sean
Badge
Dit is werkelijk een nachtmerrie. Nogsteeds niks binnen. Ik ontvang AL mijn andere post wel op dit adres. Ik mis nu al langer dan 2 weken allerlij belangrijke oproepen, en mijn werk lijd hier inmiddels flink onder.


Ik snap niet wat er zo moeilijk is ik krijg al mijn post op hetzelfde adres. Heeft jullie systeem er moeite mee dat de toevoeging van mijn adres geen letter maar een cijfer is? Huisnummer 113 - 65 dus. Dit is geen probleem voor al mijn andere post.

Dit is serieus de slechtste service die ik OOIT heb meegemaakt met een bedrijf. Ik krijg dus gewoon het product waar ik voor betaal niet.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Ryry,

Het is heel jammer dat je onze service als slecht ervaart. Er is twee keer een simkaart opgestuurd en deze worden gewoon verzonden via Post NL. Wat er daarna is fout gegaan kan ik helaas ook niet achterhalen.
Ik heb zojuist een derde simkaart, met daarop handgeschreven het juiste adres, op de bus gedaan.

Je hoeft uiteraard niet te betalen voor de simkaarten die je niet hebt ontvangen en ook niet voor de simkaart die er nu aankomt. Onze excuses voor het ongemak!

Groetjes,
Sean
Badge
Bedankt Sean,

De handgeschreven envelop is wel aangekomen. Ik heb dus inmiddels de simkaart, maar als ik op simyo.nl het simkaartnummer invul staat er elke keer "het opgegeven simkaart nummer is onjuist". Ik hoop niet dat ik te onvriendelijk overkom, ik ben flink gefrustreerd door dit alles. Kunnen jullie dit simkaartnummer probleem oplossen anders kan ik nogsteeds niet telefoneren.
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Ryry,

Ik snap heel goed dat je gefrustreerd bent. Gelukkig is de handgeschreven envelop wel aangekomen! Je bent heel dichtbij om gebruik te maken van je simkaart. De simkaart is namelijk al geactiveerd. Je hoeft alleen nog je pincode in te voeren die op Mijn Simyo staat. In het topic 'Simkaart nummer verkeerd, hoe kan dit?', heb ik ook al antwoord gegeven :)

Groetjes, Angelica
Badge
Bedankt Angelica, maar helaas werkt het nu nogsteeds niet.

De pincode uit Mijn Simyo werkt inderdaad om de kaart te unlocken. Maar vervolgens kan ik niet op het netwerk. Zowel bellen/smsen als 3g werkt niet. aan en uit geprobeerd te zetten en ook In meerdere telefoons geprobeerd, werkt niet.

Inmiddels drie weken onbereikbaar. Kijken jullie nog even of jullie me mijn bundelkosten die ik vorige maand niet heb kunnen gebruiken kunnen vergoeden?

Heel jammer dat het zo moet gaan. Gewoon echt een rotmaand hierdoor, ga binnenkort kijken naar andere providers.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ryry,

Het is enorm jammer dat het zo loopt. Dit is een uitzonderlijke situatie die anders niet voorkomt.

We hebben de simkaarten en de bundel voor vorige maand voor je vergoed. Deze kosten hoef jij natuurlijk niet te betalen. Ik heb jouw simkaart handmatig opnieuw aangemeld op het netwerk. Zou jij jouw telefoon willen uitzetten en na 10 minuten opnieuw op willen starten? Ik hoor graag van je of het werkt.

Groetjes,
Angela
Badge
Bedankt Angela ik heb dat nu weer een paar keer geprobeerd met verschillende telefoons. Doet het gewoon niet hoor.
Badge
Het ergste vind ik dat er zo traag word gereageerd word elke keer. Ik ben inmiddels al bijna een maand onbereikbaar ben kan ik dus ook jullie klantenservice niet bellen. Een beetje prioriteit zou dus wel op zijn plaats zijn. Elke keer wacht ik weer twee dagen en krijg dan een advies zoals: Ja probeer anders je telefoon nog even een keer tien minuten uite te zetten en opnieuw op te starten. Vervolgens geef ik aan dat ik dat heb geprobeerd en kan ik weer twee dagen wachten om vervolgens nog een keer dat advies te krijgen. Die kaart werkt gewoon niet.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi ryry,

Nou, dat de frustratie op begint te borrelen kan ik me echt meer dan voorstellen. Kun je via een privébericht het exacte simkaartnummer sturen dat er op de simkaart staat dat je van ons hebt ontvangen? Ik ga dan meteen met de technische afdeling na waarom deze simkaart niet werkt.

Alvast bedankt voor je reactie!

Groetjes, Tiury
Reputatie 6
Badge +10
Hoi ryry,

Ik heb zojuist weer gereageerd op je privébericht 🙂. Alles zou weer naar behoren moeten werken als je de telefoon met nieuwe simkaart even opstart.

Groetjes, Tiury
Badge
Bedankt Tiury,

Je hebt het opgelost. Kunnen jullie me een vergoeding bieden voor het ongemak?

Met dank en groet,
Ry
Reputatie 6
Badge +10
Hoi ryry,

Nou, dat is erg mooi om te horen! Eindelijk weer bereikbaar! Natuurlijk hebben we de gepaste vergoeding zoals Angela heeft gedaan al verwerkt 🙂.

We hebben de simkaarten en de bundel voor vorige maand voor je vergoed. Deze kosten hoef jij natuurlijk niet te betalen.

Maar na het teruglezen van het verhaal, vind ik het een mooier gebaar om iets meer voor je te doen. Ik ga het eens overleggen met mijn supervisor. Hou jij je (misschien een gevoelige snaar) brievenbus in de gaten?

Groetjes, Tiury

Reageer