.

Beantwoord

Samsung Galaxy S4 geeft melding: geen simkaart. Kan iemand mij helpen?


Hallo,
Ik heb een Samsung galaxy S4 en ik krijg steeds een melding dat er geen SIM kaart gevonden is en als ik iemand probeer te bellen staat er dat ik niet aangemeld ben bij het netwerk. Ik heb geprobeerd om de SIM kaart in een ander toestel te zetten en die deed het toen goed.
Hopelijk kan iemand mij helpen om die SIM kaart te activeren.
Vriendelijke groet Petar
icon

Beste antwoord door Ruud 7 May 2015, 16:23

Bekijk originele reactie

22 reacties

Hallo,

Zoals u omschrijft: "Ik heb geprobeerd om de SIM kaart in een ander toestel te zetten en die deed het toen goed". Doet mij vermoeden dat er met de Simkaart niks mis is. Ik denk dat het aan de Simkaart lezer van de S4 ligt. U kunt dit uitsluiten door een andere Simkaart in de S4 te proberen.
heb ik gedaan en de andere SIM kaart deed het gewoon
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Petar,

Welkom bij Simyo!

Ai, wat vervelend dat de simkaart niet direct gelezen wordt in je Samsung. Ik heb even naar je aansluiting gekeken, en je simkaart is goed geactiveerd:D
Je geeft ook aan dat de simkaart het doet in een ander toestel. Ik zie dat je gister ook gebruik gemaakt hebt van de simkaart.
Was dat met dat andere toestel?

Ik ben bang dat er een simlock op je telefoon zit:S Kun je eens simkaarten van verschillende providers in de Samsung testen?

@Raytje, dankjewel voor de hulp!
Heb ik gedaan en die andere sim kaart werkt gewoon goed
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Petar,

Van welke providers waren de andere simkaarten die je hebt geprobeerd? 🙂 En in welk type telefoon heb je je Simyo simkaart getest?
ik heb van T mobile sim kaart geprobeerd en simyo kaart heb ik in Samsung galaxy S5 geprobeerd
Reputatie 5
Badge +10
Hallo Petar,

Op de telefoon waar je eigenlijk de simkaart in wil doen zit waarschijnlijk zoals Raytje al aangeeft een Simlock.
Waar heb je de telefoon gehaald of heb je hem van een provider gekregen?

Graag je reactie zodat e je kunnen helpen!
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Petar,

We proberen je inderdaad te helpen:)
Je kunt erachter komen of er een simlock op Galaxy S4 zit door een simkaart van een andere provider als T-Mobile in die telefoon te testen.
Buiten de Simyo simkaart om, dus een derde partij;)

Kun je hier laten weten wat daar uitgekomen is?
Ik heb hetzelfde probleem, ook met een Samsung, type S3 Neo.
Sinds aanschaf simyo niks aan de hand. Een paar maand geleden begon het gedoe.Eerst om de paar dagen, toen elke dag en nu elke keer weer nadat ik opnieuw heb opgestart. Kan er dus niks meer mee.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Frederik E,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat ontzettend lastig dat je niets met je simkaart kunt op dit moment 😞 Ik kan me voorstellen dat je hier zo snel mogelijk een oplossing voor wilt.

Als eerste heb ik je simkaart een reset gegeven. Dit betekent dat hij helemaal opnieuw aangemeld wordt op het netwerk. Om deze reset af te ronden, wil ik je vragen om jouw telefoon voor 10 minuten uit te zetten. Als je hem opnieuw opstart, zou het probleem verholpen moeten zijn.

Werkt het niet? Dan gaan we even verder testen. Kun je jouw simkaart eens in een andere telefoon plaatsen en een andere simkaart in jouw telefoon? Op die manier kunnen we precies zien waar het probleem vandaan komt. We kunnen dan ook veel makkelijker naar een oplossing zoeken 🙂 Houd je ons op de hoogte?

Groetjes,
Angela
Beste Angela,

Dank voor de reactie.
Vanmorgen eerst de sym-kaart gepoetst met een borsteltje.
Tezamen met jouw reset wachten dat maar even af.
Tot op heden, 19:21, geen uitval gehad.
M.vr.gr.
Frederik E
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Frederik E,

Dat is goed nieuws! Laten we dan van het goede uitgaan en zeggen dat het probleem verholpen is. Mocht het toch onverhoopt terugkomen, dan mag je ons altijd een bericht sturen. We zorgen er dan voor dat we het alsnog definitief gaan oplossen. Als je in de tussentijd vragen hebt, zien we je natuurlijk ook graag terug op het forum 🙂

Groetjes,
Angela
Hallo Angela,

Tot nu toe geen problemen meer gehad.
Weet nu niet of het poetsen van de simkaart of het resetten effect gehad. (Of beide)
Bedankt in ieder geval voor het meedenken.

Frederik
Badge +7
Hoi Frederik E,

Dat is echt super fijn! Laten we hopen dat het zo blijft. Mochten er toch weer problemen zijn, dan horen we dat graag.

Groetjes,
Samantha
Hallo,

Sinds ik een 3 in 1 SIM kaart heb krijg ik vaak de melding dat de SIM kaart niet herkend wordt. Is het mogelijk om de 'dikkere' Mirco SIM kaart te bestellen en hoe doe ik dat?

Met vriendelijke groet,
Stijn
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Gold1,

Welkom op 't forum :)

Wat vervelend dat je telkens de melding krijgt dat de simkaart niet herkend wordt. Wij moeten de dikkere simkaart naar je toesturen, die kan je niet zelf bestellen.

Wat voor toestel heb je? Doet je simkaart het wel in een ander toestel? Zit je simkaart ook daadwerkelijk losjes in het toestel?

Ik hoor graag van je.

Groetjes,
Caspar
Hallo Caspar,

De SIM kaart zit in een Samsung Galaxy S4. Ik heb de SIM kaart nog niet in een ander toestel getest. Ik wil graag proberen of de 'dikkere' micro SIM kaart het probleem verhelpt. Kun je zo'n SIM kaart opsturen?

Met vriendelijke groet,
Stijn
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Gold1,

Oh, dat is goed om te horen!

Ik zal ervoor zorgen dat morgen kosteloos een dikkere simkaart jouw kant op komt. Je ontvangt 'm binnen drie werkdagen. Na ontvangst kun je contact met ons opnemen waarna wij 'm voor je activeren.

Vind je dat goed?

Groetjes,
Asma
Hallo Asma,

Dat is heel fijn. Kan ik de SIM kaart online activeren of moet ik dit telefonisch of via de mail doen?

Met vriendelijke groet,
Stijn
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Gold1,

Je kunt telefonisch contact met ons opnemen, waarna wij 'm voor je activeren. 😳 Je nieuwe simkaart kun je hierna gelijk in gebruik nemen.

Gaat het lukken zo?

Groetjes,
Asma
Hallo,

De nieuwe SIM kaart heb ik momenteel in gebruik, maar ik ondervind nog steeds dezelfde problemen.

De dikte van de oude SIM kaart heb ik opgemeten en vergeleken met de nieuwe SIM kaart, deze dikte is exact hetzelfde. De nieuwe SIM kaart was ook een 3 in 1 variant, maar dan zonder NFC.

Kunnen jullie een oud type SIM kaart/micro SIM kaart leveren?

Met vriendelijke groet,
Stijn
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Gold1,

Jeetje zeg, jammer dat de simkaart niet werkt. De dikte zal je ook niet kunnen meten, het is echt een miniem verschil. We kunnen helaas geen ander soort simkaart opsturen. Kan je er een papiertje of iets dergelijks tussen stoppen?

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Caspar

Reageer